Avto
82 ogledov

Slovenija snubi velikega proizvajalca

PSA tovarna v Trnavi Gregor Prebil
Slovenska država je kljub temu, da ji je znamka Jaguar nedavno dala košarico, prestavila v višjo prestavo v želji, da bi veliki proizvajalci električnih vozil pri nas izdelovali komponente, morda pa tudi kar končne avtomobile. Tesli sicer ne moremo ponuditi nuklearke, lahko pa širšo mrežo znanja. Medtem dobro kaže glede prihoda enega večjih imen v avtomobilski industriji, veliko dela pa nas čaka še pri infrastrukturi.

Pred tedni je veliko vznemirjenja povzročil proizvajalec Tesla, potem ko je ustanovitelj Elon Musk tvitnil, da bodo zaradi velikanskega povpraševanja po prihodnjem modelu 3 verjetno potrebovali nove proizvodnje zmogljivosti v Evropi. Že sedaj si pomagajo tako, da na Nizozemskem sestavljajo teslo model S. 

Na ponudbe o morebitnih lokacijah ni bilo treba dolgo čakati, francoska ministrica za energijo in okolje Segolene Royal je Musku kot primerno lokacijo nemudoma ponudila dosedanjo francosko nuklearno elektrarno Fessenheim, ki jo bodo prihodnje leto dokončno ugasnili. Royalova je Musku ponudbo nedavno prenesla celo osebno, po njenih besedah pa je (še) ni eksplicitno zavrnil.

Celotna avtoindustrija je na pragu velikanske prelomnice, saj je množična proizvodnja električnih ali delno elektrificiranih vozil stvarnost, na katero se bolj ali manj intenzivno pripravljajo vsi proizvajalci in njihovi dobavitelji. 

Kako namerava na ta vlak skočiti Slovenija?

"Pred kratkim smo o tem intenzivno razpravljali na skupnem sestanku ministrstev za infrastrukturo in gospodarstvo. V najkrajšem času želimo pripraviti dokument, na podlagi katerega bo država pomagala slovenskim podjetjem pri izkoriščanju priložnosti pri elektrifikaciji avtomobilske industrije," je za žurnal24.si napovedal državni sekretar na gospodarskem ministrstvu Aleš Cantarutti. Po njegovih besedah državo in podjetja čaka veliko dela. Pristojne službe naj bi v prihodnje veliko večjo pozornost namenile vzpostavljanju zmogljivega omrežja električnih polnilnic, ki bo dovoljevalo visoko število hkrati priljučenih vozil, medtem ko jih veliko dela čaka tudi pri naslednji finančni perspektivi, prek katere bo EU financirala najrazličnejše tehnološke projekte, seveda tudi s področja e-mobilnosti. 

A eden od temeljnih pogojev za uspeh je tudi povezovanje slovenskih podjetij s področja avtomobilske industrije in njihovo prestrukturiranje, saj je trenutno še vedno le malo podjetij, ki že izdelujejo komponente za električna vozila. Znotraj avtomobilskega grozda, ki je skušal domače proizvajalce povezovati za skupni nastop na trgu v zadnjih letih, je tako po sekretarjevih besedah potrebna nadgradnja za uspešen prikaz širokih sposobnosti na trgu električnih vozil, saj je to eden od ključev za sklenitev posla z velikimi proizvajalci. Pri odpiranju vrat lahko aktivno pomagajo tudi tista podjetja, ki so se že doslej v branži uveljavila kot sistemski dobavitelji, tudi takšnih pa je v Sloveniji kar nekaj. 

Ob pomoči države bo na začetku junija na sedežu BMW organizirano srečanje s 14 visokotehnološkimi slovenskimi podjetji, ki bodo skušale nemškemu gigantu predstaviti svoje sposobnosti pri izdelavi električnih vozil, da bi jih vključil v svoje projekte. Podoben sestanek bodo skušali organizirati tudi z Mercedes-Benzom. Kaj pa Tesla? "Lanski obisk predsednika vlade Pahorja v Silicijevi dolini v ZDA je bil namenjen predstavitvi našega poslovnega okolja, tako da so o nas gotovo obveščeni," pravi Cantarutti. 

Za prestižne mačke prekratki, a v igri novo ime

Slovenija je bila med kandidatkami za novo tovarno Jaguarja pri nas, "pri tem smo si pomagali tudi z diplomacijo," pove sekretar. "Žal je bila Slovaška močnejša, a vseeno zagrabimo vsako priložnost, ki se ponudi."

Ena izmed takšnih priložnosti je vendarle precej blizu realizacije, saj ob pomoči na polju avtomobilske industrije uveljavljenega domačega podjetja potekajo resni pogovori o tem, da bi eden izmed evropskih proizvajalcev razširil proizvodnjo nekaterih svojih električnih komponent v Slovenijo. "Ne gre samo za nek 'žmigavec', ampak za pomemben sklop sistemske narave, ki se razvija tudi pri nas." Več Cantarutti zaradi občutljivosti pogovorov ni želel razkriti, a naj bi projekt morda omogočal tudi kasnejšo izdelavo vozil pri nas. 

PREBERITE ŠE:

dezurni@zurnal24.si

 
Komentarjev 12
  • alibaba 13:24 27.april 2016.

    Naj bojo potem plače primerne temu.Ali misliš da bo katerikoli delodajalec sam dal večjo plačo,če se ukine prevoz in malica?NE! Dobili bi 560€ ,pa še sami bi si morali vse plačati in potem ostane od plače 450€.Če lahko živiš s tem izvoli!

  • Gr8_1 11:07 27.april 2016.

    Ne vem kaj bi tujcem pomenilo davčno okolje??? Če pogledate poslovanje Revoza, ki ima ob 1,3 milijarde prometa ali zgolj 650 milijonov enak dobiček cca. 12 milijonov je popolnoma jasno, da se dobički prelivajo v tuje države mogoče celo oaze. ...prikaži več Pomembna je samo obdavčitev plač in delovna zakonodaja. Nekatere tuje države ne poznajo prevoza in prehrane tako jih lahko pri našem izračunu vključimo v neto plačo. Torej ima delodajalec pri minimalni plači 560€+malica+prevoz=min neto 710€ stroška 1067€ bruto-bruto. Govorimo o nekje 33% obdavčitvi. Celoten razvojni, vodilni..., kjer so višje plače pa je v davčno bolj ugodnem območju.

  • KLOBO 19:39 26.april 2016.

    Predvidevam, da jih bo še pravi čas pamet srečala !! Mramorjevo davčno okolje je katastrofa , en napiflan profesorček , brez enega dne v realnem gospodarstvu, še vedno misli, da je realni sektor bankomat za JU !!