Avto
16300 ogledov

Servis kitajskega MG v Sloveniji? Dobro so se pripravili

MG servis
1/24
Saša Despot
Nove znamke, zadnje čase se omenja predvsem kitajske, imajo ob vstopu na evropski trg velik izziv predvsem v zagotovitvi ustrezne servisne dejavnosti. Kitajski MG ima v Sloveniji dobro razvejano servisno mrežo in tudi centralno skladišče rezervnih delov v Novem mestu. Pogovarjali smo se z vodjo poprodaje znamka MG pri nas, Robertom Mogutom.

Pri novih in cenovno agresivnih znamkah na trgu mnogi vihajo nosove, češ da bo ugodna nabavna cena hitro pozabljena, ko bo treba prvič izredno popravljati avto. Kako odgovorite na takšno opazko, če ta morda leti na MG vozila?
Pri nakupu novega vozila je treba biti ob ceni pozoren na dva vidika vzdrževanja vozila – na redne ter izredne stroške. Cena rednega vzdrževanja vozil znamke MG je popolnoma konkurenčna vsem ostalim znamkam na tržišču in se od cen vzdrževanja drugih znamk bistveno ne razlikuje. Stroški izrednega vzdrževanja pa so v veliki meri odvisni od načina vožnje lastnika vozila.

Vodje poprodaje za trg Adriatic, Robert Mogut | Avtor: MG MG

Ali se lahko naslonite na kakšne primerjalne teste glede zanesljivosti avtomobilov znamke MG, ki jih ta ponuja v Evropi? Kaj pravijo vaše interne informacije – kako visoko se po zanesljivosti uvrščate?
O zanesljivosti vozil pričajo že varnostne zvezdice (Euro NCAP), kjer naši modeli ne beležijo manj kot tri. Model MG ZS se ponaša s tremi zvezdicami, model marvel s štirimi, modela MG HS in MG ZS EV pa celo s petimi varnostnimi zvezdicami. Prav tako o zanesljivosti vozil priča dejstvo, da smo od skupaj več kot 700 prodanih vozil v Sloveniji zabeležili zgolj štiri klice na številko za pomoč na cesti, kar je zelo dober pokazatelj kakovosti in zanesljivosti vozil znamke MG. Model MG4 pa je skoraj prav na vseh mednarodnih testih zabeležil več kot odlične rezultate in pohvale celotne novinarske stroke. Kakovost vozil je več kot primerljiva z drugimi znamkami, nekje jih celo preseže. Je pa treba poudariti zlasti dejstvo, da znamk MG ponuja eno izmed najdaljših tovarniških garancij na trgu (7 let ali 150.000 kilometrov), ki je za stranke popolnoma brezplačna.

MG servis | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Vaš vodja trženja in marketinga Tilen Hojč je opozoril, da se ključ uspeha pri vstopu neke nove znamke na trg skriva v poprodaji. Kako ste se pri MG pripravili na servisne storitve?
Ključ do uspeha pri vstopu nove znamke na tržišče in zlasti njenemu dokončnemu preboju je odvisen od vseh oddelkov, seveda oddelek poprodaje ni nobena izjema. Klub težkim začetkom, ki so bili pričakovani, z veseljem sporočam, da se je število vseh vpletenih akterjev dvignilo na dovolj spodobno raven, da smo kos vsem izzivom. Vsi naši predani sodelavci, ne zgolj v tehnični službi, ampak tudi sodelavci v tehničnem centru, skladišču rezervnih delov, službi za odnose s strankami ter sodelavci v drugih zalednih funkcijah svoje delo opravljajo več kot odlično. Zlasti ob upoštevanju dejstva, da smo celotno poprodajo gradili od začetka navzgor. Seveda se bo s povečanjem prodaje novih vozil MG povečalo tudi število zaposlenih v vseh povezanih funkcijah.

MG servis | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Poprodaja je torej ključna, kako obdržati kupca na pooblaščenem servisu? Ali ob rednem servisu dodate kakšen bombonček, na primer poskrbite za prevoz (taksi ali kako drugače), operete avto, kaj drugega?
Obdržati kupca na pooblaščenem servisu je izziv za vse znamke, ne zgolj za znamko MG. Ena naših ključnih prednosti in »orodij« je zagotovo 7-letna tovarniška garancija na vozilo (ali 150.000 kilometrov), ki jo zagotavlja proizvajalec. Prav dolžina garancije je ključna prednost pred večino konkurentov, saj sodi med tiste z najdaljšim časovnim obdobjem, kjer je treba upoštevati tudi dejstvo, da je garancija za kupca brezplačna. Vsi zgoraj našteti prijemi in usluge pa so zgolj eni izmed mnogih, ki jih naša mreža uradnih in pooblaščenih servisov ponuja našim strankam.

MG servis | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kako pri vaši znamki zagotavljate rezervne dele za popravila? Ali imate kakšno centralno skladišče v Evropi in kje? Kaj kažejo dosedanje izkušnje z dobavo materiala? Če bi na primer lastnik v nezgodi poškodoval odbijač, kako dolgo bi trajala dobava?
Grand Automotive Adriatic ima kot uvoznik znamke svoje centralno skladišče rezervnih delov v Novem mestu. Le-to je zdaj opremljeno z zadostno količino rezervnih delov za nemoteno opravljanje vseh storitev poprodaje. Moralo je miniti nekaj časa, da je tudi SAIC uvidel, da je eden izmed ključev uspešnosti poprodaje za znamke, ki proizvodnje nimajo na evropskih tleh, generalno
centralno skladišče s sedežem v eni izmed evropskih držav. Tako SMILL CEE v prvem četrtletju prihodnjega leta v okolici madžarske prestolnice odpira centralno skladišče za ta del Evrope. Kaj to v praski pomeni za nas in za naše servisne partnerje, najlažje predstavim v odgovoru na vaše vprašanje – rezervni del, v tem primeru odbijač, bo k prodajalcu prispel v 24 urah. V primeru, da tega ni na zalogi (zaradi modela vozila, povečanega povpraševanja ...), pa bo del ekspresno naročen in dostavljen v najkrajšem možnem času.

Samo skladišče v Novem mestu, kjer so rezervni deli tako za znamki Renault in Dacia, kakor tudi za znamko MG, se razprostira na 10.000 kvadratnih metrov veliki površini. Vrednost rezervnih delov znamke MG je okoli 600.000 evrov in zajema preko 2.100 kataloških številk.

MG skladišče v Novem mestu | Avtor: MG MG

Še tako dober vtis o znamki lahko hitro pokvari en sam koncesionar ali pa pooblaščeni servis. Na kakšen način izobražujete in skrbite za kakovost storitev v vaših prodajnih in servisnih centrih?
Tako je, le kakovostna in usposobljena mreža lahko uporabniku in lastniku vozil MG zagotavlja najvišjo možno kakovost storitev. Komercialna, tehnična in druga izobraževanja igrajo veliko vlogo pri tem, kako lahko pomagamo pooblaščeni mreži MG pri soočanju z vsemi izzivi in težavami. Pri tem pa vsekakor ne smemo pozabiti na Službo za odnose s strankami MG, ki je v dodatno pomoč sami mreži trgovcem. Ob lansiranju vsakega novega modela MG sta organizirana komercialno usposabljanje za prodajalce in tehnično usposabljanje za tehnike.

MG servis | Avtor: Saša Despot Saša Despot

V Sloveniji v okviru novih vozil MG ponujate storitev 3x7 glede garancije oziroma jamstva in servisnih storitev. Navzven sporočate, da verjamete v zelo visoko kakovost znamke. Na čem sloni takšno zaupanje?
Visoko zaupanje v kakovost znamke izvira iz samega proizvajalca, SAIC, ki ima najvišje standarde pri izdelavi vozil. Vedeti moramo, kaj pomeni garancija, to je, da bo proizvajalec brezplačno, torej na stroške proizvajalca, odpravil morebitno napako, zamenjal del ali opravil reprogramiranje, vse v okviru splošnih garancijskih pogojih.

Kaj točno zajema sedemletni brezplačen redni pregled za vsa nova vozila? Ali je avtovleka v sedmih letih kakorkoli omejena?
Brezplačni pregled vključuje 20 preglednih točk. Pomoč kupcem je ves čas trajanja garancije brezplačna, za vse kupce pa veljajo splošni garancijski pogoji.

MG servis | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Čeprav se zdi, da so moderni avti narejeni po istem kopitu, so med znamkami oziroma koncerni vseeno lahko kar velike razlike. Kaj izpostavljate glede avtomobilov MG; v čem so morda posebni glede izdelave oziroma sestave od razširjenih evropskih in drugih azijskih znamk? So kakšne posebnosti pri servisiranju, glede na to, da je verjetno precej manj sestavnih delov, ki jih proizvajajo tradicionalni dobavitelji?
Čeprav se vozila MG proizvajajo na Kitajskem, je znamka povezana z velikim številom priznanih dobaviteljev samih sestavnih delov, kot so Varta, Continental, Champion, Sachs itd. Sestavni deli vseh poprej omenjenih proizvajalcev (in še kopice drugih) se vgrajujejo kot originalna oprema v vozila MG. V primerjavi z drugimi znamkami vedno radi poudarimo našo 7-letno tovarniško garancijo na vozilo (oz. 150.000 kilometrov).

MG skladišče v Novem mestu | Avtor: MG MG

Vse bolj pomembne pri modernih avtih so digitalne vsebine, ki pa zahtevajo tudi redne posodobitve. Kako imate to rešeno pri vaši znamki?
V avtomobilski industriji smo že nekaj časa priča trendu, kjer se velik poudarek namenja posodobitvi komponent programske opreme vozila, ne le samemu, golemu »infotainmentu«. Pri znamki MG smo postopek zapeljali tako, da se za vsako vozilo, ki pride na servis, preveri, če zanj obstajajo določene posodobitve. Če je tako, se posodobitve ali pa celotno reprogramiranje tudi izvede, pri čemer stranka ne nosi nikakršnih stroškov.

V prihodnosti bo znamka MG ponudila še več električnih modelov. Ali so vsi vaši servisi usposobljeni tudi za servisiranje in popravilo električnih vozil?
Vsi naši tehnični strokovnjaki in tehnični trenerji so opravili več izobraževanj, ki so neposredno povezana s servisiranjem in popravilom električnih vozil ne le v Sloveniji, ampak tudi na Hrvaškem, v Angliji ter celo na Kitajskem. Vse to znanje prenašamo preko organiziranega tehničnega izobraževanja za pooblaščeno mrežo v, lahko rečem, najmodernejšem tehničnem centru v tem delu Evrope, v Mirni Peči. Za potrebe specializiranih tehničnih izobraževanj smo zagotovili vse modele vozil MG (ne samo električnih). Letos smo izvedli že dva tehnična tečaja za električna vozila za celotno območje Adriatika. Še večji poudarek izobraževanju bomo dali v letu 2024, ko bo celotna mreža certificirana za servisiranje in popravila EV.

MG servis | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ali pred pripravo vozila na zimo vašim strankam ponujate kakšno posebno storitev, ugodnost, akcijo?
Nekje od sredine meseca novembra smo še okrepili komercialno akcijo. Poleg dodatnih popustov so vse stranke vozil MG ZS in HS, ki so vozila kupile od sredine oktobra, upravičene do brezplačnih zimskih pnevmatik in/ali strešnih nosilcev. Pri sami akciji seveda nismo pozabili tudi na naša električna (EV) vozila, kjer smo že obstoječi akciji, v kateri kupci naših EV vozil prejmemo brezplačno domačo polnilno postajo, dodali še dodaten »bombonček« v obliki V2L kabla.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 3
  • Avatar Suli
    Suli 07:48 04.december 2023.

    Nekateri so prav elegični na kar ni nemškega porekla. Žal pa to že dolgo ni več sinonim za kvaliteto🤔

  • rd2dmk2 11:21 03.december 2023.

    lastna hvala se pod mizo vala. imel sem avto EU porekla in servis je bil v LJ. pooblaščen in oh in sploh. pa so šli v prenovo bajte in ker je bil tudi drugače daleč ta servis sem se odpeljal ...prikaži večal v italijo v bližino gorice. takoj na vrsti, lepo so zrihtali in zraven še povedali da so zamenjali kabinski filter. na temu filtru so že rasle brezice (drevesa) in jest to gledam pa grem spet v LJ. semal neumnega naredim in prosim za zamenjavo tega filtra. ga nimate je bi odgovor. tolk o lastni hvali.

  • Avatar Garancija
    Garancija 09:00 03.december 2023.

    A je kitajc že lastnik RR samo vprašam?