Avto
114 ogledov

Revolucija na treh kolesih

1/31
Žurnal24 main
Italijanski Piaggio s trikolesnikom MP3 ponovno poskuša napraviti revolucijo, kot mu je pred 60 leti že uspelo s še vedno popularno (večno!) Vespo.

Tukaj ne gre za izboljšavo obstoječega koncepta ali kakšen čuden preblisk norega italijanskega inženirja, ampak za pravo revolucijo v konceptu trikolesnih vozil. Posebnost ni le zasnova z dvemi kolesi spredaj in enim zadaj, ampak tudi v sami prednji premi, saj povzema avtomobilsko, obenem pa omogoča do 40 stopinjsko nagibanje, kot je pri dvokolesnikih to običajno. Skratka, združitev okretnosti dvokolesnikov in stabilnosti štirikolesnikov. Ko vozilo ustavimo, avtomatika poskrbi, da ostane blokirano v fiksnem položaju. Vozniku pred semaforjem tako ni potrebno postaviti noge na tla, ampak pred ustavitvijo aktivira blokado nagiba. V trenutku ko speljemo (privijemo ročico plina), sistem popusti in vozilo je pripravljeno na nagibe. Zanimivost: MP3 ima tudi ročno zavoro, ki je seveda uporabna, saj se v nasprotnem primeru v "vzravnani" legi lahko odpelje po klancu ... Parkirne tačke ni – ni potrebna.

Napredna zasnova sprednje preme. © G. M.

 
Kot po tirih
Piaggio z MP3 cilja na tiste, ki se dvokolesnikov izogibajo zaradi večje nevarnosti padca, MP3 pa z natančno vodljivo sprednjo premo vlije zaupanje tudi na manj oprijemljivem cestišču že po nekaj prevoženih kilometrih. Sprednji kolesi se namreč peljeta kot po tiru. Drugačna je zgodba zadaj. Vozilo poganja namreč dokaj živahen, tekočinsko hlajeni enovaljni 250 kubični štiritaktni motor, ki ob preveč odmerjenem plinu poskrbi za sicer kontrolirano in zabavno drsenje zadka. Mogoče tudi kot opomnik, da bi v primeru le dveh koles kmalu pristali na asfaltu?

Zavore so odlične. Ker ima MP3 na sprednjih kolesih kolutni zavori, je zaradi boljšega oprijema (dvojna površina) zavorna pot po zagotovilu proizvajalca več kot 20% krajša kot pri običajnih motornih kolesih. Predvsem pa je občutek pri zaviranju boljši, saj lahko tudi na spolzki podlagi sprednjo zavoro aktiviramo na vso silo. ABS ni potreben. Je pa lahko spet zabavno pri zaviranju z zadnjo zavoro. Za razliko od ostalih skuterjev je v tem primeru več teže spredaj, zato zadnje kolo rado blokira, zadek pa rahlo zapleše. A ni težav, vozilo zaradi trikolesne zasnove ostane stabilno.

Preveč odmerjen plin poskrbi za zabavno odnašanje zadka, ki ga odlikujeta prostoren prtljažnik dostopen z dvigom sedeža ali skozi prtljažna vrata, ki se odpirajo z daljinskih upravljalnikom © G. M.

 
Ostalo? Klasika.
Moči je dovolj, premore namreč 22,5 konjev, ki se na klasično vpeto zadnje kolo prenašajo s pomočjo avtomatske sklopke in brezstopenjskega (CVT) menjalnika. Vozilo kljub teži nad 200 kg in veliki čelni površini doseže hitrost 125km/h. Pospešuje odlično, sape mu zmanjka le na daljših klancih ali v dvoje. Agregat premore štiriventilsko tehniko in elektronski vbrizg goriva. Za varovanje okolja poskrbi katalizator. Poraba je zaradi večje teže in površine nekoliko višja od skuterjev z enako prostornino, še vedno pa se giblje med štiri in pet litri na sto prevoženih kilometrov.

Armaturna plošča je bogato opremljena; poleg merilnika hitrosti in vrtljajev sta vozniku na voljo informaciji o temperaturi hladilne tekočine in količine goriva v 12 litrskem rezervoarju. Za razliko od prednjega dela preostalo ne skriva nič revolucionarnega. Pozicija je tipična za skuter, sedež je udoben tudi za sopotnika, kateremu bo na (pri)mestnih vožnjah še vedno udobno, večjim voznikom utegne nagajati le pomanjkanje prostora za noge, saj jih morajo kar precej pokrčiti.

MP3 zaradi dveh koles spredaj takoj pritegne pozornost mimoidočih. "Je to avto ali motocikel? Koliko pa stane?"  © G. M.

 
Za v službo, krajši izlet ali na tržnico
Kakor vsak moderen skuter tudi MP3 premore kljukico za nakupovalno vrečko pod armaturno ploščo in precej prostoren prtljažnik pod sedežem. Do njega dostopamo z dvigom sedeža (preko priročnega daljinskega upravljalnika ), v zadnji del prtljažnika pa preko prtljažnih vrat pospravimo integralno čelado. Armaturna plošča je precej široka, zato ni jasno, zakaj ne vsebuje manjšega predala, ki smo ga vajeni že iz Vespe.

V primeru slabega vremena bodo noge ostale suhe in tople, za hladne dni pa si lahko pa si zaželite tudi posebno (električno ogravano!) pregrinjalo, s katerim si prekrijete noge do pasu in s tem obvarujete mraza. Kako podobne "odejice" delujejo, lahko preverite decembra v Trstu, ko v Ljubljani drgnemo led iz avtomobilskih šip, da se lahko potem z najnovejšim dizlom postavimo v kolono do pet kilometrov oddaljene službe. Tržačani pa imajo pred službo čas še za espresso v najljubši kavarni v centru. Piaggio bo baje poleg povišanega prednjega stekla, ki je že na spisku dodatne opreme, ponudil tudi "streho" po vzoru BMW C1. Tudi pnevmatike z zimskim profilom lahko naročite!

Mars napada ... © G. M.

 
Za koga?
Motoristi vihajo nosove. Ne le, da je MP3 skuter, ampak tudi ni več dvokolesnik. In zato voznik ne spada več med motoriste. Se pa zato tudi v dežju s kravato čisto brezskrbno odpelje do cilja. Udobno. Cena 5.850 EUR ni nizka, bo pa vozilo prepričalo tiste, ki ne zaupajo stabilnosti dvokolesnikov; MP3 pa omogoča v mestno okretnost skuterja in varno vožnjo tudi po slabem vremenu in spolzkem cestišču.

Za tiste, ki jih je koncept MP3 prepričal, Piaggio že ponuja več – na voljo je že 400 kubična različica z večjo medosno razdaljo, sestrska Gilera pa ponuja agresivnejše oblikovan model Fuoco, ki ga poganja znani 500 kubični štiritaktnik.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.