Avto
84 ogledov

Slovenci norimo za športnimi terenci

Renault captur, opel mokka in peugeot 2008 Anže Petkovšek
Veliki suvi tipa audi Q7 so trenutno "out", vse bolj priljubljeni pa postajajo mali in srednje veliki športni terenci.

V Sloveniji je bil lani prvič registriranih 5031 športnih terencev, kar je 6,3 odstotka več kot v predhodnem letu. Podrobnejša analiza pokaže, da je rast posledica večjega zanimanja za male in srednje velike športne terence, medtem ko se je število registracij velikih in prestižnih športnih terencev prepolovilo.

Slovenski avtomobilski trg na tem področju sledi trendu naraščanja prodaje, ki ga je opaziti tudi v drugih državah, pojasnjuje direktor znamke Peugeot v Sloveniji Jožko Tomšič, sicer tudi predsednik Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije.

Nič več robustni in okorni

Eden od razlogov za rast prodaje je v tem, da so se ta vozila v zadnjih letih pretvorila iz robustno, slabo opremljenih strogo namenskih vozil v vozila z limuzinskim udobjem, ki pa obenem zadovoljujejo specifične potrebe uporabnikov, kot sta denimo višji položaj voznika za volanom in s tem boljši pogled na cesto ter večja odmaknjenost od tal in s tem uporabnost na nekoliko zahtevnejših terenih.

Drugi razlog za uspešnost gre iskati tudi v cenovni politiki proizvajalcev teh vozil. "Ta vozila niso več cenovno nedostopna širšemu krogu uporabnikov, večinoma imajo pogon 2x4, ampak so cenovno umeščena zelo blizu primerljivi kombilimuzini," pravi Tomšič.

Razlog za padec prodaje luksuznih terencev pa gre medtem iskati v trenutnih gospodarskih razmerah, saj so ta vozila v večini primerov opremljena z motorji večjih delovnih prostornin, za katere veljajo visoke stopnje obdavčitve.

"Poleg tega so že po sami definiciji veliki in prestižni terenci običajno večji in tudi bolje opremljeni, s tem pa dražji. Mali in srednji športni terenci so cenovno dostopnejši širšemu krogu avtomobilističnih navdušencev, krog za večja in prestižna vozila pa se tudi zaradi gospodarskega položaja ter stroškov registracije in vzdrževanja oži," je povedal.

Sportageov registriranih največ

V absolutnem seštevku je bil lani v Sloveniji najbolje prodajan model kia sportage, skupno je bilo prvič registriranih 764 teh osebnih avtomobilov, je razvidno iz podatkov Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije.

Kia sportage sicer sodi v srednji razred športnih terencev, v katerem mu po številu registracij v lanskem letu sledita dacia duster (507) in volkswagen tiguan (435).

Ta razred je očitno tudi najbolj priljubljen med ljubitelji športnih terencev, lani je bilo namreč prvič registriranih 4191 tovrstnih vozil, kar na letni ravni predstavlja skoraj štiriodstotno rast.

Mokka kraljica svojega podrazreda

Po skupnem številu registracij med razredi sledijo mali športni terenci, pri katerih se je lani prodaja več kot podvojila na 602 vozili. V tem razredu je lani z 259 prvimi registracijami vodilno mesto zasedel opel mokka, na drugem mestu je suzuki SX4 (142), tretji je chevrolet trax (112).

Pač pa se je lani občutno zmanjšala prodaja velikih in prestižnih športnih terencev, na skupno 65 oziroma 143 prvič registriranih vozil.

Med velikimi športnimi terenci je prvo mesto zasedel fiat freemnot (28), sledita mu volkswagen touareg (20) in jeep grand cherokee (12). V razredu prestižnih športnih terencev pa prvo mesto pripada modelu mercedes razred M (48), sledita BMW X5 (27) in BMW X6 (23).

Komentarjev 1
  • Rdečivrag 10:26 16.januar 2014.

    Me sploh ne čudi tole: "V absolutnem seštevku je bil lani v Sloveniji najbolje prodajan model kia sportage, skupno je bilo prvič registriranih 764 teh osebnih avtomobilov". Pa saj je Sportage res best buy. Najdaljša garancija, moderna oblike, pa LED-ice, ...prikaži več ekonomičen motor, ravno prave mere za družinsko rabo in normalna cena. Recept je v bistvu silno enostaven.