Avto > Testi
9901 ogledov

Hitro smo spoznali, da vozimo zver

Ford ST
1/37
Anže Petkovšek
Ford focus ST je prejel čudežni paket. Čeprav bi si od motorja želeli še več moči in vrtenja v višje vrtljaje, pa sta pogonski sklop in predvsem zvok avtomobilske klasike tista, zaradi katerih voznik želi še več prevoženih ovinkov in tudi izlet na dirkalno stezo.

Tokrat smo se družili z avtomobilsko klasiko. Ford focus ST je popopran in še boljši, za kar poskrbi zmogljiv 2,3-litrski turbobencinski motor, natančen ročni menjalnik, še bolj pa paket ST Track Pack. Ta prinaša spremembe, ki vplivajo na zunanjost, notranjost, bistvene pa so spremembe pri šasiji. Za nameček je zelena barva dala slutiti, da bo druženje s športnim fordom zelo zabavno.

Ford ST | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Napredne posodobitve

Na kratko o spremembah. Focus je bil pred kratkim posodobljen. Spremembe so bile oblikovne in tehnične. Izboljšan je bil informacijsko-razvedrilni sistem SYNC 4 z velikim 13,2-palčnim zaslonom. Med izboljšavami varnosti so nove LED luči oziroma dodatni dynamic pixel LED matrični žarometi. Asistenčni sistemi zdaj bolje zaznavajo predmete v okolici vozila, pri prestavljanju iz enega na drugi vozni pas pa krmiljenje posreduje v primeru nevarnosti naleta.

Ford ST | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Najboljše od vsega pa je, da je bila naštetih sprememb deležna tudi najmočnejša različica focusa ST, ki smo jo imeli priložnost preizkusiti. Dobra novica je, da ST ostaja v ponudbi, saj so izpusti vseh prodanih focusov in drugih fordov dovolj majhni. Zaradi naraščajoče prodaje hibridov, priključnih hibridov in električnega mustanga mach-E si je Ford to lahko privoščil. Zato so lahko tudi navdušenci nad hot-hatchi zadovoljni z večjo prodajo elektrificiranih modelov.

Ford ST | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Bistvo je skrito v paketu

Za nameček je posodobljeni ford focus ST opremljen s paketom ST Track Pack, ki vas za dodatnih 3.875 evrov »kvalificira« za vstop na dirkališče. To pomenit tudi posebne nastavitve podvozje in zmogljivejše zavore s podpisom Brembo. A osnova ostaja znana – petvratno kombilimuzino poganja turbo štirivaljni bencinski motor 2.3 EcoBoost z nespremenjeno močjo 206 kW (280 KM) in navorom 420 Nm.

Ford ST | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Moč se na sprednji kolesi prenaša s pomočjo 6-stopenjskega ročnega menjalnika, dodan je samozaporni diferencialom eLSD. Slednji lahko po potrebi s hidravlično krmiljenimi sklopkami prenese do 100 % pogonskega navora samo na eno od koles. Hitrost prestavljanja olajša funkcija anti-lag, ki vzdržuje vrtilno frekvenco motorja tudi med prestavljanjem, brez odvzemanja plina.
A pojdimo najprej k zunanjosti. Ford je zadel z zeleno barvo, ki je že iz preteklosti zaščitni znak focusa ST. Ta pritegne na prvi pogled, športni focus pa adrenalinske gene dodatno razkazuje z uglaševanjem zunanjosti – pri tem mislimo na vzorec satja na maski, športne odbijače, difuzor, večji strešni spojler in par velikih izpušnih cevi.

Ford ST | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Odprtine v sprednjem odbijaču, zadnji difuzor, strešni spojler, celotna streha, vzvratna ogledala in maska so ne glede na barvo karoserije lakirani v posebni črni barvi. Nezgrešljivi so tudi temni 19-palčni koluti, izpod katerih kukajo rdeče zavorne čeljusti. S podpisom mojstra za zavore Brembo. Tudi kabina je še bolj športna. Sedi se v odličnih športnih sedežih Ford Performance z dodatno bočno oporo.

Ford ST | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Podvozje kot se šika

Vse lepo in prav, ampak tisto pravo presenečenje se je skrivalo v prilagodljivem podvozju. Opremljen je z blažilniki z zaščitno oblogo, ki omogočajo nastavitev šasije glede na določeno podlago. Amortizerji so kombinirani z vzmetmi, ki so do 50 % trše od vzmeti standardnega focusa ST in znižajo oddaljenost od tal za 10 mm. Rezultat na cesti ali pa pisti so hitrejše reakcije na spremembe smeri in nižje težišče. Če zakonodaja to dopušča, ponuja ST Track Pack znižanje podvozja za dodatnih pet milimetrov. Kovana platišča so 10 % lažja in obuta v posebne pnevmatike Pirelli P Zero Corsa. Za varno upočasnjevanje skrbijo sprednje zavore Brembo s premerom diska do 330 mm in 4-batnimi blažilniki. Preseneti predvsem izjemen občutek na stopalki za zavoro, še bolj pa ugriz, ko je treba kljub veliki hitrosti pred ovinkom hitro zavreti, ali po potrebi v kritični situaciji varno ustaviti vozilo.

Ford ST | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Manj je več

Vožnja je en sam užitek, pa čeprav je zelo trd. Brezkompromisna trdota se prenaša vse do sedeža, toda za razliko od standardnega ST, vrhunski blažilniki ne trčijo v udarne luknje, le udarjajo po njih. Že po prvih 50 metrih ugotovite, da je avto prava zver. "280 glava čreda konj" se oglaša moči primerno. "Poka" pod motornim pokrovom in iz cevi pod avtomobilom. Zvok je odličen in morda vrhunec druženja. Na splošno novi paket ST Track Pack omogoča več zabave in umirjenosti hkrati. Če bi izpostavili, česa bi si želeli še več, je to moči, pa tudi to, da bi se motor zavrtel še v višje vrtljaje. Fordovi inženirji so pomanjkanje moči v primerjavi z nekaterim konkurenti kompenzirali z odličnimi nastavitvami načina vožnje šport in track.

Ford ST | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Moči je za navadne ceste sicer več kot dovolj, kar izdata podatka - 5,7 sekunde od 0 do 100 km/h in največja hitrost 250 km/h. Zahvala gre tudi velikemu navoru, kar 420 Nm in veliko življena kaže že pod 2.000 vrtljaji v minuti! Pri čemer porabo bencina brez težav ob normalni vožnji krotite pri osmih litrih na 100 kilometrov. Menjalnik je natančen, a rezerve na tem področju ostajajo. Agresivna nastavitev vzmetenja pa se čuti tudi pri krmiljenju. Volan je masiven in predvsem bogat z informacijami, kaj se dogaja pod kolesi.

Ford ST | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Ceneje kot elektrika

Četrta generacija Fordovega športnega ford focusa ST ni nova, a novi paket Track Pack dela čudeže glede voznih lastnosti in zmogljivosti. Fordovi inženirji so naredili športno kombilimuzino stare šole in to nam je bilo všeč.

Ford ST | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

V kombinaciji z vsemi posodobitvami, ki jih je bila deležna kombilimuzina, kljub nespremenjeni moči, focusu dodaja tisto, po katerih pravi navdušenci hrepenijo - to so občutki in nadpovprečne vozne lastnosti tudi v razredu športnih kombilimuzin. In ne pozabimo zvoka, tudi to je eden od razlogov za nakup te prave klasike. Morda je to ena zadnjih priložnosti. Seveda, če imate 40 tisoč evrov, kolikor stane prav tak, zelen, varnostno in tehnološko bogato opremljeni športni ford focus ST - vključno s športnim paketom.

dezurni@styria-media.si


 

Komentarjev 3
  • Lotus 17:49 02.januar 2024.

    Za moj okus je prejšnji bolj podoben zverini kot ta nov z Tv ekranom, brez veze

  • slopubec 08:28 02.januar 2024.

    Narobe svet, ekran ki pokvari notranjost....vsi ti novodobni avtomobili imajo veliko napako, preveč se gleda na ekran , cesta ni važna.

  • Toma 08:27 02.januar 2024.

    Ma dajte no, čemu reklama, če ga resnemu kupcu še pokazati nočejo?!