Avto
335 ogledov

Samodejni menjalniki se počasi uveljavljajo tudi v manjših vozilih

Opel astra in asistenčni sistemi Andrej Leban
Strokovnjaki za prihodnost napovedujejo prevlado samodejnih menjalnikov. Ti že prevladujejo v dražjih, večjih in zmogljivejših vozilih, predvsem v kombinaciji z velikimi dizelskimi motorji. V malih avtomobilih in tudi nižjem srednjem razredu so še vedno glavni ročni menjalniki.

Ljudje preživijo veliko časa v avtomobilih in predvsem mestna vožnja v prometnih zamaških z nenehnim prestavljanjem iz prve do tretje prestave in nazaj enostavno ne predstavlja užitka v vožnji.

Vožnja avtomobila s samodejnim menjalnikom tako bistveno olajša vožnjo in jo naredi prijetnejšo ter bolj brezskrbno, pri BMW Slovenija naštevajo razloge, zakaj se kupci prestižnih vozil odločajo za samodejni menjalnik. Od višjega srednjega razreda vozil, to je od modela X4 (razen BMW X4 xDrive20d) naprej ni mogoče specificirati vozila z ročnim menjalnikom. Enako velja za vozila od BMW serije 5 naprej (razen BMW 520d).

80 odstotkov prestižnih s samodejnim menjalnikom

Pri BMW opažajo, da se slovenski kupci izražajo vedno večji interes po samodejnih menjalnikih, tudi pri kompaktnih modelih. V letu 2016 je bilo približno 80 odstotkov prodanih BMW avtomobilov s samodejnim menjalnikom. V to razmerje so vključena tako vozila, ki imajo samodejni menjalnik v osnovi opremi, kot tudi tista, za katera so se odločili kupci sami. 

Kupci vozil BMW serije 1 in 2 se nekoliko bolj odločajo za ročni menjalnik, saj jih približno polovica specificira svoje vozilo z ročnim menjalnikom.

Seveda pa možnost izbire ročnega menjalnika ostaja. Pri BMW se zavedajo se, da nekateri vozniki želijo imeti popolni nadzor nad vozilom, ki jim ga ročni menjalnik daje, všeč jim je povezanost in stik s cesto, tako še bolj uživajo v dinamični vožnji. To so predvsem vozniki vozil BMW M in Mini. Hkrati pa priznavajo, da je tudi pri omenjenih vozilih, torej BMW M in Mini, prevladujoč samodejni menjalnik.

Odločilna testna vožnja

Priljubljenost samodejnih menjalnikov raste na račun bliskovitega razvoja tovrstnih prenosov moči, saj so po ekološki plati in hitrosti pretikanja že prehiteli ročne menjalnike. Zato jih vse pogosteje prodajalci uvrščajo v testno floto vozil. Prav to je pogostokrat odločilno za nakup vozil s samodejnim menjalnikom, čeprav je dražji od ročnega.

"Sodobni samodejni menjalnik EAT6, ki ga najdemo v naših modelih, je zagotovo pripomogel, da se vedno več kupcev odloča za vozila, opremljena z njim," pravijo pri Peugeotu. Prodajalci skušajo samodejni menjalnik Slovencem in Slovenkam približati tudi z akcijskimi cenami. "Uspelo nam je zmanjšati razliko v ceni med primerljivimi vozili z ročnim ali samodejnim menjalnikom,“ dodajajo. Lani smo tudi na zurnal24.si preverjali mite o tem, ali je avtomobil s samodejnim menjalnikom potratnejši z gorivom in počasneje pospešuje?

Prodaja samodejnih menjalnikov torej raste, a počasi. Pri nas je za znamko Peugeot v segmentu B2 (peugeot 208) razmerje 95 odstotkov proti 5 odstotkom v korist ročnega menjalnika. Tudi v segmentu modela peugeot 308 še vedno prevladuje ročni menjalnik za katerega se odloča skoraj 80 odstotkov kupcev. V segmentu peugeota 508 pa kupci veliko bolj posegajo po avtomobilih z avtomatskim menjalnikov, saj je takih skoraj 75 odstotkov. Vozilo 2008 ima delež avtomatskih menjalnikov 5 odstotkov, novi 3008 pa več kot petino (21 odstotkov) celotne prodaje.

Pri drugih znamkah podobna zgodba

Podobno je pri Citroënu. V segmentu B2 (citroën C3) do sedaj samodejnega menjalnika niso imeli, z novo generacijo pa ga že lahko naročijo, zato pričakujejo, da se bo tudi v omenjenem segmentu kakšen kupec odločil za samodejni menjalnik.

V segmentu modela citroen C4 se za samodejni menjalnik odloči le dva odstotka kupcev, v segmentu enoprostorcev (C4 picasso/grand picasso) prodaja samodejnih menjalnikov predstavlja 12 odstotkov, največji odstotek prodaje samodejnih menjalnikov pa pri Citroënu beležijo v segmentu modela citroën C5 (60 odstotkov) in DS5 (80 odstotkov). Cena samodejnega menjalnik se v primerjavi s primerljivim ročnim menjalnikom pri Citroënu giblje med 1100 evri in 1500 evri.

Enkrat samodejni menjalnik, vedno samodejni menjalnik

Anže Sernel, direktor znamke Renault, je za zurnal24.si pojasnil, da je v letu 2016 delež avtomatskih menjalnikov znašal 7,6 odstotkov med Renault osebnimi vozili. Pri manjših vozilih je delež samodejnih menjalnikov še vedno zanemarljiv, twingo se v 99 odstotkih prodaja z ročnim menjalnikom, tudi pri cliu je delež samodejnih menjalnikov izredno majhen (pod dvema odstotkoma). "Trend je pozitiven, vendar delež ostaja razmeroma majhen,“ pravi Sernel, ki dodaja, da je povsem drugače pri večjih in dražjih vozilih. Pri modelu espace kar 86 odstotkov kupcev izbere samodejni menjalnik. 

Pri Peugeotu za konec podajajo mnenje, ki pogosto drži za vse, ki preizkusijo samodejni menjalnik: "Ko imaš enkrat vozilo s samodejnim menjalnikom, ne greš več nazaj na ročnega.“

 
Komentarjev 1
  • Pepe007 07:00 12.april 2017.

    Sedaj, ko zna marsikatera firma narediti ročni menjalnik, ki ne preživi več življenjske dobe avta, so avtomatski menjalniki postali resno konkurenčni.