Avto
19 ogledov

Roadster izpod rok študentov

1/13
Žurnal24 main
Začelo se je leta 2000 kot ideja ob pici in pivu, danes je postalo realnost – študentje fakultete za strojništvo so predstavili roadster.

Pri projektu izdelave prototipa student roadsterja je sodelovalo okoli 40 študentov, ki so v tem času prek projektiranja, oblikovanja in izdelovanja avtomobila pridobili ogromno znanja, iz katerega je zrasla tema za doktorsko nalogo, deset diplomskih nalog in številne seminarske naloge. Najpomembneje pri projektu pa je povezanost univerzitetnega znanja z avtomobilsko industrijo, ki je izdatno sodelovala.

 

Posebno priznanje

svetovnega združenja Fisita so si študentje prislužili za svoje delo.

Študentom je v prvi vrsti pomagal Peugeot Slovenije, saj jim je doniral model 406, iz katerega so študentje s predelavo izdelali lasten avtomobil. Tukaj so še svetila Hella Luxa, izpušni sistem Akrapovič in mehanski deli iz Cimosa. Kako dober je izdelek, priča nagrada, ki jim jo bo septembra podelilo svetovno združenje na področju avtomobilske industrije Fisita.

Originalna zasnova, sposojeni deli
Avtomobil je bil zasnovan od znotraj navzven. Pogon, menjalnik, prednja in zadnja prema, motorni agregat s prenosom, vetrobransko steklo, pedalni sklop, zavorni sistem in elektronika avtomobila so ostali od originalnega vozila, na novo pa je bila narejena nosilna konstrukcija, ki je zasnova iz treh glavnih modulov, prav tako originalno je voznikovo delovno okolje. Ker gre za roadster, sta sedeža dva, druge prvine so manj roadsterske (spredaj nameščeni motor in sprednji pogon). Seveda ne manjka varnostni okvir, strehe pa za zdaj ni še v nobeni obliki.

Uroš Rosa, oblikovalec in eden od glavnih konstruktorjev. © Andrej Leban

 
Svetila kot kremplji, barva kot mavrica
Med izdelovanjem so veliko pozornosti namenili varnosti; čeprav avtomobil nima vgrajenih zračnih blazin (za homologacijo niti niso potrebne) je zaradi dodobra ojačane vzvojne trdnosti uspešno prestal računalniške simulacije trkov. Veliko pozornosti je bilo namenjene tudi obliki, pri čemer so najbolj opazna okrogla svetila, ki od strani spominjajo na levje kremplje (poklon originalnemu vozilu), poseben čar pa vozilu daje tudi nanos več slojev različnih barv, ki poskrbijo, da roadster spreminja barvo, kot se spreminja kot svetlobe.


Projekt še ni končan, saj nameravajo njegovi avtorji na avtomobil pritrditi hard-top streho, poleg tega pa želijo na vozilu testirati različne moderne tehnologije, kot so kamera ali osrednji računalniški sistem, prek katerega voznik na zaslonu touch-screen upravlja z vsemi funkcijami za nadzor udobja in avdionapravo. Je pa avtomobil že v fazi pridobivanja vseh potrebnih dovoljenj za homologacijo in registracijo, čeprav ga boste na cestah verjetno precej težko srečali.

V notranjosti gre osrednja pozornost touch screenu, prek katerega lahko voznik upravlja s številnimi funkcijami vozila. © Andrej Leban

 
Uspešno sodelovanje z industrijo
Kot že omenjeno, so študentje pri izdelavi sodelovali s slovensko avtomobilsko industrijo, katere predstavniki so na predstavitvi hvalili delo študentov pod mentorstvom profesorja Matije Fajdige in izražali potrebo po podobnih projektih tudi v prihodnosti. Le v tesnem sodelovanju industrije in šolstva je namreč danes moč konkurirati v vse bolj zaostrenih mednarodnih razmerah, kjer znanje ne pomeni kaj dosti brez njegove uporabne vrednosti, so poudarjali predstavniki industrije, univerze in države z ministrom za razvoj Žigom Turkom na čelu.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.