Avto
4432 ogledov

Še več naboja za posebneža med suvi

Mitsubishi outlander
1/10
Andrej Leban
Mitsubishi outlander PHEV je zanimiv tehnični posebnež, ki je s prenovo dobil tudi zmogljivejši (skoraj) električni pogon in modernejšo notranjost.

Oulander PHEV je najbolj prodajan priključni hibrid v Evropi in najbolj prodajan priključni hibrid med suvi na svetu. Zdi se, da je Mitsubishi z njim odkril in izkoristil tržno nišo, kot to ni uspelo nobeni drugi znamki.

Izkoristil je padajoč sloves dizla in subvencioniranje priključnih hibridov v številnih zahodnoevropskih državah, v istem paketu z električnim pogonom pa je združil še uporabno in moderno podobo suva ter zmogljiv 4x4 pogon. Poseben je celo znotraj kroga hibridnih vozil zaradi načina povezave dveh električnih motorjev in bencinskega agregata, saj omogoča kar tri načine delovanja - polni EV, zaporedni hibrid in vzporedni hibrid. 

A to še ne pomeni, da ga ne bi mogli še izboljšati. In tako je v naše salone prišel posodobljeni outlander PHEV z obljubo, da zmore sedaj zamikati tudi stranke, ki doslej niso razmišljale o hibridnem suvu. Še posebej pa ne po takšni ceni.

Posebnosti novega outlanderja:

Na cesti ga je mogoče prepoznati po drugačni, prijaznejši in bolj uglajeni maski ter nekaterih drugih dodelavah. Med drugim vsa zunanja svetila sedaj svetijo v LED tehnologiji. 

Lastniki bi morali biti sedaj precej bolj zadovoljni z notranjostjo, pri kateri je opazen bistven skok naprej glede uporabljenih materialov in izdelave. Prostornost pa je še vedno eno najmočnejših orožij outlanderja, tudi prtljažnik zaradi baterije ni kaj dosti okrnjen.

Najbolj zanimiv pa outlander ostaja pri pogonu. Za začetek so Japonci iz njega odstranili 2,0 litrski bencinski motor in vgradili 2,4-litrskega, ki je sposoben teči po varčnem Atkinsonovem ali zmogljivejšem Ottovem ciklu. Bencinski motor je za desetino močnejši in prožnejši, a pod črto varčnejši. Povečali so moč generatorja in elektromotorja, prav tako pa tudi kapaciteto in zmogljivost baterije. Rezultat posodobljenega sklopa je, da avto lahko sedaj resnično večino časa vozi brez prižiganja bencinskega motorja.

Elektromotorja sta namreč sposobna brez težav pospešiti suv vse do 135 km/h, avto pa po novem realnejšem ciklu WLTP zmore prevoziti malenkost manj kot 50 kilometrov z enim polnjenjem. Izboljšali so tudi regeneracijo zavorne sile. 

Bencinar lahko pomaga na dva načina. Ko nivo baterije pade, se vklopi po Atkinsonovem ciklu in po principu zaporednega hibrida služi le kot pogon generatorja za polnjenje baterije. 

Če voznika preveč mika športna vožnja ali pa kot preventiva pred kakšnim napornim klancem pa lahko voznik s pritiskom na tipko vklopi vzporedni tip hibrida, ko Ottov motor dodatno poganja prednji par koles. 

Mitsubishi outlander | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

4x4 ni le za lepo

Mitsubishi bolj kot katerikoli proizvajalec hibridov daje poudarek tudi 4x4 pogonu, za kar skrbi njihov celostni sistem Super All Wheel Control. Po novem ima poleg možnosti izbire programov za eko, normalno in 50:50 (zaklenjeno za težje razmere) vožnjo še dodatna športni program in program za sneg. Menjalnik je brezstopenjski, sta pa ob volanu naperka, ki služita za upravljanje s stopnjo rekuperacije energije. Nekakšen retarder, ki pride zelo prav pri vožnji po klancu navzdol.

Ena od zanimivih novosti sta dve "šuko" vtičnici v notranjosti vozila, ki lahko napajata porabnike v skupni moči kar 1.500 vatov. Da, outlander vam lahko brez težav skuha kavo ali poganja sesalec. Kaj pa priklop celotne počitniške prikolice na outlanderjevo omrežje? Tudi gre.

Trije paketi, dobrodošla subvencija

Outlander PHEV je na našem trgu na voljo v treh paketih opreme, v katerih se oprema stopnjuje zelo visoko in brez možnosti ločenih doplačil. Vstopna cena je 41.100 evrov, zaključi se pri 47.700 evrih. Z uveljavitvijo državne subvencije za priključne hibride v višini 4.500 evrov pa je vstopna cena le še 36.600 evrov. S takšno ceno naj bi prihodnje leto prepričal 40 kupcev, oziroma dvakrat več, kot so jih prodali pred prenovo.

Mitsubishi outlander | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Mitsubishi outlander | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Mitsubishi outlander | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.