Avto
10 ogledov

Širitev suv palete navzdol

Mitsubishi ASX
1/19
Žurnal24 main
Vozili smo. Priznani strokovnjak za terenska vozila - Mitsubishi je lani bogato paleto suvov obogatil z modelom ASX in sicer v podsegment manjših suvov, ki so cenovno dostopni mnogo bolj široki množici.

Takšen je tudi ASX, saj nudi dovolj prostora štirim odraslim potnikom, v kombinaciji z manjšim bencinskim motorjem, ki s prijemi kot so sistem start&stop in dvokolesnim pogonom pa je ta tudi bližje dizelskim različicam glede emisij in porabe. Navidezni suv torej, ki je domač v mestu, in zaradi visokega sedenja namenjen tudi starejšim uporabnikom. Je pa res da tudi tako "oskubljen" ni ravno poceni, za vrat pa mu diha tudi podobno renomirana konkurenca, tudi z dizelskim motorjem v nosu. 

Mamljiv predvsem s sprednjega konca
Za ASX je značilna oblika motorne maske, ki jo je podedoval od lancerja, sedaj pa krasi že večino modleov z diamantom na nosu, predvsem velika odprtina za zrak obdana s kromom pa ga naredi zelo agresivnega. V to lepo sovpada tudi podoba prednjih svetil, ki so prav tako ostro odrezana, pri tem paketu pa pohvalno svetijo s ksenonsko tehnologijo. Mnogo manj razburljiv je ASX z boka, saj je dinamičnost v obliki navideznih škrg in velikih kolesnih odprtin le povprečna, bok pa je kljub tehniki LED svetil še najmanj zanimiv del avtomobila, deluje pa kot da bi oblikovalci pri tem že rahlo spali. Kljub temu pa je ASX povsem konkretno oblikovan suv, le modnih smernic ne uspe postavljati.

Mitsubishi ASX | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Prehod v notranjost pozdravijo kromirani pragovi, katerih izpisane črke so tudi lepo in elegantno osvetljene, pri testniku pa je nerazumljivo delovala le osvetlitev na desni strani. Voznikov delovni prostor je tipičen za tega proizvajalca, kar pomeni značilno obliko volanskega obroča z nesimetrično posejanimi tipkami na osrednjem delu, rahlo monotoni merilniki, na sredini katerih je še večji digitalni prikazovalnik ter prečiščena sredinska konzola s stikali ločenimi na dva dela, sklop audio naprave in stikala za upravljanje klime. Predvsem zaslon za spremljanje delovanja prvega sklopa je premajhen, stikala klimatske naprave pa postavljena nekoliko prenizko. Drugače pa zamer glede ergonomije in uporabljenih materialov ni moti le odročno postavljena tipka potovalnega računalnika. Sedenje na prednjih sedežih je dovolj udobno, vzdušje v notranjosti pa še izboljša velika panoramska streha, za zastritev katere skrbi elektrika, premore pa tudi LED osvetlitev po celotni dolžini. S tem je notranjost veliko bolj zračna, kar pride še posebej prav zaradi proti zadku hitro vzpenjajoče se bočne linije. Zaradi tega je preglednost vstran in nazaj močno okrnjena, zato še kako prav pridejo parkirna pomagala na zadku.

Več opreme, kot si vajen v tem segmentu
S stališča opreme pa ASX ne rabi zardevati. Drugi najbolje založen paket intense namreč pomeni serijska ksenonska svetila, 17 palčna lita platišča, prej omenjeno panoramsko streho. avtomatsko klimo, ESC in  šest varnostnih blazin ter tempomat in parkirna pomagala. Pogrešali tako nismo ničesar, bi se pa ASX še veliko bolje odrezal, če bi v opremi bila tudi recimo navigacija, ki bi prinesla tudi večji in bolje berljiv zaslon audio naprave. Konkurenca ponavadi z opremo niti približno ni tako radodarna, je pa res, da se pa varčevanje pozna recimo pri menjalniku z le petimi prestavnimi razmerji. 

Mitsubishi ASX | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Zmerna motorizaicja za zmernega uporabnika

Slednji (menjalnik) je poleg tega tudi premalo natančen in včasih noče prestaviti v želeno prestavo, drugače pa z 1,6-litrskim ClearTec bencincem dovolj dobro sodleuje. Relativno nov motor v Mitsubishijevi ponudbi razvije na papirju dokaj zmernih 86 kilovatov, v praksi pa se izkaže za dovolj zmogljivega za povprečnega uporabnika in ravno takó dinamično vožnjo. Za kaj več kot le zmerne pospeške, je treba agregat namreč siliti v vrtljaje, takrat pa daje ta z zvokom slutiti, da se tam ne počuti najbolje. Če večkrat vozite polno naložen avtomobil potem ta motor ni za vas, drugače boste z njim prav solidno shajali. Posebnost pa predstavlja še sistem start&stop, ki deluje dovolj nemoteče, čeprav ekonomičnosti pretirano ne uspe izboljšati. Na testu se je tako poraba vseskozi gibala okoli devetih litrov, le mirnejša vožnja jo je približala 8,5 litrov, veliko manj kot to pa ni šlo. To glede na mere in maso vozila ni pretiran dosežek, še posebej, če upoštevamo da je pogon vedno speljan le na prednji kolesni par. S  tem je ASX terenski le zaradi višjega odmika od tal, vse drugo je le šminka. Se pa ASX zgledno lepo pelje, kar pomeni da je nagibanja v ovinkih nepričakovano malo, dobro vzmetenje pa na telesa potnikov prenese tudi zelo malo tresljajev s cestišča.

Na trgu tudi mnogo cenejši
Cenovno gledano pa aSX ne predstavlja več tolikšne posebnosti, saj kljub dobri založenosti z opremo ne predstavlja poceni nakupa. Konkurenca v obliki škode yetija in recimo nissan qashqaija je od dva do tri tisočake cenejša pri nekaterih pa bi si za razliko lahko omislili tudi močnejšo bencinsko različico s štirikolesnim pogonom (recimo jetija 4x4 z 118 kilovatnim TSI motorjem).  S tem je njegova večja tržna uspešnost močno pod vprašajem, zato verjamem, da na naših cestah ne bo veliko pogostejši kot je sedaj. Kljub temu pa predstavlja dobro alternativo predvsem zaradi nekonfekcijske podobe in renomeja te japonske znamke.

Podatki o vozilu: (Mitsubishi ASX 1,6 ClearTec 2WD intense)
Motor: 1.590 cm3
Vrsta: štirivaljni bencinski
Moč: 86 kW (117KM)/pri 6.000 vrtljajih na minuto
Navor: 154 Nm pri 4.000 vrtljajih na minuto
Poraba na testu: 8,7 litra/100 km (mešani cikel), 135 gramov CO2
Zmogljivosti: 183 km/h, 11,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.295x1.770x 1.625, medosna razdalja 2.670, prtljažnik (v litrih): 442-1219
Cena: 24.440/24.890 EUR (osnovni/testni)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.