Avto
232 ogledov

Slovenski električni avto ima rekorden doseg

metron7
1/7
Inštitut Metron
Električni avto slovenske izdelave je brez vmesnega polnjenja v resničnem prometu prevozil 736 kilometrov.

"Nismo naredili le 726 kilometrov od Bleda do Dubrovnika, ampak še dodatnih deset, do vtičnice v marini," je po rekordnem dosežku povedal Andrej Pečjak, gonilna sila inštituta Metron, kjer so avtomobil izdelali. 

Pot je trajala dva dneva in po prvem je bilo v baterijah še 51 odsotkov moči. Pečjak priznava, da ga je malo skrbelo, ali jim bo uspelo. "Težko je izračunati, klanci so problem in na poti je skupaj okrog šest tisoč metrov dviga. Danes smo malo zmanjšali hitrost in vozili med 50 in 60 kilometri na uro, ampak kljub temu je bila skupna povprečna hitrost 66 kilometrov na uro,“ je povedal Pečjak. 

Cena elektrike za pot do Dubrovnika: devet evrov

Avto, ki so ga poimenovali Metron 7, je za pot porabil okrog 90 kilovatnih ur, kar je okrog 12 evrov (enotarifno merjenje) ali le devet evrov, če bi ga polnili v času nižje tarife*. Za primerjavo, avto, ki porabi sedem litrov bencina na sto kilometrov, bi porabil skoraj devekrat več. 

 

* Pri izračunu nismo upoštevali priključne moči in prispevka, ki se plačuje od priključne moči in ne od porabljene energije. 

Komentarjev 3
  • 6a6330cf643e6297e0f11772a01ce2d9c0c144b1 22:37 12.oktober 2014.

    Vsaka čast se razume že zaradi umetnosti porazdelitve 1 tone baterij po avtu. Predvidevam da tokrat drugega kot karavan ni prišel v poštev.

  • mirko 20:25 12.oktober 2014.

    Vse je res, ampak cena avtomobila je problem, čeprav je za tiste, ki delajo veliko km na leto nakup takega električnega avtomobila ekonomsko upravičeno, jih ljudje ne bodo kupovali preprosto zato, ker se jim zdi investicija previsoka, to pa zato, ...prikaži večo, ker primerjajo njegovo ceno z ceno avtomobila na klasičen pogon (bencin, disel). To pomeni dokler se cena električnega avtomobila ne bo spustila vsaj približno na nivo klasičnega, se ljudje ne bodo odločali za nakup električnih avtomobilov. Zato bo za bolj množičen nakup elektromobilo še treba malo počakat, da naredi znanost, tehnika, tehnologija in tudi ekonomija še kakšen korak več, k znižanju stroškov proizvodnje električnih avtomobilov. Še kake tri-štiri leta.

  • maresem 20:05 12.oktober 2014.

    Vsaka vam čast... res ste carji. Samo še tako naprej!