Avto
81 ogledov

Se tudi vam zdi, da novim svetijo premočno?

Zaviranje ADAC
Marsikdo je prepričan, da zadnje LED sijalke zaradi močnejše svetlobe bolj motijo ostale voznike. Amzs je opravil test, da bi razkril, koliko je v tem resnice.

Pri evropskih avtoklubih Amzs, Adac in Oamtc so se odzvali na pritožbe voznikov, da je svetloba modernih sijalk precej bolj moteča od klasičnih žarnic. Še posebej bleščava naj bi bila svetloba sijalk ob zaviranju.

Kot so sporočili iz klubov, so v sodelovanju s tehničnim inštitutom za luči iz Karlsruheja opravili izdatna testiranja. V zaključku pa so prišli do spoznanja, da se svetlobi LED sijalk ali klasičnih žarnic glede bleščavosti ne ločita bistveno med seboj. 

"Tako tehnične meritve kot preizkusi na prostovoljcih iz petih različnih starostnih skupin v tipični prometni situaciji so pokazali, da LED svetila ne bleščijo nič več in nič manj v primerjavi z žarnicami," pravijo pri Amzs. 

Zaviranje | Avtor: ADAC ADAC
"Če se nekomu zdi, da je LED svetloba za oči vendarle bolj moteča, potem vzrok tiči drugje," trdijo pri avtoklubi. Tako po njihovem ne gre spregledati oblike modernih svetil, pri katerih so sijalke nagnetene v precej manjši prostor kot nekoč, zato se zdijo na kupu svetlejše. Druga posebnost novejših zadnjih svetil pa je, da zaradi postavitve, ki je pogosto precej višje kot nekoč, zadaj vozeči gledajo neposredno v izvor svetlobe.

Vaš EMŠO vpliva na občutljivost 

Podoben fenomen se je dogajal pred okoli 20 leti, ko so na trg prišli prvi ksenon žarometi, saj so zaradi drugačne barve svetlobe in drugačne oblike izvora svetlobe lahko pomenile dodatno obremenitev za ostale voznike, če so zrli neposredno vanje, spominjajo pri organizaciji.

Na splošno pa je občutek o bleščavosti avtomobilskih svetil zelo pogojen s starostjo, še kaže raziskava. Očesne leče pri starejših namreč z leti postajajo manj odzivne, zato predvsem ponoči pride do večje občutljivosti na svetlobo in bleščanje. To je še posebej očitno pri tistih, ki so presegli starost 60 let, pravijo pri organizaciji. 

Najbolj enostaven nasvet - nikoli ne glejte vanje

Avtomobilski proizvajalci bi sicer z malo dobre volje lahko dejavneje pristopili h problematiki, opozarjajo pri Amzs. Za primer navajajo Mercedes-Benz, ki je v razredu C že predstavil tehnologijo, ko je svetloba zavornih sijalk ponoči manj intenzivna kot ob dnevu. A tudi tako zmanjšana intenziteta svetlobe je še vedno veliko preveč za nočno vožnjo, opozarjajo pri Amzs in voznikom svetujejo predvsem, naj nikoli ne zrejo neposredno v vir svetlobe in naj oči vedno obrnejo proti desnem robnim cestnim oznakam. 

Komentarjev 9
  • Janez_53 19:05 05.marec 2015.

    V reakcijski čas vsekakor ne moreš šteti pritiska na zavoro voznika pred seboj, ampak trenutek, ko tvoja čutila zaznajo dogodek!

  • edvard 18:11 05.marec 2015.

    Saj je prav, da zavorne luči močno svetijo, jih lahko tudi bolj "slabovidni" opazijo, moti me pa to, da naši vrli slovenski vozniki pred semaforji celi čas stojijo na zavori, to je pa zelo moteče, za to je pa namenjena ročna zavora.

  • spenjac 15:27 05.marec 2015.

    pri AMZS "svetujejo predvsem, naj nikoli ne zrejo neposredno v vir svetlobe in naj oči vedno obrnejo proti desnem robnim cestnim oznakam." ni to malo v nasprotju z namenom zavornih luči? namen je verjetno, da jih pogledaš in zaviraš, ne ...prikaži več pa, da pogledaš stran. če so tako močne, da moraš pogledat stran, gotovo ni nič narobe z lučmi, niso premočne ne...