Ruska avtomobilska industrija je ena večjih žrtev vojne z Ukrajino. Proizvodnjo in uradna predstavništva je iz tega sicer zelo pomembnega trga umaknila večina zahodnih držav. Ostala je le izdelave nekonkurenčnih domačih znamk, povrh osiromašena naprednejše tehnologije iz zahoda.
Delno je Rusija izpad avtov in tehnologije želela nadomestiti z naslombo na vzpenjajočo se kitajsko avtomobilsko proizvodnjo in predvsem spodbujanje domačih znamk. Vseeno pa je prodaja domačih avtov slaba, glavne kritike so usmerjene na visoko ceno glede na tisto, kar ponujajo.
Ruske oblasti so se zdaj domislile novega ukrepa za spodbudo domače proizvodnje. Z marcem 2026 bodo lahko službo taksi prevozov opravljali le še avtomobuli, ki so v celoti ali delno proizvedeni v Rusiji.
Ni ruski, ne sme biti taksi
To pomeni, da bodo številni tuji modeli, ki so trenutno del taksi flot, sčasoma morali iz prometa. Novo pravilo določa, da bo v register taksijev mogoče vpisati le vozila, ki dosežejo predpisano število 'lokalizacijskih točk' – te so povezane z deležem ruskih komponent, elektronike in končne montaže. Vozila, ki jih proizvajajo podjetja v okviru posebnih investicijskih pogodb (SPIC), bodo imela delne izjeme, saj jih vlada spodbuja kot strateške partnerje domače industrije.
Glede na seznam dovoljenih znamk v praksi to pomeni, da bodo po marcu prihodnje leto v ruskih taksijih še naprej vozili le še modeli znamk Lada, Sollers, UAZ in Moskvič, pa tudi nekateri kitajski modeli, ki jih proizvajajo v ruskih tovarnah. Gre za modele, ki jih žene bencin, hibridni pogon ali elektrika. Med drugim je kot taksi avto dovoljena lada niva ali pa UAZ hunter, ki sta narejena za ostre vozne razmere, ne pa udobno prevažanje potnikov po ulicah.
Med kitajskimi znamkami so na seznamu za zdaj Evolute in Voyah. Ne bodo pa več dovoljeni med taksisti zelo priljubljeni modeli znamk Toyote, Hyundaia, Kie ali Volkswagna. Taksi podjetja bodo morala svojo floto v prihodnjih mesecih temeljito posodobiti, kar bo po ocenah strokovnjakov povzročilo precejšnje podražitve storitev. Analitiki opozarjajo, da bodo stroški nakupa novih vozil veliki, končno ceno pa bodo plačali uporabniki taksi storitev obliki višje cene vožnje.
Avtor navedite vsaj 1 vir od kod je ta novica saj drugače je to čisto zavajanje in dezinfekcija. Čas je, da se začne upoštevat Vonderline zakon in kazensko preganjat novinarje zaradi dezinformacij, lažnih informacij širjenja nestrpnosti itd.
Kamena doba. Samo sedaj imamo rakete pa jedrske.... Pa morilce.
Japonska je vedno slovela kot dežela vhajajočega sonca. Torej bi bilo bolj smiselno napisati,da gre zgodba o neruskih avtih!