Avto > Testi
3473 ogledov

Test Ford fiesta: ostaja prvak v dinamiki

Ford Fiesta
1/27
Anže Petkovšek Ford Fiesta
Prijatelji me pogosto sprašujejo, kateri avto mi je najbolj všeč? Vedo, da sem jih preizkusil že "nešteto". Verjetno so bili presenečeni, ko sem jim odgovoril, kateri je med njimi.

To je nova fiesta. Že po prvem ovinku in prvih 100 metrih sem bil navdušen. Vsekakor eden od najbolj navdušojočih novih, množicam dostopnih avtomobilov, ki sem jih preizkusil leta 2017. A ...

avtosalon ZAKULISJE REVOLUCIJE Avto Ford fiesta ST: Zakulisje revolucije na področju „malih športnih raket“

Ne skrivam simpatij do ford fieste. Od nekdaj mi je bila všeč. Predvsem zato, ker so pri Fordu do zdaj vedno opravili odlično delo z nastavitvami podvozja in krmilnim mehanizmom, ki naredita razliko v primerjavi s konkurenčnimi avtomobili. To nikoli ni bilo sporno, kot tudi ne menjalnik in motorji, še posebej mali turbo trivaljnik ecoboost, sicer večkrat nagrajen z nazivom mednarodni motor leta, ki je nabriti sladkorček v fiesti. A fiesta je za VW polom in drugimi tekmeci nekoliko zaostajala v kakovosti vgradnje materialov, bili so trši, manj lepi, bolj robustni. Tudi pri ergonomiji in multimediji s številnimi majhnimi gumbi in tipkami je bila vse prej kot med najbolj vzornimi avtomobili.

Ford Fiesta | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Tehnika močno draži avtomobile

Pri zadnji fiesti so se Fordovi inženirji zato še posebej posvetili občutkom in udobju med vožnjo, tudi funkcionalnosti in rezultat je več kot odličen. Pika na i so asistenčni sistemi za pomoč vozniku, ki jih je več kot v marsikaterem večjem avtomobilu konkurenčne znamke - kar 15 jih je lahko po novem v fiesti. A to prinaša tudi svojo ceno – ne majhno. Dobro opremljena fiesta s kakšnim bombončkom in zmogljivim turbobencinskim trivaljnikom hitro seže do 20 tisočakov in tudi čez. Ja, tudi kompaktneži B razreda so se z naprednimi sistemi močno podražili. Ford ima za tiste manj zahtevne zdaj v ponudbi skoraj enako prostornega ka+, ki smo ga že preizkusili na testu.

Ford fiesta NOVI PRIJEMI Avto Ford fiesta: so tri minute res dovolj?

Posvetimo se fiesti. Ena največjih novosti je, da so pri Fordu ponudili več različic fieste, od povsem običajne z opremo titanium, kot smo jo imeli možnost preizkusiti na tokratnem testu (tudi z dvobarvno zunanjostjo), bolj športno oblikovane ST-line, prestižnejše vignale s kromastimi dodatki, posebnimi usnjenimi sedeži in drugimi prestižnimi dodatki ter proterensko active z robustnejšo zaščito karoserije pred kamenčki, ko se vozimo po makadamu in tudi nekoliko dvignjenim podvozjem.

Ford Fiesta | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Zaradi posebnosti bi znal deliti mnenja

Na videz prednji del ni preveč drugačen od predhodnice. Obdržali so prepoznavno ogromno masko za zajem zraka, mnogi ji pravijo „aston martinova“ maska, preoblikovali so žaromete, oblikovno revolucionarne pa so zadnje led luči, ki so prvič izrazito horizontalne, s tem pa so navidezno razširili zadek, z njim pa tudi nastop zadnje fieste na cesti, ko jo postavimo bok ob bok pola, ibize, peugeota 208, renault clia in drugih priljubljenih modelov v tem razredu. Testi avtomobil je imel tudi dvobarvno karoserijo, se pravi rjavo streho in ohišje vzvratnih ogledal ob še nekaterih vsadkih, kar naredi poseben vtis na cesti (za doplačilo). Morda je fiesta z opremo titanium še najmanj oblikovno izrazita, a tudi taka je z dvobarvno zunanjosti na cesti privlačila poglede, vsak pa si je lahko sam ustvaril mnenje ali mu je všeč ali ne. Meni osebno je z opremo ST line veliko bliže, kot bronasto-bela, ki bi se bolj ujemala s kakšno nežnejšo voznico.

Ford Fiesta | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Končno dobra multimedija

Bolj kot nad zunanjostjo sem bil navdušen nad potovalno kabino, ki je prečiščena, v osprednje pa je na sredini armaturne plošče v višini oči postavljen prosto stoječi, skoraj kvadratni 8-palčni zaslon na dotik (serijski meri 6,5-palcev). Zaradi novega sistema so se lahko znebili kar 20 gumbov oziroma stikal. To je okoli polovica vseh gumbov iz prejšnje fieste. Na srečo niso ponovili napake preštevilnih tekmecev, ki so umaknili preveč gumbov in zakomplicirali uporabo multimedije. Ikone na zaslonu so velike, prav tako črke, predvsem pa zadovolji občutljivost zaslona. To pomeni, da ko nekaj na zaslonu pritisnemo, funkcija deluje. Ne pritisnemo še drugič, pa tretjič … da zamenjamo radijsko postajo. Tudi grafična podoba je odlična.

Korak naprej so želeli narediti v vozni izkušnji in obdelavi materialov, ki so že na otip veliko bolj prijetni, vse skupaj pa deluje zelo kakovostno, morda celo najbolj med vsemi vozili v B razredu vozil.

Ford Fiesta | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Nekoliko slabša je v segmentu prostornost, bodisi prostornosti na zadnji klopi ali ko zlagamo stvari v prtljažnik. Spredaj se sedi kot v večjem focusu, tudi sedeži so odlični.

Ford fiesta NAJBOLJ PRODAJAN AVTO JE ... Avto Ford fiesta zasedla evropski prestol

Avto, v katerem voznik uživa

Fiesta po mojem mnenju ostaja najbolj vodljiv avtomobil v svojem razredu. Čeprav je tehnično gledano podobna prehodnici, je v praksi povsem drugačna, saj je bolj toga, varnejša in še bolj vodljiva, zavorna pot je krajša ... Velika novost je vektorsko razporejanje navora, ki poskrbi za boljši oprijem koles, nov je zavorni sistem, 18-palčna kolesa pa poskrbijo, da se tudi na avtocesti v njej počutimo kot v večjem focusu.

Ford Fiesta | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Trivaljnik s 74 kilovatov moči (100 KM) je zelo prožen in ponuja več kot dovolj moči za povprečnega slovenskega voznika ali voznico, povsem suvereno pa se obnaša tudi na avtocesti, kjer je le poraba bencina nekoliko večja. Trivaljnik je odlična odločitev za vse, ki veliko kilometrov delajo v mestu in za primestno vožnjo, z vključeno vožnjo pa avtocesti pa je bila povprečna poraba nekaj več kot šest listov na 100 kilometrov.

A ... iz začetka leti na končno ceno

17.500 evrov za fiesto titanium s sistemi za pomoč pri vzdrževanju smeri, opozarjanje na nenamerno menjavo smernega pasu, tempomat s prilagodljivim omejevalnikom hitrosti, je že nad razrednim povprečjem, a je imela fiesta še nekaj doplačljivih dodatkov, tako za udobje (ogrevanje sedežev, volana, vetrobranskega stekla), kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, prilagodljiv radarski tempomat in sistem za preprečevanje naleta s prikazovalnikom razdalje in opozorilom za razdaljo, doplačati pa je treba celo električni pomik stekel zadaj! Še vedno pa zgolj halogenske žaromete z led dnevnimi lučmi. Z dodatki je cena testnega vozila kljub 1800 evrov popusta še vedno dobrih 19 tisočakov.

Ford Fiesta | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Ford Fiesta Po Ljubljani Avto Ford fiesta: Na slovenske ceste zapeljal najbolj napreden mali avto

Podatki o vozilu: Ford fiesta 1.0 EcoBoost (Titanium)
Motor: 998 cm3, trivaljni, turbo bencinski
Največja moč: 74 kW (100 KM) pri 4.500 vrt/min.
Navor: 170 Nm pri 1.400 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.040 × 1.735 × 1.476, medosna razdalja 2.493.
Prtljažnik (v litrih): 303-984
Poraba na testu: 6,2 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust 97 g CO2/km.
Zmogljivosti: 183 km/h, 10,5 sekunde od 0 do 100 km/h

Cena: 17.520 / 21.720 / 19.920 € (testni z opremo titanium) / (testni z dodatno opremo) / (testni s popustom).

Plusi: Vozne lastnosti, multimedijski sitem, ergonomija, udobje, napredne tehnologije;

Minusi: Cena z doplačili, ni med najbolj prostornimi;

Komentarjev 4
  • Tadej 13:33 04.marec 2018.

    20k za taki faracajg? Zresni se. Dam 10k poleg pa imam Hyundai i30 n ali golfa gti-ja.

  • McClain 09:20 04.marec 2018.

    strauski, 5,5 l je z avtomatskim menjalnikom, 100 koinjskim ecoboostom, ziv ko strela in dovolj zivahno voznjo, precej nad omejitvami. NI preveč.

  • Avatar strauski
    strauski 08:08 04.marec 2018.

    prevelika poraba je in naj ga kar imajo