Avto > Testi
267 ogledov

DS3 – je res premium vozilo?

DS3
1/18
Saša Despot
DS3 je bil že pred novo "šminker," pravi pozer ostaja tudi po skoraj petih letih na trgu. Z obliko, dvobarvno zunanjostjo in domišljenimi detajli, zna tudi zdaj marsikoga prepričati, da za njim obrne glavo. Po podrobnejšem testu težje skrije svoja leta.

DS3, kje je pa Citroën, boste rekli? Nenazadnje prav motorno masko krasi najbolj prepoznaven del podjetja Citröen - dvojna puščica.

DS3 je prvi poskus ločitve Citroën in premium znamke DS, ki je postala samostojna znamka. DS3 je več kot C3, njegovi tekmeci so alfa romeo MiTo, Mini cooper, audi A1, kar se nenazadnje pozna tudi na ceni.

Žarometi za udobno vožnjo ponoči

DS3 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Najbolj vpadljiv pečat po prenovi so pustili žarometi, ki kombinirajo ksenonski del in LED del, s svetlečimi diodami s tridimenzionalno grafiko na prednjih in zadnjih lučeh. Pika na i so novi, gibljivi smerni kazalci.

Z bogato opremo sport chic (testnik) so svetila serijska. Ponoči so žarometi zadetek v polno. Svetijo odlično, vožnja z njimi je v resnici varnejša in udobnejša. Ksenonska svetila opravljajo nalogo klasičnih svetil, trije ločeni LED elementi v vsakem žarometu, pa opravljajo nalogo pozicijskih svetil, na željo voznika pa se spremenijo v izvor svetlobe dolgega dometa.

Žarometi so ena stvar, ki ga ločijo od cenejših Citroënov. Kaj so druge prednosti? "Umetniške" pnevmatike in nizko težišče ga naredijo širokega in bolj športnega, v stekla so vtisnili sliko pariških znamenitosti, ki jo najdemo tudi na armaturni plošči v notranjosti - ni kiči, prav všečno.

Začuda pa na strehi še vedno štrli neprivlačna veliak antena, pri premium igralcih tega ne najdemo.

Neugledne tipke avtoradia

Nekoliko za časom je tudi znotraj. Z C3 ima skupnega preveč za pravi premium vtis. Še najbolj bode v oči "zastarel" dizajn audio sistema z majhnimi gumbi, ki spominja na davno pozabljene avtoradie. S tipkami, daleč stran od pogleda na cesto, se upravlja z ekranom, ki je precej skop s podatki, vključno z navigacijo, ki je premalo nazorna, ne ponuja možnosti sledenja ovinek za ovinkom.

DS3 | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Tudi kamera za vzvratno vožnjo je ponoči neuporabna, saj ne ponuja osvetlitve okolice, voznik pa se lahko zanese le na lastne občutke in senzorje za pomoč pri vzvratni vožnji. Nekoliko bolj razveseli razgibanost, saj so uporabili številne materiale, ki avtomobil popestrijo - krom, usnje, aluminij, ki ga najdemo na pedalki za plin, sklopki in zavori. Izboljšali so ozvočenje, vredu, predvsem zato, ker je avto le namenjen mladim.

Če so mi bili všeč usnjeni sedeži, ki so bili za povrh ogrevani (usnje zahteva 1220 evrov dodatka pri ceni), udobno odebeljeni in z ravno prav oprijema, kot se za tako igračko spodobi, pa me je razočarala neugledna plastika na določenih mestih - predvsem na vrhu vrat. Če so z usnjem obložili stikal na vratih in dodali dekorativne šive, bi se lahko tudi drugje po vratih in kabini potrudili bolj.

Tih in varčen dizel

DS3 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Pod motornim pokrovom testnika je bil novi 1,6-litrski BlueHDi dizelski motor z 88 kilovatov moči (120 KM), ki ga tako Citroën kot Peugeoti uporabljata v številnih svojih modelih. Trenutno je to eden boljših izdelkov na trgu, predvsem kar zadeva ekonomičnost. 5,7 litra je bila povprečna poraba s testnikom v kombiniranem ciklu, ne morem pa spregledati niti tega, da v zrak izpusti le 94 gramov CO2 na prevožen kilometer. Torej tudi eden najbolj čistih dizlov ta hip, kar je vsekakor palec gor.

Prednost motorja vidim v kultiviranosti, saj je tudi ob zagonu izjemno tih, brez vibracij in miren. V samem startu bi si sicer želel še nekaj več moči, a pospešuje zelo solidno, ne tako kot motorji v audiju A1 ali Miniju, a predvsem na račun ročnega šeststopenjskega menjalnika, ki je prilagojen nižji porabi. Pospešuje dobro tudi zaradi obilice navora, ki je na voljo v nekaj pod 2.000 vrtljajev naprej. Prehitevanje tudi na avtocesti ni težavno. Na relaciji Kamnik - Ljubljana sem z njim v povprečju porabil komaj 4,5 litra, na avtocesti nekaj nad šestimi litri. V vseh razmerah je prepričljiv, ko govorimo o nizki porabi. Dobro pospešuje tudi med 2.000 in 3.500 vrtljaji, sape mu zmanjka šele pri oznaki nad 4.000 vrtljajev. Takrat, to je predvsem na avtocesti, postane (pre)glasen.

V ovinkih je dovolj športen, čeprav podvozje ni tako čvrsto, kot pri nemških konkurentih, tudi fiesti, a svojo nalogo dobro opravijo sedeži, ki zadržijo telo na mestu. Manj od pričakovanj je informativen volan, tudi zato je vožnja manj zabavna, kot recimo z Minijem in fiesto, celo s peugeotom 308 z manjšim volanom sem se bolj približal gokart vožnji. Tudi udoben avto DS3 ravno ni. V notranjost se pri vožnji čez grbine prebije precej hrupa in tresenja, pa čeprav je kabina zelo dobro izolirana, predvsem na strani, kjer je pogonski motor.

Za skoraj 22 tisočakov dobro opremljen

DS3 želi biti premium in taka je tudi cena. Z odličnim BlueHDi pogonskim motorjem stane 21.860 evrov, kar je skoraj identično ceni mini cooperja D z 1,5-litrskim turbodizelskim motorjem z 85 kilovatov moči (116 KM). DS3 je sicer dobro opremljen, oprema sport chick serijsko prinaša tudi sistem samodejnega zaviranja Active city brake, vozno pa vseeno zaostaja za glavnimi konkurenti v premium razredu.

Podatki o vozilu: DS3 BlueHDi 120 (Sport Chic)
Motor: dizelski, štirivaljni, 1.560 ccm
Najvišja moč: 88 kW (120 KM) pri 3.500 vrtljajih
Navor: 270 Nm pri 1.750 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 3.950 x 1.715 x 1.460, medosna razdalja 2.460
Najvišja hitrost: 190 km/h
Pospešek: 10,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 285
Poraba na testu: 5,6 litra, 94 g CO2/km
Cena (v evrih): od 15.030 € (osnovni)/ 21.860 € (testnik) / 24.810 € (testnik z dodatno opremo)

Plusi: Dizajn, pogonski sklop, poraba;
Minus: Na določenih delih preveč plastičen,  ergonomija;

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.