Avto
287 ogledov

Štirje "veliki“ za potrebe velikih družin

1/68
Med seboj smo primerjali štiri družinske avtomobile - Ford galaxy 2,0 TDCi, Mazda5 CD116, Peugeot 5008 2.0 HDi in VW sharan 2.0 TDI. Več si priberite v testu.

Vozili smo. Predmet tokratne primerjave so štirje trenutno najbolj močni predstavniki srednjih in velikih enoprostorcev, ki skupaj pomenijo tudi več kot polovico prodaje segmenta. Med njimi je veliko podobnosti in še več razlik, vsi pa zasledujejo isti cilj: družinsko poslanstvo. Vsi ponujajo sedemsedežno zasnovo, ki se v praksi različno izkažejo, vsi imajo tudi pomične sedeže v drugi vrsti, dva pa tudi sistem bočnih drsnih vrat, ki so lahko tudi elektrificirana.

Pri vseh odmik od škatlaste podobe
Če smo za enoprostorce še pred kratkim upravičeno lahko trdili, da je oblika strogo v službi prostornosti pa so štirje primerjanci dovolj zgovoren dokaz, da so ti časi za nami. Vsi sicer na svoj način izžarevajo poslanstvo znamke, ki jo zastopajo, brez izjeme pa so dinamično in predvsem skladno oblikovani. O detajlih oblike vsakega posameznika ne bomo več razpredali, o tem na sodi vsak posameznik, naj torej dodamo le še, da je z 4,53 metra najkrajši v primerjavi 5008, podobno dolga je z 4,59 centimetri mazda5, številko večja pa sta sharan in galaxy, ki merita v dolžino 4,85 oziroma 4,82 metra. To pa ne pomeni, da so ogromne razlike pri prostornosti znotraj. 5008 primankljaj v dolžini (in tudi višini) zlahka nadomesti z zelo domiselno sedežno razporeditvijo in pravokotno obliko potniške kabine, zaradi katere je po prostornosti povsem primerljiv z ostalimi tremi. Drži sicer, da gre volumensko največ prtljage v galaxya, pri le dveh postavljenih sedežih, kar za 2,325 litrov, sharan pa za tem zaostaja le za 28 litrov, ampak kot vemo ni vse v litrih in centimetrih.



Občutne razlike pri prtljažnikih in sedežnih mehanizmih
Bolj kot to je pomembno kako je oblikovan prtljažni prostor, kako obdelan in kako opremljen (držala in pregradne mreže) je. Ter nenazadnje ali so vodila sedežev skrita, ali motijo nalaganje prtljage na prtljažno dno.  Tu se najbolj odreže sharan katerega prtljažnik je  najbolj pravilne oblike in ima najmanj motečih dejavnikov (v obliki kolesnih odprtin in podobnega) dodatna sedeža pa je tudi najlažje postaviti in obratno. Enako velja za sedeže v drugi vrsti, je pa te nekoliko težje odstraniti. Vodila so v tleh dobro skrita in ne motijo, oprema in obdelava sta prav tako vrhunski. Po prostornini ga celo nekoliko prekaša galaxy, ki pa zadaj ostane že, ko je govora o obliki in obdelavi prtljažnika. Na stranicah namreč ni tkanine, kar pomeni, da je prtljažnik mnogo bolj občutljiv na praske, sedeže tako v drugi kot treji vrsti pa je občutno teže postaviti kot v sharanu, saj imajo zapleten sistem, ki ga je treba prvo osvojiti. Med sedeži je tudi veliko špranj, kamor zlahka izgubite kakšno malenkost. Zgledno obdelanost in prilagodljivost tako potniškega kot prtljažnega prostora ponudi 5008, obenem pa ima med štirimi tudi najlažja prtljažna vrata. Zmotijo le vidna ogrodja sedežev, ki pa jih prekriješ z priročnimi pokrivali, nakladalna površina pa je povsem ravna in najbolj kvadratne oblike. Najslabši prtljažnik kakor tudi prilagodljivost med štirimi pa ponudi mazda5. Če po prostornosti še lahko drži korak s testiranci pa močno zaostane, ko je govora o prilagodljivosti, opremi in obdelavi prtljažnika. Prtljažni rolo, ali bolje rečeno podaljšek tega pri petih postavljenih sedežih neugledno visi v zraku, pri le dveh  sedežih, pa zaradi usnjenega oblazinjenja, v katerega so odete tudi zadnje stranice, prtljažnik zelo občutljiv za odrgnine, na usnje pa ne boste postavljali umazanega orodja in podobno. S tem je uporabnost prtljažnika okrnjena motijo pa tudi sistem pomikanja sedežev karakuri, ki je domiseln, a v praksi slabše uporaben.

Štirje dizli, tri avtomatike
Pri motorizaciji gre v vseh primerih za dvo-litrski dizelski motor, le mazda ima v ponudbi za zdaj le 1,6-litrskega, ki pa je zelo napreden. V praksi se slednji - 85 kilovatni agregat izkaže zgolj za zadostnega, že ob malce večji obremenitvi pa konjenica hitro postane pomankljiva. Veliko bolje se odreže 103 kilovatni VWjev dizel, ki pa presenetiti ne zmore. Tudi tu se namreč pozna velikost in masa, zato je tudi sharanov agregat namenjen povprečnemu uporabniku. Več konjenice pa ponudita PSAjev in Fordov izdelek. V bistvu gre za enak agregat, ford in PSA namreč sodelujeta pri razvoju dizelskih motorjev, je pa motor zaradi manjše mase bolj eksploziven v 5008, temu doraslo pa je tudi podvozje, ki je bilo prav tako v vrhu med štirimi. Se pa peugeotov motor, kljub dejstvu da je v obeh primerih zvezan s šest stopenjsko avtomatiko zadovolji z občutno več goriva kot fordov, ki je v povprečju porabil slabih osem litrov goriva (peugeot pol litra več). Za najbolj ekonomičnega se tako izkaže motor v mazdi, temu pa ni več tako, če je avto obrememenjen in ga je treba priganjati. Najboljši kompromis tako nudi VWjev motor, ki ima edini v primerjavi tudi sistem start&stop, saj je s porabo dovolj blizu petici.

Glede lege na cesti in udobja med vožnjo je petica dobro in lahko vodljiva, podvozje pa prej trdo kot mehko. Vozne lastnosti pa zelo dobre. Podobno sliko, a nekaj več posluha za blaženje slovenskih cesta nudita sharan in ford, ki sta zelo blizu tudi glede voznih lastnosti. Glede na francosko izročilo pa zelo preseneti 5008, ki nudi zelo konkretno mero udobja in obenem športnosti, vozne lastnosti pa so prav tako med boljšimi v razredu. Najslabši del teja je tako še vedno preveč elektronsko ojačan servo, ki je skop z informacijami. Vsi ostali so tu boljši. Ima pa 5008 tudi zelo všečno klasično prestavno avtomatiko, ki prav v ničemer (tudi v hitrosti) ne zaostaja za fordovo dvosklopčno, stopnico višje je še vedno VWjev DSG.


    
O nakupu odločilne preference glede znamke in cena
Pa še nekaj o ceni. Tu so nepričakovano prisotne velike razlike. Najcenejša, a tudi med manjšimi v primerjavi je petica, ki ima tudi najmanjši motor, a nudi veliko opreme. GTA paket namreč pomeni serijsko usnje, ksenonska svetila  in elektrificirana vrata, aprkirne senzorje, ne pa tudi kamere in navigacije. Je pa res, da bi bila cena z dvolitrskim agregatom v nosu mnogo bližje, ćče ne že čez mejo 30 tisočakov. Dva (z dodatno opremo pa štiri) tisočake dražji je 5008, ki pa k mizi prinese 120 kilovatni motor in prestavno avtomatiko, poleg tega pa tudi stekleno panoramsko streho in prikaz podatkov na vetrobranskem steklu (head up display) in radarski tempomat, ki pa zgolj opozarja na razdaljo. Po našem mnenju tudi zaradi uporabne notranjosti več kot opraviči razliko, še bolje bi bilo če bi najdražji paket opreme vseboval še navigacijo. Dobrih pet tisočakov (z dodatki pa kar 10) dražji od mazde5 je sharan. Ki pa ponuja več napredne tehnike, serijsko navigacijo in ksenonska svetila in na tri tisočake ocenjeni DSG. Glede na to da je v vseh prostorskih pogledih vsaj med vodilnimi tako predstavlja dober nakup, vreden svojega denarja. Še posebej če v enačbo vključimo še stroške lastništva, ki so pri VW med nižjimi. Galaxy pa je že v osnovi 9 in pol, skupaj pa kar 12 tisočakov dražji od petice, prinaša pa najbolj zmogljiv motor, eno najbolj prostornih notranjosti in enega slabših sedežnih mehanizmov, pri opremi pa sistem za nadzor mrtvih kotov in kot edini številne predale na stropu, zaradi česar se je primoran odreči panoramski strehi. Njegov „hendikep“ tako predstavlja le visoka cena, drugače bi bil še veliko višje kot sicer. Imajo pa pri fordu tako kot pri Vwju seat alhambro še cenejšega in bolj dinamičnega S-maxa.

Če strnemo bi na prvo mesto postavili sharana, če v enačbo vključimo še dejavnik cene, potem se mu na vodilnem mestu pridruži še 5008. Na tretje mesto bi nato uvrstili galaxya, zaradi slabotnega motorja in najslabše uporabne notranjosti pa petico.

Podatki o vozilu: (Ford galaxy 2,0 TDCi powershift ghia)
Motor: 1.997 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni dizelski
Moč: 120 kW (163 KM) pri 3.750 vrtljajih na minuto
Navor: 340 Nm med 2.000 in 3.250 vrtljaji na minuto
Poraba: 8,0 litra/100 km, 159 gramov CO2
Zmogljivosti: 200 km/h, 10,4 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.819x1.884x 1.811, medosna razdalja 2.910, prtljažnik (v litrih): 308/2.325
Cena: 35.990/38.810 EUR

Podatki o vozilu: (Mazda5 CD116 GTA)
Motor:
1.560 cm3
Vrsta: štirivlajni vrstni dizelski
Moč: 85 kW (115 KM) pri 4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 270 Nm pri 1.750 vrtljajih na minuto
Poraba: 8,0 litra/100 km, 138 gramov CO2
Zmogljivosti: 180 km/h, 13,7 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.585x1.750x 1.615, medosna razdalja 2.750, prtljažnik (v litrih): 112-1.485
Cena: 26.490 EUR

Podatki o vozilu: (Peugeot 5008 2.0 HDi 163 FAP aut. premium pack)
Motor:
1.997 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni dizelski
Moč: 120 kW (163 KM) pri 3.750 vrtljajih na minuto
Navor: 340 Nm pri 2.000 vrtljajih na minuto
Poraba: 8,0 litra/100 km, 181 gramov CO2
Zmogljivosti: 190 km/h, 10,4 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.529x1.837x 1.644, medosna razdalja 2.726, prtljažnik (v litrih): 679-823 (pri petsedežni postavitvi)
Cena: 28.300/30.300EUR

Podatki o vozilu: (VW sharan 2.0 TDI DSG highline bluemotion)
Motor:
1.968 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni dizelski
Moč: 103 kW (140 KM) pri 4.200 vrtljajih na minuto
Navor: 320 Nm pri 1.750 vrtljajih na minuto
Poraba: 8,0 litra/100 km, 149 gramov CO2
Zmogljivosti: 191 km/h, 10,9 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.854x1.910x 1.720, medosna razdalja 2.919, prtljažnik (v litrih): 300/2.297
Cena: 31.629/36.871 EUR

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.