Avto
388 ogledov

Skuter ali motor? Kje je meja?

1/29
Žurnal24 main
Gilero GP800 poganja 839-kubični dvovaljnik, ki 245 kg težak skuter požene čez 200 km/h. Stotico doseže že po 5,7 sekunde. Skuter?

V Italiji je bil koncept skuterja rojen zaradi potrebe po poceni in udobni vožnji, brez da bi si umazali noge ali strgali krilo. Rodila se je Vespa. Gilera podira ta koncept. GP800 je najmočnejši in najhitrejši skuter na svetu. Velik štiriventilski dvovaljnik V-zasnove pod kotom 90 stopinj, ki poganja tudi sestrsko Aprilio Mana 850, zmore 75 konjev in 76 Nm navora, moč pa na zadnje kolo prenaša veriga. Pravzaprav GP800 težko opredelimo kot skuter, saj zaradi zmogljivega pogonskega agregata in suhe teže 245 kg že zahteva izkušenega voznika.

Maksi? Mega!
O tem, da GP800 ni le mestni skuter, pričajo že zunanje mere in dimenzije pnevmatik – medosna razdalja 1593 mm, spredaj 16-  in zadaj 15-palčna petkraka kolesa s pnevmatikami spoštljivih dimenzij 120/70 in 160/60. Sprednji žaromet, postavljen vertikalno, neuspešno poskuša prikriti širino. Gilera GP800 je velika. Zadek z dvojnim izpuhom in okroglimi LED-lučmi deluje precej agresivno, medtem ko je sprednji del precej zadržan, mogoče celo nekoliko dolgočasen in precej bolj "turističen". Agresivnost pa se izraža tudi s strani, saj lažni okvir (plastika ...), ki spominja na cestne motocikle, hitro pade v oči. Športnim motociklom sta sorodni tudi vzvratni ogledali, ki zaradi oblike, majhnosti in vpetja precej naprej, slabo opravljata nalogo. Vetrobransko steklo je električno nastavljivo po višini, voznik je za razliko od sopotnika dobro zavarovan pred dežjem. Krmilo je oblikovano športno, vendar je dovolj široko, občasno zmotijo le manjše vibracije. Zavorni ročici imata nastavljiv odmik – pohvalno.

Motociklistično delovno okolje. © Gorazd Marinič

 
Tudi sedež je izdatnih dimenzij, zaradi višine 780 mm pa bo povzročal težave nizkoraslim, saj manjši voznik težko doseže tla. Med nogami je visok in širok greben, prostora za noge pa je več kot dovolj, saj jih lahko prav po čopersko iztegnemo. Za ustavljanje in parkiranje na klancu je v pomoč ročna zavora (si jo predstavljate na kakšnem japonskem superšportniku?). Pri taki teži pa je celo uporabna.

Konkurenca?
GP800 je oblikovno in namensko precej drugačen od ostalih "maxijev". Suzuki Burgman in Honda Silverwing sta namreč strogo potovalna, Yamahin športni T-Max pa zaostaja pri prostornini, saj premore "le" 500 kubikov. GP800 konkurence zaenkrat nima – mogoče bi jo lahko primerjali le s futuristično oblikovano, a manj športno ambiciozno Hondo DN-01 (700-kubični dvovaljnik, avtomatski menjalnik, 270 kg).

Kako se vozi 245 kg?

Glede na dimenzije in težo bi lahko takoj pomislili, da je okoren in neprimeren za mestno vožnjo. Dolga medosna razdalja sicer res onemogoča obračanje na majhnem prostoru in brezskrbno vijuganje med avtomobili, vseeno pa GP800 zaradi avtomatskega menjalnika in skuterske pozicije omogoča tudi dokaj brezskrbno mestno rabo. Bistvo pokaže, ko se rešimo mestnega prometa in zavijemo na zavite podeželske ceste ali celo na avtocesto. Na odprti cesti in dolgih ovinkih se GP800, dokler ne pretiravamo, izkaže odlično; športno naravnano podvozje omogoča zelo dinamično vožnjo. Pričakovano se nekoliko slabše obnese na krajših ovinkih in serpentinah, za menjavanje smeri pa zahteva precej dela. Oblika kliče po športnosti, parkirna tačka pa poskrbi za rožljanje kovine ob asfalt , takoj ko se Gilera konkretneje nagne. Precej moteče, saj športno profilirane gume precej obetajo.

Ostrejše nagibe preprečuje parkirna tačka. © Gilera

 

Motor navdušuje!
Pospeški so konkretni, saj v križišču spravijo v zadrego tudi Porschejevo 911-ko, BMW-jev M3 ali konfekcijskega japonskega superšportnika. Vozniki GSX, CBR, Ninja in podobno poimenovanih "zverin" med križišči hitro zardijo. Zaradi avtomatskega (CVT) menjalnika je pospeševanje konstantno, zasnova menjalnika pa poskrbi, da motor vedno deluje na območju največjega navora. Pogonski sklop je vedno pripravljen za akcijo. Za razliko od klasičnih menjalnikov vrtljaji ne padajo. Nad 100 km/h so pospeški zares impresivni. Pri ostrem pospeševanju merilnik vrtljajev obstane pri okoli 6.500 vrtljajih na minuto, medtem pa se merilnik hitrosti presenetljivo hitro premika proti oznaki 200. Na lepi cesti občutka hitrosti ni, zato velja redno spremljati merilnik hitrosti. Avtomatski menjalnik pa poskrbi tudi za to, da je voznik prikrajšan za užitek prestavljanja – bistvo motociklov? Vseeno je GP800 zaradi vseh ostalih (športnih) lastnosti dovolj zabaven, da takoj pozabimo na prestavljanje in se raje posvetimo vožnji.

 

Motociklistično – prednji zavorni par proizvajalca Brembo, nizkopresečna "mišelinka" © Gorazd Marinič

 
Kot pri ostalih skuterjih bo voznik pogrešal zaviranje z motorjem. Gilera ni izjema, čeprav visoka delovna prostornina poskrbi za zaznaven pojemek pri zapiranju plina. Za nadaljne zahteve po zaviranju poskrbi Brembo. Spredaj sta nameščena dva zavorna koluta premera 300 mm, ki odlično opravljata nalogo, neveščega voznika pa lahko hitro spravita v zadrego. Sistema ABS proti blokiranju zaenkrat ni.

Za koga torej?
Tudi v dvoje moči ne zmanjka, zato se GP800 izkaže tudi za kratke izlete (prtljaga!). Pravzaprav je pomanjkanje odlagalnih mest lahko razlog, da se ne spogleduje z ostalimi potovalnimi maksi skuterji. Pod sedežem je namreč (osvetljen) prostor le za eno (integralno) čelado in 12V vtičnica . Kot dodatna oprema je na voljo klasičen kovček. S superšportnikom pa si s to Gilero ne želite tekmovati (omejeno nagibanje, teža, medosna razdalja ... !), čeprav nekateri atributi voznika k temu zelo spodbujajo. Raje ima velika mesta, obvoznice, dolge hitre ovinke. Tudi brez usnja. Za 8950 EUR (PVG d.o.o.), kolikor stane GP800, dobite vsaj 130-konjskega štirivaljnega japonca ali potovalnik srednjega razreda, vendar ne boste izstopali. Gilera GP800 pa je nekaj "naj" .
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.