Avto
94 ogledov

Slepi naboji Darsa pod Trojanami delujejo

Meritve hitrosti Dejan Mijović
Sektorsko merjenje hitrosti pod Trojanami, s katerim sta že na začetku poletja strašila voznike policija in Dars, še danes ne deluje oziroma policija zaradi zapleta še ne more izdajati kazni. Dobra plat zgodbe je, da so vozniki vseeno sami od sebe stopili s plina.

Sredi julija bi morala po prvotnih napovedih že na polno delovati sveža tehnologija na slovenskih cestah, sektorsko merjenje hitrosti. Na petkilometrskem odseku skozi trojanske predore bi sistem "lovil" tiste, ki bi traso prevozili z višjo povprečno hitrostjo od dovoljenih 100 km/h. 

Do konca leta 2015 naj bi tehnologijo izdatno preizkusili, vmes tudi kaznovali divjake, nato pa sposojeno opremo demontirali in se odločali o morebitnem nakupu. 

Minevali so tedni, glavna poletna sezona je šla že mimo, nato so pri Darsu potrebno opremo s kamerami skupaj z zankami v vozišče sredi septembra le namestili na avtocestne portale. Komaj mesec pred iztekom načrta o uporabi pa so divjaki lahko še vedno brez skrbi, saj policija položnic še vedno ne more razpošiljati.

Zakaj? "Trenutno je vsa oprema na terenu nameščena in deluje, strežnik s programsko opremo pa je postavljen v prostorih policije," pojasnjujejo pri Darsu, ki upravlja slovensko avtocestno omrežje. Očitno pa so v prvotnih junijskih napovedih, da bo sistem na polno deloval "v roku nekaj tednov" pozabili na papirologijo, saj še vedno niso pridobili potrebnega certifikata s strani Urada za meroslovje o pravilni umerjenosti senzorjev.

Ali pa so javnost predčasno strašili. "Še pred pričetkom vzpostavljanja prvega takega sistema pri nas smo se zavedali, da bo potrebno rešiti številna tehnična in formalna vprašanja, zato smo se tudi odločili za postavitev testnega sistema," pojasnjujejo na Darsu in dodajajo, da je vsa oprema na terenu postavljena in da deluje, da pa nimajo vpliva niti na delo Urada za meroslovje niti na usklajevanje postopkov in obdelave podatkov pri policiji. 

"Zato tudi ne moremo predvideti, kdaj bo sistem omogočal kaznovanje voznikov, ki kršijo postavljeno prometno signalizacijo. Bomo pa uporabnike cest o tem pravočasno obvestili."

Na Uradu za meroslovje za Žurnal24 niso želeli pojasniti, kje se je zapletlo, sklicujejo se na tajnost po zakonu o upravnem postopku. Tako niso povedali niti, kdaj lahko javnost pričakuje zeleno luč za operativno delovanje meritev. Na policiji so medtem potrdili, da so pripravljeni.

Vozniki sami od sebe dvignili nogo

So pa na Darsu kljub "slepim nabojem" zadovoljni, da je že samo poročanje o sektorskem merjenju v medijih očitno vplivalo na to, da vozniki prek Trojan vozijo počasneje. "Obveščanje javnosti o razlogih za  vzpostavitev sistema na tem odseku in opozarjanje na kršitev postavljene prometne signalizacije je imelo za posledico, da je že v tej fazi povprečna hitrost vozil padla za štiri kilometre na uro. To pa ni zanemarljivo in ima pomemben vpliv na prometno varnost."

Analize pred napovedano uvedbo tehnologije, ki se je sicer v Italiji in Avstriji že izkazala kot zelo dobra pri umirjanju prehitrih, so kazale, da najvišjo dovoljeno hitrost 100 km/h prekorači v povprečju kar 57 odstotkov voznikov, 30 odstotkov od teh pa vozi hitreje od 110 km/h. Nekomu so namerili celo 218 km/h.

Dars nam ni odgovoril, ali bodo podaljšali dogovor o brezplačnem testiranju opreme tudi v leto 2016, zaradi že petmesečne zamude pri vzpostavljanju sistema pa v to skoraj ne gre dvomiti. 

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 6
  • Darko Koporčič 11:02 27.november 2015.

    Človek, ki objavi v mediju, da radarji ne delujejo, pa je za moje pojme moralni invalid.

  • Leon Dobnik 11:50 25.november 2015.

    Obstaja čisto preprosta rešitev za umiritev pormeta: sekcijsko merjeno hitrosti po celotnem križu AC + namestitev nekaj podobnega tahografu v avto in implementacija analize vožnje - podoben sistem kot ga ima zavarovalnica Triglav v Drajv aplikaciji. Pa bo zelo hitro red na cesti.

  • mucek4 10:56 25.november 2015.

    Točno tako. Od zadnjega portala - kjer je kamera - do cestnine je povprečna hitrost precej višja od dovoljenih 100/130. Opazil sem da nekateri v začetku sekcijskega merjenja namerno vozijo počasi in kasneje "čas" nadoknadijo...