Avto > Testi
18330 ogledov

Dodatnih 27 tisoč evrov ... Čemu?

BMW iX
1/41
Saša Despot
BMW iX 40 ima manj moči, manjšo baterijo in krajši doseg od svojega brata iX 50. A morda je "štiridesetica" celo najboljši član iX družine.

Na kratko smo se podružili še z "vstopnim" modelom v družino iX. Nedavno smo že imeli priložnost spoznati različico iX 50, ki trenutno pomeni vrhunec BMW električnih suvov pred prihodom na naš trg tistega s hkratnima oznakama i in M - iX M60.

Že pri iX 50 smo ugotovili, da gre v mnogočem za avto iz prihodnosti, tako glede same izdelave, ki vključuje ogromno ogljikovih vlaken in aluminija, pa do naprednega pogona dveh zmogljivih elektromotorjev. Čislali smo enostavnost upravljanja vozila, ki mu pomaga cela plejada pomagal. In se čudili udobni notranjosti ter nenavadnim lastnostim, kot je odpiranje vrat na gumb, samocelitveni ledvični ščit na nosu ali pa obogatena resničnost pri navigaciji. iX je velikanski skok naprej od sicer prav tako električnega suva iX3. Kot je dokazal že Tesla, so električna vozila veliko boljša, če so namensko izdelana od spodaj gor.

BMW iX Prihodnost že danes Avto Za volanom enega vrhuncev ta trenutek na svetu

BMW iX | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW iX | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kje torej začetni iX celo zasenči po številki in številkah močnejšega brata? Morda ravno v tem, da je "skromnejši". Skupna moč enakih motorjev je s 385 kW (523 KM) zmanjšana na 240 kW (326 KM), kar pa je v resnici in v vsakdanjem življenju še vedno ogromno. iX 40 po potrebi še vedno lahkotno pospešuje. Od 0 do 100 km/h mine dobrih šest sekund, kar bi veliki večini Zemljanov že povzročilo metuljčke v trebuhu. Končna hitrost je 200 km/h, za legalnost katere bi potrebovali autobahn. 

Zame glavna razlika med iX xDrive40 in iX xDrive50 je pri bateriji. Ta je zmanjšana in ima 77 kWh namesto 105 kWh iz večjega brata. Poraba ni kaj bistveno nižja, na testu se je gibala med 22 in 26 kWh/100 km. Na cesti to pomeni, da ima iX 40 za okoli 350 kilometrov nabitih elektronov, v vremenskih odstopanjih raje manj. Mogočnejši brat v tem pogledu lahko pelje kakih sto kilometrov dlje.

BMW i7 Prve fotografije Avto BMW pokazal prve fotografije nove admiralske ladje

BMW iX | Avtor: Saša Despot Saša Despot

BMW iX | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Če pa na podatek o dosegu pogledamo iz uporabniške prakse, potem iX 40 tudi zahtevnejšemu uporabniku še vedno zagotavlja dovolj dnevnih kilometrov med dvema polnjenjema na domači oziroma službeni polnilnici. Za odhod na bolj oddaljen oddih ali službeno pot je treba pač imeti v mislih postanek na eni od ultrahitrih polnilnic, kjer tehnologija omogoča zelo hitro polnjenje z močjo 150 kW in več. 

Torej pod črto - za redne menedžerske poti med Ljubljano in Münchnom bi si izbral iX 50, sicer pa za doplačilo 27 tisoč evrov zares ni realne potrebe. 

BMW iX | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW iX | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Razlik med avtomobiloma je sicer še nekaj. iX 40 ima na primer serijsko klasično blaženje podvozja, ne zračnega. A čeprav kljub manjši bateriji še vedno tehta tono in pol, se avto po cesti pelje presenetljivo dobro in udobno. Verjetno gre zasluga tudi "zgolj" 20 palčnim serijskim kolesom, ki z videzom sicer kličejo po nekaj boljšem in večjem. iX sicer ni športni avto, vseeno pa podvozje skupaj s pnevmatikami in štirikolesnim pogonom omogoča zelo stabilno držo v ovinkih. Prav tako iX 40 nima štirikolesnega volana, kar je lahko bolj opazen hendikep, saj je rajdni krog zaradi dolgega medosja razmeroma velik, na parkiriščih pa so popravki pogosti. 

Oliver Zipse BMW To bo še odmevalo Avto BMW oklofutal Teslo: "Niste premijski!"

Osemkotnega volana sem se hitro privadil, prav tako pogleda na dve veliki digitalni plošči pred seboj, ki sta osvobodili armaturno ploščo. Ta je bila v testniku tako kot obloge vrat in sredinskega naslonjala odeta v mehko modro tkanino, še en odmik od dolgoletnih usnjenih smernic in v smer prečiščenega lounge udobja. Tega je še stopnjevalo možnost ogrevanja vsega, česar se prednja potnika dotikata z rokami in trupom, prednja sedeža sta tudi hladila, voznikov za doplačilo masiral. 

BMW iX | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW iX | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Osma generacija iDrive sistema prinaša kar nekaj novosti v smer boljšega nadzora nad številnimi možnostmi v avtu in dodatnimi aplikacijami, ki so na voljo bodisi prek povezljivosti s telefonom ali v BMW trgovini. iX posnema Teslo pri kamerah, ki stalno snemajo dogajanje okoli avta in na zahtevo omogočajo predvajanja posnetka. Vgrajena notranja kamera ima vlogo nadzornika ali selfie igrače.  

iX je prostoren ne le spredaj, temveč tudi za potnike druge vrste. Pomembna lastnost je, da nima sredinskega grebena. 500 litrov količinsko ni kakšen presežek, a prtljažnik je vseeno uporaben še za kaj več kot le vsakdanje nabiranje vreč iz trgovine. 

Pomembna lastnost je, da je iX kategoriziran za prave prikolice, saj lahko vleče tudi takšne z maso do 2.500 kilogramov. 

Za konec ponovimo začetno ugotovitev. iX 40 je v osnovi skoraj 30 tisočakov cenejši od iX 50, a razlike niso toliko vredne. Privarčevani denar lahko tako ali tako hitro zapravimo na dolgem seznamu opcijske opreme. 

BMW iX | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW iX | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Podatki o vozilu (BMW iX xDrive40)

Pogon: elektromotorja, sinhroni/sinhroni, štirikolesni pogon
Največja moč: 240 kW (326 KM)
Največji navor: 630 Nm
Zmogljivosti: 200 km/h, 6,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.953 x 1.967 x 1.695, medosna razdalja 3.000 
Prtljažnik (v litrih): 500 - 1.750
Baterija: li-ion, 76,6 kWh/71,0 kWh neto
Poraba: 22 kWh/100 km (kombinirana)
Električni doseg (WLTP): 425 km
Moč polnjenja: 11 kW AC/150 kW DC
Čas polnjenja baterije: 7 h 45 min (AC 11 kW), 39 min (DC 100 kW, 10 do 80 %)
Cena v evrih: od 84.300

Hvalimo: tehnična naprednost, lounge udobje, pogon, asistenčni sistemi.

Grajamo: za koga premajhen prtljažnik.

BMW iX | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW iX | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW iX | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW iX | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW iX | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW iX | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW iX | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW iX | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW iX | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW iX | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Komentarjev 5
  • andrej084 22:42 30.maj 2022.

    Le kdo bi dal 84.000eur za tak avto?

  • rd2dmk2 09:10 30.maj 2022.

    gledam fotografijo zadnjih sedežev. no če je slika podobna realnosti, potem tista kurja klop ni vredna imena zadnja klop. še kure v kurniku imajo bolj "široko" sedišče, kot je pa tisto na sliki. pa saj BMW ne dela avto za ...prikaži več 5 potnikov, vse kar zna, zna naredit za šoferja. ostali pa. mestni avtobus je bolj udoben prevoz za vas.

  • fenix09 07:33 30.maj 2022.

    Samo slabiči in tisti s majhnim falusom vozijo take avte....