Avto
3 ogledov

Superb še vedno vroča češka lokomotiva

Škoda superb combi
1/25
Andrej Leban
Za predsedniško udobje še zdaleč ni treba odšteti sto tisočakov, sporoča škoda superb. V marsičem ji lahko pritrdimo.

Testnica je bila zares izdatno obložena. Že v osnovi jo je gnal pogon 4x4, povezan s šeststopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko in 2.0 TDI motorjem v šibkejši, 103-kilovatni različici. Prav motor je bil najšibkejši člen naveze, saj se pri pospeševanju avtomobilu pozna masa in vse koristi 4x4 ne morejo priti do izraza. Se pa ta izkaže v ostrih zavojih, ko preprečuje zdrse tako prednjega kot zadnjega konca, ne da bi bilo ESC-ju treba posredovati. Ni pa avto tako samozavesten med ovinki kot nekateri konkurenti v srednjem razredu. Dolga medosna razdalja veliko neravnin naredi nevidnih, povprečna poraba 6,8 litra pa superba naredi tudi zelo ekonomičnega. Menjalnik je znan, v glavnem si zasluži pohvale, še kako prav pa bi prišle obvolanske ročice.

Več kot osem tisoč evrov dodatne opreme je bilo poleg najvišjega paketa opreme elegance dodatno naložene v češkega zastavonošo. Izvrstna steklena streha, uporabna in vrhunsko obdelana "jama" prtljažnika z električnim odpiranjem vrat, dodatni styling paket, alarm … Malce smešna je bila kombinacija sistema zagona motorja keyless, saj smo v žepu nosili povsem običajen ključ, ki je v navezi z daljincem za ogrevanje predstavljal že kar dobršen kos prtljage. Še vedno superb ostaja brez vsakršnih naprednih varnostnih pomagal v ponudbi, tudi navigacije testnica ni premogla.

"O, kako je zjutraj toplo"

Kar bi postavili na vrh prioritet pri zbiranju s seznama dodatne opreme, je sistem ogrevanja avtomobila na daljavo. 803 evre vredni grelec je v primerjavi z naknadno vgradnjo zelo ugodna izbira, avtomobil pa smo v hladnih zgodnjepomladanskih jutrih ogreli med tem, ko smo si mazali marmelado na kruh. Le kako bi bili hvaležni grelcu šele februarja pri -15 stopinjah?

Škoda superb combi | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Ena največjih prednosti superba pred konkurenti je njegova prostornost za odrasle potnike in popolnoma jasno nam je, zakaj je (v limuzinski izvedbi) uradno predsedniško vozilo Danila Türka. Prednji sedeži bi bili sicer lahko še udobnejši (kratek sedalni del), je pa zato zadaj prostora za sedenje neprekosljivo veliko.

In za konec? Superb ni več najmlajši, je pa še vedno ena najboljših enačb s ceno na eni in dobljenim na drugi strani. Testni kombi je bil vreden 40.453 evrov, vendar bi se lahko delu opreme brez slabe vesti tudi odpovedali, v zameno pa se še vedno peljali kot naš predsednik.

Podatki o vozilu (škoda superb combi elegance 2.0 TDI (103 kW) DSG 4x4)

Motor: turbodizelski, štirivaljni
Prostornina: 1.968 ccm
Najvišja moč: 103 kW (140 KM) pri 4.200 vrt./min
Najvišji navor: 320 Nm med 1.750 in 2.500 vrt./min
Poraba na testu: 6,8 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 166 g CO2/km
Zmogljivosti: 217 km/h, pospešek 9,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.838 x 1.817 x 1.462, medosna razdalja: 2.761
Prtljažnik (v litrih): 565/1.670
Cena: 32.413/40.453 (osnovni/testni)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.