Avto
8 ogledov

Subarujev limuzinski kompromis

Subaru legacy sedan
1/38
Žurnal24 main
Limuzinski subaru legacy se izkaže s pogonskim sklopom in udobjem, s čimer upraviči svoj izvor. Je cena temu primerna?

Vozili smo. Logično in pričakovano je bilo, da bo kararavanska različica legacyja sčasoma dobila tudi limuzinsko. Ta ohranja izročilo bokserskega dizelskega motorja v nosu in simetričnega štirikolesnega pogona. Limuzinski zadek pa prinese nekaj manj prilagodljivosti in litrov, ko je govora o prtljažnem prostoru, in dobrodošlo nižjo osnovno ceno.

Samosvoje oblikovan, prevladujejo ostre poteze
Glede zunanjosti so se od predstavitve karavanskega legacyja do danes že kresala mnenja. Enim je zelo všeč, ker je drugačen, drugim se linije zdijo preostre, z boka pa je preveč ravno odsekan. Ampak nekaj zagotovo drži: oblikovan je samosvoje, celo toliko, da ga z recimo evropsko konkurenco težko zamenjaš.

Limuzinski zadek je prinesel nekaj več elegance, nekaj je šlo tudi na račun opreme, ki je bila v primeru testnika osnovna in ne tista z besedo sport v imenu. To je pomenilo, da je legacy stal na 16-palčnih litih platiščih in ne 18-palčnih, nekoliko manj poudarjeni so tudi spojlerji in obrobe pragov. Dobrodošlo pa je, da so del opreme še vedno ksenonska svetila, ki pa žal niso biksenonska in dinamična. Glede na napredek, ki ga ta tehnika doživlja, bi bilo dobro tudi tu narediti korak naprej.

 

Limuzinski zadek je dokaj kratek in strmo odsekan, kar dobro vpliva na preglednost nazaj, vsekakor pa bi bila dobrodošla parkirna tipala, ki jih legacy ne premore niti pri najbolje založenem paketu opreme. Minus smo pripisali tudi odpiranju prtljažnika, ki je možno prek daljinskega ključa ali tipke v notranjosti, nima pa tipke na samem pokrovu, kar je moteče, če želite na hitro vzeti nekaj iz prtljažnika, medtem ko motor še teče.

Za potnike morje prostora, za prtljago manj
O notranjosti smo že veliko pisali in glede na to, da razen prtljažnika vse enako, bomo zapisali le najbolj pomembno. Prostora je v obeh sedežnih vrstah resnično veliko, glede prostora v drugi sedežni vrsti pa je legacy v samem razrednem vrhu. Če ga primerjamo s še prestižnejšo nemško konkurenco v obliki BMW serije 3 in audija A4, potem je tehtnica močno nagnjena japoncu v prid, če v enačbo dodamo še nekoliko manj renomirano konkurenco v obliki ford mondea in škode superb, pa mu prav tako ni treba zardevati. Ergonomija in materiali so enako dobri, nekoliko samosvoji so le nekateri prijemi, kot je impulzno odpiranje zgolj voznikove šipe in recimo odročno postavljeno stikalo potovalnega računalnika.

Opreme je kar nekaj, nekateri elementi, kot so ogrevani sedeži, pa celo presenetijo. Slabše pa se odreže glede napredne tehnike, ki mu je še vedno tuja.

 

Razredno povprečje pomeni tudi 486-litrski prtljažnik, zaradi limuzinskega zaključka je slabša tudi uporabnost. Sta pa dobra oziroma preprosta obdelava prtljažnika in podiranje sedežev. Tu je spet na mestu primerjava. Audi A4 recimo ponuja enako velik 48- litrski prtljažnik, BMW-jeva trojka 460-litrskega, opel insignia in škoda superb combi pa 500- oziroma 565-litrskega.
    
Še vedno eden boljših dizlov
Po moči tega bokserskega dvolitrskega dizla večina konkurence sicer prekaša, nasprotno pa je, ko govorimo o mirnosti teka in odzivnosti. Tu je edini motor svoje primere še vedno pojem in v samem vrhu, odlikujejo pa ga tudi večja odzivnost, kot kažejo tehnični podatki o moči in navoru, ter tudi zmerna poraba. Če je za volanom umirjen voznik, se ta rada spusti pod mejo sedmih litrov, s priganjanjem pa jo boste težko povišali preko meje devetih litrov. Škoda je le, ker pogonski sklop ne premore tudi nekaj naprednih sistemov, kot je start&stop ali pnevmatike z nizkim kotalnim uporom, saj bi s tem že tudi lahko konkuriral ekorazličicam srednjih limuzin, kjer najdemo BMW serije 3, audi A4 in podobne. Tem s 156 grami emisij legacy pač še ne more konkurirati.

Z uporabo teh tehnologij bi tudi lažje opravičil nekoliko visoko ceno v primerjavi s konkurenco, kar ga kljub zmogljivemu serijskemu štirikolesnemu pogonu naredi manj zanimivega za nakup. Cene bolj priznane konkurence v obliki audija A4 in BMW serije 3 so namreč zelo blizu legacyjevim: audi A4 2.0 TDI quattro: 32.023 evrov, BMW 318d: 30.700 evrov (brez AWD pogona).

Subaru legacy 2,0D sedan
Motor: 1.998 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni dizelski
Moč: 110 kW (150 KM)/pri 3.600 vrtljajih na minuto
Navor: 350 Nm/ med 1.800 in 2.400 vrtljaji na minuto
Poraba: 7,1 litra/100 km, 156 gramov CO2
Zmogljivosti: 206 km/h, 9,3 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.730x1.780x 1.505, medosna razdalja 2.750, prtljažnik (v litrih): 486
Cena: 29.890/30.390 EUR

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.