Avto
29 ogledov

Tehničen tip

Toyota auris
1/53
Žurnal24 main
Auris v prevodu pomeni zlato. Testna petvratna toyota auris 1.4 D-4D luna je sicer dober izdelek, a mu po testu ne moremo pripisati 24-karatne vrednosti.

Auris je karakterno samosvoj avtomobil, kakovost kompakta pa zbija nekaj netipičnih detajlov za Toyoto. Kot v večini Toyotinih primerkov je oblika, še posebej zunanjosti, v primerjavi s tehnologijo ostala v ozadju. Silhueta nakazuje na družinsko uporabo. Njegova naloga ni, da bi z videzom privlačil pozornost, pač pa uporabnost in prostornost. Slednjih dveh lastnosti japoncu ne moremo očitati.

Auris je preprosto družinski kompaktni avtomobil, ki je sodoben in zadovoljuje potrebe urbanih voznikov. Voznikov prostor ponuja kar nekaj zanimivih rešitev, ki so bile pri nekaterih prejšnjih Toyotinih modelih hiba. Tako je ergonomija odlična, voznik ima skoraj vse na dosegu rok, prestavna ročica je postavljena višje, kar pozdravljamo, hkrati pa daje občutek športnosti, pa čeprav ne gre za tak tip vozila. Za še višjo oceno pa mu manjka boljša obdelava in kakovost materialov.



Središče pozornosti je konzola, ki je zaradi oblike epicenter notranjosti. Instrumenti so oblikovani vzorno. Znotraj analognih instrumentov sta dva zaslona, ki prikazujeta osnovne informacije o motorju in porabi. Med minuse štejemo zgolj postavitev potovalnega računalnika, do katerega se mora voznik vsakič stegovati.

Visoka karoserija in videz enoprostorca sta imela velik vpliv na oblikovanje notranjosti, kjer je vse prilagojeno potnikom. Odlagalnih površin je povsod dovolj, tudi za večje plastenke in mape, morda sta nekoliko neuporabna le predala pred sopotnikom. Raje bi videli le en, toda večji predal.

Sedi se visoko, voznik ima tudi zato odličen pregled nad dogajanjem na cesti in okolici. Sedeži so udobni, a ne nudijo dovolj oprijema in so prekratki, navdušeni nismo bili niti nad pihanjem avtomatske klimatske naprave.

Če smo pri obliki in materialih našli pomanjkljivosti, smo bili veliko zadovoljnejši po tehnični plati. Auris je bogato opremljen s tehnologijo. Izpostavili bi tiho in uglajeno delovanje 1,4-litrskega dizelskega agregata s tehnologijo skupnega voda in piezo vbrizgalnimi šobami, ki mu sicer primanjkuje konjenica (66 kW/90 KM), a bo zadovoljil voznike, ki večino časa v vozilu preživijo v mestu.

Pohvalili bi tudi šeststopenjski ročni menjalnik, ki je izjemno natančen, prestavljanje pa zaradi kratkih hodov hitro. Prav šeststopenjski prenos je zaslužen, da je auris zelo uporaben in varčen tudi na hitri cesti, v gnečah in ustavljanjih pri semaforjih pa za nižjo porabo skrbijo še sistem stat/stop, pnevmatike z nizkokotalnim uporom in aerodinamični elementi zunanjosti. Korak naprej je tudi volanski obroč, ki je dobro popolnjen z uporabnimi stikali. Električno krmiljen servovolan je odziven, vozniku pa zagotavlja zaupanje v vozilo.



Lega je v razrednem povprečju. Klasično podvozje z Mcpersonovo vzmetno nogo spredaj in poltogo premo zadaj ponuja zanesljivo lego, a si dirkaških vložkov ne boste želeli preizkušati v praksi. No, če se že znajdete v takšnem položaju, vam bodo v pomoč vsaj učinkovite in zanesljive zavore. Toyota tudi pri aurisu ni pozabila na varnost potnikov, zato mu je namenila kar sedem varnostih blazin in je tako med najvarnejšimi primerki v razredu.

Poraba na testu je bila 6,2 litra. Pričakovali smo manj, a moramo na tem mestu zapisati, da bi se dalo privarčevati še kar nekaj decilitrov. Opreme, tako varnostne kot tehnološke, je že v osnovi veliko, tudi zato cena testnega modela nekaj čez 19 tisoč evrov ni previsoka.

Auris res ni zlat, a je naredil velik korak naprej. Gre za uporaben avtomobil, ki bo všeč tudi slovenskim voznikom z zahtevami po novih tehnologijah in varnosti.

Podatki o vozilu: Toyota Auris 1.4 D-4D Luna
Motor: dizelski, štirivaljni, 1.364 ccm
Moč in navor: 66 kW (90 KM) pri 3.800 vrtljajih; 205 Nm pri 1.800–2.800 vrtljajih
Zmogljivosti: 175 km/h, 12,0 sek od 0 do 100 km/h
Poraba: 6,2 litra na 100 km (kombinirano)
Mere v mm (D x Š x V): 4245 x 1760 x 1515, medosna razd. 2600
Prostornina prtljažnika: 350 litrov
Cena: 13.890 € (osnovni), 19.205 € (testni)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.