Avto > Testi
19562 ogledov

Avto, pri katerem popusti razum

BMW X7 M60
1/52
Saša Despot BMW X7 M60
BMW X7 je XXXL velikan, ki tako s ceno kot zmogljivim bencinskim osemvaljnikom, vsekakor ni avto, ki bi ga kupili z razumom. A kupce vseeno ima. In ni jih malo, tudi v Sloveniji jih redno videvamo na cesti. Je vpadljiv, mogočen, udoben, predvsem pa velik. Test.

BMW X7 ni novost na slovenskih cestah. Spoznali smo ga že leta 2019 in že takrat smo se na testu čudili velikosti - XXXL. Ko smo se dobili s prijatelji in se je eden od njih pripeljal z avtodomom VW californijo in je parkiral tik ob X7, je drugi prijatelj le čudno gledal in pripomnil: "Glej, saj sta skoraj enako velika."

BMW X7 M60 | Avtor: Saša Despot BMW X7 M60 Saša Despot

To je zagotovo ekskluzivo vozilo. Že na prvi pogled je ogromen in tudi zato impresiven ter izstopajoč avtomobil. Ne le na prvi pogled, tudi v jeziku specifičnih številk. Dolg je skoraj 5,2 metra, širok dva metra in ponuja res ogromno medosno razdaljo - 3,1 metra. Seveda pa je, kot se za največji in najbolj luksuzni münchenski SUV spodobi, dobesedno nabit z visokotehnološko opremo in raznimi luksuznimi elementi. To se odraža tudi v masi praznega vozila, ki se približuje meji 2,7 tone.

BMW X7 M60 | Avtor: Saša Despot BMW X7 M60 Saša Despot

23-palčna platišča!

Letos je BMW je Slovenijo pripeljal osveženega velikega športnega terenca BMW X7, ki se je na videz precej spremenil. Novosti se spredaj odražajo predvsem v novih ledvičkah, ki so lahko tudi osvetljene, ter dvojnih razdeljenih lučeh. Spodaj so matrični led žarometi, zgoraj pa led dnevne luči. Ureditev prednjega dela je sicer podobna ureditvi na novem BMW serije 7, vendar pri znamki izpostavljajo, da ne gre za enako zasnovo. Drugačna je tudi 3D grafika zadnjih luči, spremembe pa poudarjajo tudi različne okrasne letvice. Preden smo ga pri uvozniku prevzeli so ravno zamenjali zimske pnevmatike za letne - morda so bile zato, poleg mat srebrne barve, najbolj vpadljiv del vozila platišča - saj merijo kar 23-palcev! Dobi se jih v paketu M Sport, 23-palcev pa je največja velikost za katerikoli serijski BMW doslej.

BMW X7 M60 | Avtor: Saša Despot BMW X7 M60 Saša Despot

Udobno tudi v tretji vrsti

Ne bo poceni, če jih poškodujete. Ampak, cena pri takem avtomobilu, glede na številčnost sistemov za udobje in varnost niti ni pomembna pri kupcih tovrstnih vozil. Vstop v kabino je visok kot v kakšen kombi, pa čeprav ga k tlom približa tudi zračno vzmetenje. V notranjosti ostaja najbolj prostoren BMW. Opazili smo predvsem spremembe ureditve, ki jih je pri BMW-ju uvedel BMW iX. Te se odražajo v novi armaturni plošči. Spredaj je par zaslonov združen v eno enoto. Gre za kombinacijo 12,3-palčne digitalne armaturne plošče in 14,9-palčnega infotainment zaslona z najnovejšo programsko opremo BMW iDrive8. Na splošno se je zmanjšalo število klasičnih gumbov, katerih funkcijo je prevzel zaslon na dotik. Pomembna sprememba je tudi zamenjava krmilne ročice samodejnega menjalnika z manjšim izbirnikom. Tradicionalni krožni krmilnik sistema iDrive ostaja, prav tako je velik in odlično pregleden head-up zaslon, kjer se, ko uporabljamo navigacijo, v realnosti izrisujejo tudi virtualne puščice, ki nas vodijo po cesti do cilja.

X7 ima še naprej tri vrste sedežev. Vsi sedeži so bili oblečeni v udobno usnje, tudi sedeža »v prtljažniku« sta imela svoje priključke za polnjenje telefona in odlaganje plastenk s pijačo.

BMW X7 M60 | Avtor: Saša Despot BMW X7 M60 Saša Despot

Kabina je razkošna, kar razkrije že prvi pogled na sedeže in stikala, ki jih je po vsej kabini in prtljažnem prostoru skoraj toliko kot v pilotski kabini potniškega letala. Vsi sedeži, vključno z dvema zloženima v prtljažniku, se premikajo in zlagajo s pomočjo električnih stikal. Zadnji dve vrsti sedežev lahko prilagajamo kar s stikali v prtljažnem prostoru. Celo naslonjala za glavo se zlagajo električno. Direktno iz prtljažnika lahko zmanjšate tudi oddaljenost avtomobila od tal, tako, da lahko udobneje naložite/razložite stvari. Peta vrata so za udobnejši dostop razdeljena, njihov spodnji ali zgornji del lahko odprete ali zaprete ločeno – kot običajno jih samodejno krmilijo motorji.

BMW X7 M60 | Avtor: Saša Despot BMW X7 M60 Saša Despot

Tudi v 7-sedežni konfiguraciji je zadaj dovolj prostora za odrasle potnike srednje rasti. Avto lahko izberete tudi v 6-sedežni konfiguraciji (2 + 2 + 2). Pri tej razporeditvi velja omeniti, da sta lahko sedeža v drugi vrsti masažna. Če sedežev v tretji vrsti ne potrebujete (takrat so zloženi v pod prtljažnika), se bodo potniki v drugi vrsti počutili kot v luksuzni poslovni limuzini.

Ker ima avto 5-področno klimo, jo lahko samostojno nastavljamo/upravljamo tudi v tretji vrsti sedežev. V 7-sedežni konfiguraciji imate na voljo prtljažnik s prostornino 300 litrov, v 5-sedežni pa do 750 litrov. Sami smo ga preizkusili na poti na dopust. Raje bi se odrekli dodatnima dvema sedežema in na ta račun pridobili prostor za še en večji potovalni kovček.

BMW X7 M60 | Avtor: Saša Despot BMW X7 M60 Saša Despot

Ni športnik, čeprav je pospešek nor

Pod motornim pokrovom preizkušenega BMW X7 M60i xDrive se skriva zmogljiv osemvaljni bencinski motor s 530 konjskimi močmi in prostornine 4,4 litra, ki moč na vsa štiri kolesa prenaša v kombinaciji z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Ker ima motor tudi velikanski navor, 750 Nm, na voljo v širokem razponu vrtljajev, tudi, ko je vozilo polno naloženo s potniki in prtljago, deluje zelo dinamično. 

BMW X7 M60 | Avtor: Saša Despot BMW X7 M60 Saša Despot

Številčna konjenica ponuja veliko odzivnost in občutek, da vozite avto, ki ima kakšno tono manj. Omeniti velja, da je avtomobil opremljen z 48V blago hibridno arhitekturo z elektromotorjem z močjo 9 kW. Avto ima tudi inteligentni štirikolesni pogon z elektronsko krmiljeno lamelno sklopko, ki glede na situacijo na cesti razporeja moč med prednjima in zadnjima kolesoma, pri čemer daje prednost zadnji osi, kamor se prenese do 100 odstotkov moči.

BMW X7 M60 | Avtor: Saša Despot BMW X7 M60 Saša Despot

S tem agregatom je največja hitrost avtomobila omejena na 250 km/h, do 100 km/h pa lahko pospeši precej pod mejo petih sekund, kar so parametri superšportnikov. Eno prvih vprašanj, ki sem jih dobil, ko so me prijatelj in tudi neznanci spraševali o vozilu, je bilo: koliko, "popije" takšna pošast? Resnici na ljubo – veliko. V Eco Pro načinu smo na poti iz Ljubljane na Krk in nazaj z vožnjo po omejitvah in polnim prtljažnikom porabili 12,3 litra bencina na 100 kilometrov, v vsakodnevni vožnji po Ljubljani in okolici okoli 15 litrov, v načinu Sport in dinamični vožnji pa smo skoraj dosegli mejo 20 litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov. Kot smo že zapisali, tisti, ki ga bo kupil, se ne bo obremenjeval s ceno za gorivo in mu bo 100 evrov ob obisku bencinske črpalke nekaj običajnega. Tudi, če se bo moral ustavljati vsakih 500 kilometrov.

BMW X7 M60 | Avtor: Saša Despot BMW X7 M60 Saša Despot

Pod črto

Poraba bencina 15 litrov na 100 kilometrov se zdi velika, a je treba vedeti, da govorimo o 2,7-tonskem 7-sedežnem terencu z močjo 390 kW oziroma 530 KM in največjim navorom 750 Nm, ki je na voljo že pri 1.800 vrtljajih na minuto. 

BMW X7 M60 | Avtor: Saša Despot BMW X7 M60 Saša Despot

Vsekakor pa to ni športni avtomobil, pa čeprav številke na papirju govorijo temu v korist. Resnica je, da mu športna vožnja ne pristaja. Pa čeprav v režimu sport tudi krepko poči iz izpušne cevi. Vožnja na visokih vrtljajih v načinu sport je glasna in malo načenja udobje. Bolj mu ustreza način udobno, saj je to nadpovprečno udobna avtocestna križarka, ki mirno in hitro požira kilometre. Gre za velikega in razkošnega terenca, ki je v vseh pogledih naravnan tako, da med vožnjo uživate v maksimalnem udobju. Cenili ga boste med daljšimi vožnjami, ko ne boste utrujeni – in vam ne bo treba niti vklopiti masažnih sedežev, da se boste počutili odlično. Drugi element udobja je zračno vzmetenje z aktivnimi stabilizatorji. Avto aktivno skenira cesto pred seboj in glede na njeno kakovost vnaprej prilagaja blažilnike.

BMW X7 M60 | Avtor: Saša Despot BMW X7 M60 Saša Despot

Avto se v ovinkih presenetljivo malo nagiba. V  mestih je kljub velikosti na račun krmiljenja zadnjih koles še vedno dovolj okreten, brez težav smo ga ob pomoči senzorjev in kamer zanesljiv in varno pospravili v garažno hišo s parkirnimi mesti namenjenimi veliko manjšim vozilom kot je X7. Lahko pa parkiranje res velikega avtomobila preprosto prepustite tudi parkirnemu asistentu, ki deluje odlično.

BMW X7 M60 | Avtor: Saša Despot BMW X7 M60 Saša Despot

Tisti, ki si lahko privošči avtomobil z osnovno ceno skoraj 100.000 evrov (model BMW X7 40i xDrive z 280 kW), verjetno ni preveč pozoren na ekonomično plat vozila. Samo za zanimivost – osnovna cena »naše« testirane različice M60i xDrive je bila 125.360 evrov, testirani avtomobil z vso dodatno opremo pa je stal dobrih 155.000 evrov.

dezurni@styria-media-si

Komentarjev 3
  • Orto 13:41 18.julij 2023.

    Ogljični odtis, zelena energija, trajnostni razvoj pa to 🤣🤣🤣

  • Igxigx1 11:01 18.julij 2023.

    Ce si usekan na pleh, pol res. Če prasate mene: bmk. Sploh ni vredno pozornosti

  • Toma 07:23 18.julij 2023.

    Takšne vsak dan pihnem na Gorjancih.