Avto
2250 ogledov

Slovenske menedžerje vzburil novinec na sceni

Audi A6
1/13
Saša Despot
Novi audi A6 visoko (slovensko) tehnologijo in udobje prenaša v srednji premijski razred za najmanj 55 tisočakov.

Osma generacija Audijevega predstavnika višjega srednjega razreda je torej že tostran Alp. Ima težje delo kot kadarkoli, saj celotna kategorija kupcev premijskih vozil vse bolj gravitira proti suvom, medtem ko je konkurenca med poslovnimi limuzinami - športni BMW 5, udobni mercedes E, prefinjeno drugačni volvo S90 … - izredna. Poleg tega je predvsem pri kategoriji poslovnih kupcev zadnja leta zelo opazna konkurenca izdelkov iz doslej tradicionalno bolj "ljudskih" znamk.

Prvi vtis je, da je novi A6 (kodna oznaka C8) nekoliko omilil svojo športno naravo, v zameno pa pridobil na udobju in tehnični dovršenosti. Lahko bi celo zapisal, da je nekakšen pomanjšani A8, saj si z velikim luksuznim bratom (in tudi športnim A7) deli skoraj celotni tehnični del in obliko notranjosti. Je pa hvalevredno bolj razpoznaven od zunaj, saj ga bo od A8 moč razlikovati po zaslugi različnih detajlov. Teh je ogromno in imajo hkrati funkcijo čim bolj aerodinamične oblike. Recimo vzvratna ogledala, ki sedaj zaradi drugačne umeščenosti omogočajo boljšo preglednost. Pri Audiju pri svojem najnovejšem jeziku drugače kot pri Mercedesu bolj kot gladke prehode zagovarjajo izražanje z bočnimi in drugimi linijami.

Kaj? Nova, osma generacija predstavnika v višjem srednjem razredu.

Zakaj je boljši? Preskok naprej v tehnologiji, digitalizaciji, pogonu, pa tudi prostornosti za potnike.

Posebnosti? Štiri tipi podvozja, štirikolesni volan, serijski mehki hibrid, trije veliki zasloni v notranjosti, izjemen seznam asistenčnih sistemov ...

Od strani se zdi novinec kompaktnejši kot pa dokazuje meter - A6 je namreč le še nekaj milimetrov krajši od mejnika 5,0 metra. Je tudi nekoliko širši in malenkost višji, vse te drobne spremembe v merah pa se občutno kažejo v notranjosti, kjer je več prostora za ramena in glavo pri prednjih in zadnjih odraslih potnikih. Prtljažnik ostaja pri 540 litrih.

Audi A6 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Notranjost je, kot že rečeno, prekopirana iz A8 in A7. To pomeni skoraj popolno slovo od fizičnih gumbov in triumf digitalizacije, ki se kaže v treh velikih zaslonih. Sredinski je lahko v velikosti 8,8 ali 12,1 palcev, spodnji je 8,6 palčni. Tisti pred voznikom pa meri kar 12,3 palca. Navigacija je že serijska, možnosti povezljivosti na splet in z drugimi napravami pa ena najbolj obširnih, kar jih danes ponuja avtomobilski svet. Začudilo me je le, da med štirimi USB priključki še noben ni novega C tipa. O dolžini seznama dodatkov ne gre preveč razpredati, audi A6 namreč dopušča ogromno prilagoditev osebnim oziroma podjetniškim preferencam.

Audi A6 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Da bo stvar za bodočega uporabnika poenostavljena, pa so nabor oblikovnih dodatkov združili v štiri dodatne pakete, tehnološko naprednost pa še v tri. Če bi želeli našteti vso mogočo asistenco, bi trajalo predolgo, saj je vseh pripomočkov kar 39 - v primerjavi z A8 je A6 "kratek" le za samodejno vožnjo, ki bo menda na voljo kasneje. Ima pa kot prvi audi novi pripomoček za preprečevanje trka pri odpiranju vrat parkiranega avta, saj A6 zazna kolesarje in avtomobile, ki se približujejo od zadaj, in potnikom prepreči nevarno odpiranje vrat. V A6 ni mogoče naročiti laserskih žarometov, ima pa zato novi rod HD LED matričnih žarometov, ki svetlobni žarek prilagaja tako horizontalno kot vertikalno.

Za najvišjo stopnjo gladkega požiranja asfalta med štirimi različnimi tipi podvozja poskrbi takšno z zračnimi blažilniki, za rajdni krog avtomobila nižjega srednjega razreda pa štirikolesni volan.

Audi A6 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Še nekaj besed o motorjih. Na začetku so za slovenski trg namenjeni trije dizli, serijsko opremljeni z avtomatskim menjalnikom in tehnologijo mehkega hibrida, za katere bistvene sestavne dele zagotavlja slovenska Hidria. Namen dodatnega starter-generatorja in baterije je, da avto pri hitrostih med 55 in 160 km/h lahko veliko časa "prejadra" brez porabe goriva, medtem ko je delovanje start&stop sistema v počasnem prometu brezčutno in s tem nemoteče. Tako avto prihrani do 0,7 litra goriva na vsakih sto kilometrov.

Pri štirivaljniku 40 TDI (150 kW/204 KM) so tehnologijo mehkega hibrida vgradili prvič, že iz A7 in A8 pa sta poznani oznaki 45 TDI (170 kW/231 KM) in 55 TDI (210 kW/286 KM). Pri štirivaljniku prenos moči omogoča S-tronic menjalnik z dvojno sklopko, pri obeh trilitraših pa tiptronic. Quattro štirikolesni pogon je pri V6 motorjih serijski. Prihodnje leto pridejo še šibkejši dizel in TFSI bencinski motorji.

A6 se torej ni izneveril tradiciji svojih predhodnikov, ki so vedno znali v razred prinesti tehnološko svežino in visoko stopnjo kakovostne obdelave. Prvi vtis vožnje je, da je A6 še posebej v bolje opremljenih izpeljankah izredno udoben avto, v katerem dolge razdalje ne predstavljajo nikakršnega napora. Občutna je tudi zelo dobra zvočna zatesnitev potniške kabine pred zunanjim hrupom. Rojen za avtoceste, skratka.

Cenik audi A6 | Avtor: Porsche Slovenija Porsche Slovenija

Cena A6 se začne s 55 tisoč evri za štirivaljnika, ki naj bi bil najbolj popularen tip motorja. Bolj pravilno bi zapisali, da bodo cene od 61 tisoč evrov naprej, saj za dodatni bussiness podpaket po promocijski ceni šest tisoč evrov kupec dobi kar nekaj (nujnih) dodatnih tehnoloških in udobnostnih pripomočkov, ločeno vrednih bistveno več. Serijsko doplačilo, skratka.

Že čez dober mesec bo audi A6 na voljo tudi kot avant s cenovnim pribitkom okoli 2.500 evrov. Letos naj bi jih slovenske tablice nosilo skupaj že kakih 60, prihodnje leto pa 250, s čimer bo pomagal ohraniti vnovič pridobljeni primat Audija glede prodajnega tržnega deleža med premijskimi znamkami v Sloveniji.

andej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.