V Italiji je bil koncept skuterja rojen zaradi potrebe po poceni in udobni vožnji, brez da bi si umazali noge ali strgali krilo. Rodila se je Vespa. Gilera podira ta koncept. GP800 je najmočnejši in najhitrejši skuter na svetu. Velik štiriventilski dvovaljnik V-zasnove pod kotom 90 stopinj, ki poganja tudi sestrsko Aprilio Mana 850, zmore 75 konjev in 76 Nm navora, moč pa na zadnje kolo prenaša veriga. Pravzaprav GP800 težko opredelimo kot skuter, saj zaradi zmogljivega pogonskega agregata in suhe teže 245 kg že zahteva izkušenega voznika.
Maksi? Mega!
O tem, da GP800 ni le mestni skuter, pričajo že zunanje mere in dimenzije pnevmatik –
medosna razdalja 1593 mm,
spredaj 16- in zadaj 15-palčna petkraka kolesa s pnevmatikami spoštljivih
dimenzij
120/70 in 160/60. Sprednji žaromet, postavljen vertikalno, neuspešno poskuša
prikriti širino. Gilera GP800 je velika. Zadek z dvojnim izpuhom in okroglimi LED-lučmi deluje
precej agresivno, medtem ko je sprednji del precej zadržan, mogoče celo nekoliko dolgočasen in
precej bolj "turističen". Agresivnost pa se izraža tudi s strani, saj lažni okvir (plastika ...),
ki spominja na cestne motocikle, hitro pade v oči. Športnim motociklom sta sorodni tudi vzvratni
ogledali, ki zaradi oblike, majhnosti in vpetja precej naprej, slabo opravljata nalogo.
Vetrobransko steklo je električno nastavljivo po višini, voznik je za razliko od sopotnika dobro
zavarovan pred dežjem. Krmilo je oblikovano športno, vendar je dovolj široko, občasno zmotijo le
manjše vibracije. Zavorni ročici imata nastavljiv odmik – pohvalno.
|
Konkurenca?
GP800 je oblikovno in namensko precej drugačen od ostalih "maxijev". Suzuki Burgman in Honda Silverwing sta namreč strogo potovalna, Yamahin športni T-Max pa zaostaja pri prostornini, saj premore "le" 500 kubikov. GP800 konkurence zaenkrat nima – mogoče bi jo lahko primerjali le s futuristično oblikovano, a manj športno ambiciozno Hondo DN-01 (700-kubični dvovaljnik, avtomatski menjalnik, 270 kg).
Kako se vozi 245 kg?
Glede na dimenzije in težo bi lahko takoj pomislili, da je okoren in neprimeren za mestno vožnjo. Dolga medosna razdalja sicer res onemogoča obračanje na majhnem prostoru in brezskrbno vijuganje med avtomobili, vseeno pa GP800 zaradi avtomatskega menjalnika in skuterske pozicije omogoča tudi dokaj brezskrbno mestno rabo. Bistvo pokaže, ko se rešimo mestnega prometa in zavijemo na zavite podeželske ceste ali celo na avtocesto. Na odprti cesti in dolgih ovinkih se GP800, dokler ne pretiravamo, izkaže odlično; športno naravnano podvozje omogoča zelo dinamično vožnjo. Pričakovano se nekoliko slabše obnese na krajših ovinkih in serpentinah, za menjavanje smeri pa zahteva precej dela. Oblika kliče po športnosti, parkirna tačka pa poskrbi za rožljanje kovine ob asfalt , takoj ko se Gilera konkretneje nagne. Precej moteče, saj športno profilirane gume precej obetajo.
Motor navdušuje!
Pospeški so konkretni, saj v križišču spravijo v zadrego tudi Porschejevo 911-ko, BMW-jev M3
ali konfekcijskega japonskega superšportnika. Vozniki GSX, CBR, Ninja in podobno poimenovanih
"zverin" med križišči hitro zardijo. Zaradi avtomatskega (CVT) menjalnika je pospeševanje
konstantno, zasnova menjalnika pa poskrbi, da motor vedno deluje na območju največjega navora.
Pogonski sklop je vedno pripravljen za akcijo. Za razliko od klasičnih menjalnikov vrtljaji ne
padajo. Nad 100 km/h so
pospeški zares impresivni. Pri ostrem pospeševanju merilnik vrtljajev
obstane pri okoli 6.500 vrtljajih na minuto, medtem pa se merilnik hitrosti presenetljivo
hitro premika proti oznaki 200. Na lepi cesti občutka hitrosti ni, zato velja redno spremljati
merilnik hitrosti. Avtomatski menjalnik pa poskrbi tudi za to, da je voznik prikrajšan za užitek
prestavljanja – bistvo motociklov? Vseeno je GP800 zaradi vseh ostalih (športnih) lastnosti
dovolj zabaven, da takoj pozabimo na prestavljanje in se raje posvetimo vožnji.
Za koga torej?
Tudi v dvoje moči ne zmanjka, zato se GP800 izkaže tudi za kratke izlete (prtljaga!). Pravzaprav je pomanjkanje odlagalnih mest lahko razlog, da se ne spogleduje z ostalimi potovalnimi maksi skuterji. Pod sedežem je namreč (osvetljen) prostor le za eno (integralno) čelado in 12V vtičnica . Kot dodatna oprema je na voljo klasičen kovček. S superšportnikom pa si s to Gilero ne želite tekmovati (omejeno nagibanje, teža, medosna razdalja ... !), čeprav nekateri atributi voznika k temu zelo spodbujajo. Raje ima velika mesta, obvoznice, dolge hitre ovinke. Tudi brez usnja. Za 8950 EUR (PVG d.o.o.), kolikor stane GP800, dobite vsaj 130-konjskega štirivaljnega japonca ali potovalnik srednjega razreda, vendar ne boste izstopali. Gilera GP800 pa je nekaj "naj" .