Avto
8 ogledov

Švedski karavan kupejevskih linij

Volvo V60
1/77
Žurnal24 main
Volvo je v Veroni predstavil svoj najbolj dinamičen avto do zdaj, karavanski V60, ki ga krasijo kupejevske linije in obilica tehnologije, zaradi česar velja za enega najvarnejših avtomobilov.

Kot pri limuzini S60i so imeli oblikovalci nalogo, da novemu volvu V60 podarijo vznemirljiv in dinamičen videz, s katerim bi moral enakopravno tekmovati z nemškimi predstavniki v srednjem razredu.

Volvo V60 ima tudi nov sistem Corner Traction Control, ki omogoča vozilu in vozniku boljše obvladovanje v ovinkih. Več moči se prenese na zunanje kolo in s tem olajša zavijanje. Gre za nadgradnjo že znanega sistema Dynamic Stability in Traction Control (DSTC).
Dolgočasje odpade
Klinasta oblika in kot pri kupeju tanka linija strehe ustvarjajo nežen, a močan dvojni val od sprednjih do zadnji luči. Vse je bilo usmerjeno v proizvodnjo avtomobila, ki bo kar se da podoben kupeju, z dodatkom prostora na zadku. Spust na sredini dvojnega vala vizualno spusti avtomobil navzdol. To izboljša položaj ter naredi avto še zapeljivejši in nižji. Prednji del z velikimi žarometi na las spominja na novo limuzino S60, medtem ko je zadek zaobljen in nič več kockast, kot smo bili vajeni pri nekdanjih modelih švedske znamke.

Usmerjenost k dinamiki
Tudi notranjost je dinamična in športna. Pri Volvu so se trudili narediti zmes uporabne in funkcionalne notranjosti, v prvi vrsti po meri voznika. Osrednja konzola je obrnjena proti vozniku. Ta ima vsa stikala, in teh ni malo, na dosegu rok. Sedi se športno, a bodo nad njim navdušeni tudi družinski očetje in matere. Grajamo postavitev menjalnika, ki je postavljen preveč nazaj in visoko, kar je lahko moteče, še posebej pri daljših vožnjah.

City Safety kot del standardne opreme. Avtomobil tako samodejno zavira, če se voznik ne odzove dovolj hitro, ko se vozilo spredaj začne počasi ustavljati oziroma se ustavi. Sistem deluje pri hitrostih do 30 km/h.
Pet kamer in sistem proti trku s pešci
Inovativen dizajn je dopolnjen z naprednim high-tech okoljem. Tehnološki vidik vključuje vse pametne rešitve, ki pripomorejo k najboljšim voznim lastnostim – od sistema za izogibanje trčenjem do sistema infotainment, avtomobil pa ima med drugim vgrajen radarski tempomat in pet kamer, tudi na stranskih zunanjih ogledalih. Tako ima voznik s svojega sedeža praktično pregled 360 stopinj okoli avtomobila. Standardno bo pri vseh modelih vgrajen sistem zaščite pešcev Pedestrian Detection. Sistem potem, ko zazna pešca, ki stopi na cesto pred vozilo, če voznik ne posreduje, samodejno zavira in vozilo ustavi pred trkom. Sistem je sposoben popolno zavirati pri hitrostih do 30 km/h, hitrost pa zniža tudi pri višjih hitrostih. V60 ima vgrajen tudi sistem, ki opozarja na menjavanje pasov (Line Assist), in sistem, ki zaznava vozila v mrtvem kotu ter na to voznika opozarja s svetlobnimi in glasovnimi opozorili.

Le 430 litrov velik prtljažnik
Sedeži so ergonomski in udobni, potniki pa lahko uživajo v akustiki, ki jo pričara 12 zvočnikov. Notranjost je prilagodljiva. Prostora je dovolj tako na prednjih sedežih kot na zadnji klopi. Prtljažnik sicer ni rekorder v svojem razredu in meri zgolj povprečnih 430 litrov, v dolžino meri 4628 mm (medosni razmik je 2776 mm), ki pa naraste, ko podremo zadnjo klop, ki se zloži v ravno dno.


Na voljo bo pet bencinskih in trije dizelski motorji, z raznimi izboljšavami ter novostmi in razponom: od 115 konjskih moči pri različici DRIVe pa vse do 2.0T GTDi s 304 konjskimi močmi. V prvem letu proizvodnje bo predstavljena tudi DRIVe verzija novega V60, z 1,6-litrskim dizelskim motorjem.

Prvi občutki
Po prvih kilometrih za volanom volva V60 so občutki zelo dobri. Volvo je dobil zapeljive linije, vendar pa boste za razliko od nemške konkurence z njim še vedno nevpadljivi. Tehnologije, povezane predvsem z varnostjo, je toliko, kot še nikoli, avtomobil pa ni več namenjen zgolj zadržanim očetom, ampak bodo nad njim navdušeni tudi tisti, ki uživajo v bolj športni vožnji. V Veroni smo preizkusili dvolitrski petvaljnik D3, ki premore 163 konjskih moči in 400 Nm navora. Avtomobil je zelo odziven in odlično vodljiv. Volan je športen in natančen, prav tako ročni šeststopenjski menjalnik, ki pa ni skladen z lepoto avtomobila, zamerimo pa mu tudi to, da je pomaknjen preveč nazaj, kar mnogim ne bo všeč. Hvalimo tudi sedeže, ki imajo odličen oprijem, ne pa tudi podvozja, ki si pri oceni udobja ne zasluži najvišje ocene.

Cena 30.690 evrov za 1,6-litrski bencinski štirivaljnik (110 kW/150 KM) za dobrega tisočaka in pol presega začetno ceno limuzinskega S60. Glede na obilico varnostne tehnologije Švedi tudi na tem področju ne pretiravajo, ali ga bodo medse sprejeli Slovenci, pa bomo naslednje leto preverili kar na cesti.

Video: Pedestrian detection - sistem zaščite pešcev


 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.