Avto > Testi
273 ogledov

Boxer je boksnil v sredino

peugeot boxer
1/16
Anže Petkovšek
S konkretno osvežitvijo je peugeot boxer pridobil veliko udobja in varnosti, doslej rezerviranega za klasične avtomobile. Močan motor riše nasmeh na obraz, tudi s porabo je razumen.

Peugeot boxer ni avto za običajnega družinskega očeta. Tudi za takšnega s kopico otrok ne, njim gre priporočati kakšnega experta tepeeja, če ostajamo pri isti znamki. Tistim, ki si kruh služijo s prevažanjem ljudi, pa je boxer pisan na kožo. Velika večina boxerjev je sicer namenjena prevozu tovora, med različnimi dolžinskimi in višinskimi izvedenkami so tudi takšne, ki sprejmejo kar 17 kubičnih metrov tovora, najvišja dovoljena obremenitev pa sega vse do 4,4 tone. Govorimo torej o pravem mini tovornjaku, oziroma o mini avtobusu, če se vsedemo v potniško različico z osmimi ali devetimi sedeži, ki jo je še mogoče voziti kar z B kategorijo.

Priznam, da sem se počutil priviligirano in dobesedno vzvišeno, ko sem po cesti vijugal z več kot dva metra širokim in malenkost pod petimi metri dolgim vozilom, a hkrati kombi zahteva veliko več preudarnosti in vnaprejšnjega predvidevanja, denimo glede menjavanja pasov ali zaviranja od običajnega avtomobila. 

Nekatere novosti dobrodošle, druge malo manj

Boxer je po medgeneracijski prenovi pridobil nekaj všečnih sprememb, pri čemer so zunanje spremembe inteligentno podkrepile še tiste znotraj. Kombi ima odslej denimo LED dnevne luči (za doplačilo). Serijski so senzor za dež, električna stekla, daljinsko centralno zaklepanje in mehkejše vzmetenje confort, jasno pa tudi sistem ESC. Nov je volan z velikimi stikali, na žalost pa ostaja dokaj prisiljena lega voznika naprej, saj bi si želel večje nagnjenosti obroča proti vozniku, kar denimo kakšen ford transit že zelo dobro obvlada.

Veliko je odlagališč, tu je zložljivo držalo za tablice in mape, kljub trdi plastiki je občutek glede kakovosti materialov in izdelave dober. Testnik je premogel vse dodatke, ki jih je prinesla prenova. Tako se je kitil z multimedijsko napravo, ki je kljub vrednosti (1.159 evrov) eden najnujnejših pripomočkov, saj ima ekran na dotik, bluetooth povezavo za prostoročno telefoniranje in navigacijsko napravo.

peugeot boxer | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Boxer ima po novem tudi kamero, ki izjemno olajša manevriranje vzvratno na še tako ozkih prostorčkih. A cena zanjo vključno s parkirnimi senzorji je nerazumno zasoljena pri 864 evrih, ko pa so na poprodajnem trgu podobne rešitve z zaslonom vred na voljo za tretjino cene. 

Tisti, ki se veliko vozijo po spolzkih terenih, bodo cenili inteligentni nadzor pogona skupaj s pomočjo pri vožnji po klancu navzdol (437 evrov), za več varnosti so mu namenili sistem za prepoznavanje voznega pasu, a ga kupec lahko mirne volje preskoči in si prihrani 315 evrov. Deluje namreč sila nepredvidljivo, saj se predirljiv zvok oglasi še preden se pnevmatika dotakne bele črte, velikokrat se mi je primerilo, da je tečnaril ob vračanju na desni avtocestni pas, ker se je vmes iztekel interval štirih utripov smerokaza. 

Sedeži ostajajo trdno na svojih mestih

Potniki imajo na voljo ogromno prostora za okončine, da o glavah ne govorimo. Isofix pritirdišči sta sicer le dve, srednji sedež v drugi vrsti je mogoče zložiti, ni pa mogoče odstranjevati sedežev iz vozila, niti zgolj tretje vrste. Škoda, saj iz boxerja s tem ne moremo ustvariti potniško-tovorne dvoživke. 

Kljub trem vrstam sedežev je v prtljažniku še vedno dovolj prostora, da pogoltne vsaj eno kolo. Stopnica, ki se avtomatično pojavi izpod drsnih bočnih vrat, je zelo dobrodošla opcija. Za zapiranje teh vrat pa je potrebno imeti kar nekaj moči v rokah, električnih ni na voljo.

Peugeot boxer minibus 330 L1H1 3.0 HDi

Motor: 2.999 ccm, 130 kW (177 KM)m 400 Nm pri 1.400 vrt.


Poraba na testu: 9,7 l/100 km, 210 g CO2/km


Zmogljivosti: Ni uradnega podatka


Cena: od 35.448 € (testnik 42.761 €)

AvtoTest


Prostornost, motor


Dragi dodatki, lane assist

Udobje.

Čeprav je v osnovi tovorno vozilo, se boxer pelje presenetljivo udobno, za kar ima zasluge predvsem potnikom namenjeno vzmetenje confort. Tako ni pretiranega poskakovanja, ko s praznim vozimo po slovenskih cestah, tudi v ovinke zapelje prav rad. Preglednost s tako visokega voznikovega mesta je skozi velike steklene površine zelo dobra, elektronska klima je skoraj nujen dodatek, če želimo potnikom in sebi dobro, pol tisočaka so vredne dodatne zračne blazine.

 
Pogon.

Motor pod pokrovom je bil najmočnejši v ponudbi, trilitrski dizel s 130 kilovati. Po njegovi zaslugi je boxer izjemno hiter pri speljevanju, tudi polno naložen s potniki ne prelije kaplje znoja. Pogrešal pa sem boljšo zvočno zatesnitev pri višjih hitrostih, saj je hrup motorja precejšen, tudi ročica menjalnika bi lahko tekla bolj gladko. Tovarna obljublja kombinirano porabo osmih litrov, na testnem krogu se je zadovoljil z 9,7 litri, kar je še vedno dober rezultat. Motor je sicer še euro 5 standarda.

 
Konkurenti.

Boxer je že leta eden od treh skoraj identičnih kombijev, tudi fiat ducato in citroën jumper sta bila obnovljena in ponujata podobne lastnosti z izredno prostornostjo. V širšem krogu tekmecev je zadnje čase predvsem vozniku prijazni ford transit, potnike znata s stilom prevažati tudi VW T5 in mercedes-benz vito, slednji je povsem nov. Izbire je torej veliko, odvisna pa je od osnovne dejavnosti lastnika in tudi pričakovanj glede razmerja med dobljenim in ceno.

 
Vrednost.

Z DDV-jem se cena za potniškega boxerja prične pri 35.448 evrih, testnik z vso opremo pa je bil ocenjen na 42.761 evrov. Kot omenjeno, med doplačili zmoti nekaj precej zasoljenih, a po drugi strani nujnih dodatkov. Dobra lastnost boxerja s tem motorjem je njegova izrazita agilnost, po drugi strani stroški obratovanja niso pretirani, med drugim potrebuje redni obisk na servisu le na 48.000 kilometrov, aktualna generacija pa glede okvar velja kot zelo zanesljiva.

 

 

Komentarjev 1
  • d 19:10 10.november 2014.

    Kaj je to ? Skrinja na 4 kolesih ? V teh casih pa nobenega smisla za obliko ...