Avto > Testi
5111 ogledov

Iskali smo odgovor, zakaj odšteti več denarja za premijskega audija

Audi Q2
1/30
Anže Petkovšek Audi Q2 35 TFSI
Audi Q2 je po prenovi naredil pomemben korak naprej, da bo še nekaj časa ostal v koraku s tehnološko najbolj naprednimi avtomobili. Vse novotarije vplivajo tudi na ceno. Je upravičeno večja kot pri volumenskih znamkah? Test.

Q2 je najmanjši Q v ponudbi Audija. Nemci so ga leta 2016 napovedali kot enega najpomembnejših modelov. Predvsem zato, ker je kljub kompaktnim meram dobil opremo iz večjih Q-jev, opremo, ki je pri cenejših volumenskih modelih še nismo poznali. A s časoma je ostal zadaj, kar v kabini na račun majhnega zaslona zabavno-informacijskega sistema še zdaj ne more povsem skriti. Kljub temu je bila prenova obsežna, predvsem digitalna in tehnološka, tudi pod motornim pokrovom.

Audi Q2 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Euro NCAP Euro NCAP Avto Zanimiva ugotovitev glede varnosti seat leona, VW golfa in audija A3

Naj spomnimo, Audi je pred skoraj petimi leti prvi med premijskimi znamkami vstopil v razred malih suvov, oziroma športnih terencev, kjer so nekatere volumenske znamke ponujale že drugo generacijo vozil. Prav zato so si obetali, da bo večina kupcev za znamko novih. Pa ne zaradi tega, ker bi bil zaradi velikosti poceni, pač pa zato, ker je marsikdo, ki že ima premijsko vozilo, iskal drugo vozilo pri hiši. In SUV-ja ni šel iskat k Renaultu, Peugeotu ali komu drugemu, pač pa k Audiju.

Audi Q2 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Za vstop v ta razred vozil so se odločili tudi na podlagi prodajnih številk. SUV modeli so že takrat prevladovali v ponudbi premium proizvajalcev vozil. Konkurenti so se v tem času prilagodili, še več, zdaj so popularni CUV modeli, torej kupejevske različice športnih terencev, zato je morda malo čudna odločitev, da je bila oblikovna prenova zelo mila. Tega smo sicer od Nemcev vajeni. 

Audi Q2 je s prenovo pridobil nekaj milimetrov v dolžino, medtem ko sta širina in višina ostali nespremenjeni. Količnik zračnega upora znaša 0,31 (s športnim podvozjem).

Audi Q2 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Malo spominja na legendo

Audijevi žarometi Avto Avtomobilski žarometi pridobivajo novo, pomembno funkcijo

Za pikolovce samo to: oblikovalci so motiv mnogokotnika, ki je prej zaznamoval že sprednji del in ramensko linijo, zdaj prenesli tudi na zadek: v odbijač je integriran difuzor z velikima petkotnikoma. Tudi sprednji del je spremenjen, površini pod žarometoma sta zdaj še bolj izbočeni.

Osemkotni okvir mreže hladilnika je nekoliko nižji, zato se sprednji del zdi širši. Pri opremski liniji advanced in S line so med mrežo hladilnika in pokrovom motornega prostora tanke reže, ki spominjajo na legendarni model audi sport quattro. Večje so tudi nakazane odprtine za zajem zraka, še zlasti pri izvedbi S line. 

Audi Q2 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Pod črto, malo bolj poudarjena športnost, ki naj bi odlikoval tudi vozne lastnosti.

Audi e-tron GT Avto Audi končno razkril tekmeca tesle S

Kar se mi zdi veliko bolj pomembno je to, da so LED-žarometi zdaj serijski, opcijsko pa so na voljo celo matrični LED-žarometi, zaradi česar se potem ob ostalih dodatkih marsikdo nasmehne, ko zagleda končno ceno, a v praksi prav take stvari ločijo premijska vozila od volumenskih. Matrični led žarometi so zgodba zase in odločno pripomorejo k bolj udobni in varni vožnji ponoči in v slabem vremenu, kar smo se lahko tudi sami prepričali. Všečni so tudi dinamičnimi smerniki.

Audi Q2 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Zakaj tako majhen zaslon?

Preselimo se v kabino. Novosti je precej, a prvi vtis ni "vau". Če smo pri zunanji obliki omenjali le spremembe, ki jih bodo opazili poznavalci znamke, s tem, da moramo poudariti, da je Audu s Q2 začel nov oblikovalski slog in je avto zato še danes dovolj privlačen, je v kabini drugače. Okrogle odprtine za zrak delujejo še iz nekih drugih časov - tako hitro se spreminjajo avtomobili. Ob novem, preglednem in grafično odlično dodelanem virtualnem cockpitu z 12,3-palčno diagonalo je osrednji zaslon z MMI navigacijo plus z 8,3-palci videti miniaturen.

Najmanjši volumenski avtomobili danes ponujajo večje zaslone. Bo pa to všeč voznikom, ki radi v roke še vedno primejo gumb in ga zavrtijo. Med meniji se lahko premikamo z vrtljivo-pritisnim regulatorjem na konzoli sredinskega tunela (MMI touch), lahko pa se poslužujejo tudi našega glasu - a le, če tekoče in razločno govorijo v angleškem jeziku. Pohvalno, da so pri Audiju posodobili tako programsko kot strojno opremo, kjer se naredi razlika med dražjimi in cenejšimi avtomobili.

Ponudbo strojne opreme zaokrožajo moduli, kot je denimo predal za telefon (Audi phone box) s funkcijo polnjenja. Da gre za premijsko vozilo smo se prepričali ob poslušanju glasbe iz sistema Bang & Olufsen Premium Sound System z močjo 705 W in 14 zvočniki. K MMI navigaciji plus spadata tudi LTE-modul za hitri prenos podatkov in dostopna točka za WLAN, prek katere lahko potniki s svojimi mobilnimi napravami dostopajo do spleta. 

Audi Q2 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Audi A1 Čistka Avto Znano, kateri model bo Audi ukinil najprej

Serijski je asistenčni sistem pre sense front, ki z radarjem spremlja območje pred vozilom in s tem preprečuje nezgode ali omili njihove posledice. V serijski opremi je tudi opozorilnik za zapustitev voznega pasu.  Še bolj pomembno je, da so omenjeni sistemi med testiranjem delovali brezhibno.

Ne moremo niti mimo novega videza prestavne oz. izbirna ročica (S tronic), ki pa bi bila lahko oblikovana bolj športno, tako pa zakriva dostop do gumba za nastavitev glasnosti audionaprave. 

Audi Q2 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Pohvalim lahko tudi športne sedeže z ojačenimi stranicam, po višini nastavljiv sovoznikov sedež, dvoobmočno avtomatsko klimatsko napravo, v zimskih mesecih je priročen sistem ogrevanja mirujočega vozila.

BMW serija 3 Nasvet mehanika Avto Rad bi imel rabljenega audija ali BMW, to pravita mehanika

Prtljažnik ostaja enak. Še vedno ima prostornino 405 litrov oz. s podrtim naslonjalom zadnjih sedežev 1.050 litrov. Opcijsko sta na voljo električni pokrov prtljažnika in vlečna kljuka. Vse to se je seveda poznalo na končni ceni vozila.

Audi Q2 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Motor izklaplja valje

Pod motornim pokrovom se je vrtel turbo bencinski 1.5 TFSI motor, ki razvije moč 110 kW (150 KM) in doseže navor 250 Nm. Serijsko je sicer opremljen z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom, testno vozilo pa je imelo opcijski 7-stopenjski S tronic samodejni menjalnik. Njegov sistem za večjo učinkovitost COD (cylinder-on-demand) pri nizkih obremenitvah začasno izklaplja drugi in tretji valj, kar pravzaprav voznik in potniki ne bodo niti bistveno občutili.

Če boste vozilo priganjali v višje vrtljaje, bodo delovali štirje valji, to pa se bo poznalo tudi pri porabi bencina. Dobra plat sodobnega 1.5 TSI motorja v zimskih mesecih je bila, da se motor izjemo hitro ogreje, kar se pozna predvsem pri uglajenosti, pa tudi pri pospešku in majhni porabi goriva. Motor se mora kosati s 1365-kilogrami (brez potnikov) in to počne odlično. Pospešek je več kot spodoben, z mesta do 100 km/h 8,6 sekunde, največja hitrost je hitrost 218 km/h. 

Audi Q2 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Motor je zelo vsestranski, zato ni čudno, da je dizelski agregat v krizi. Nismo ga pogrešali.

Pohvalil bi še blaženje in podvozje nasploh, saj deluje zelo stabilno tudi pri velikih hitrostih, podobno kot večji brati, hkrati pa je zelo okreten avto. Kar zadeva avtomatika, moram priznati, da so mi bolj všeč klasični 8-stopenjski menjalniki, tudi taki, ki jih najdemo na primer v Peugeotih, ne le pri BMW. Dvosklopčni menjalnik v Audiju se včasih preveč obotavlja. 

audi Q4 e-tron Avto Audi razkril povsem novi SUV

Pozitiven vtis o tej pogonski enoti dopolnjuje zmerna poraba - če želite voziti tekoče in varčno, lahko izven mesta vozite tudi s porab bencina okoli petih litrov, v mestu in na avtocesti pa računajte na več kot 7 litrov.

Audi Q2 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

V našem primeru se moč motorja prenaša izključno na prednji kolesi, pogon na vsa kolesa v tej različici ni na voljo. A je tudi tak suvereno v mrzlem delu leta opravljal svoje delo.

Še vedno gre za premium izdelek, z odličnimi vgrajenimi materiali in temu primerno ceno, ki je občutno večja kot pri modelih ljudskih znamk. To je avtomobil za nekoga, ki si želi premium vozilo z malce več odmika od tal, nadpovprečnim pogonskim sklopom in prav takimi voznimi lastnostmi. 

Audi Q2 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Serijsko opremljen Q2 s to motorno kombinacijo stane 31.830 evrov, z dodatki, predvsem na račun naprednih asistenčnih pomagal pa je cena poskočila na ne več tako prijaznih 43.310 evrov.

Podatki o vozilu: (Audi Q2 1.5 TFSI S Line)
Motor: 1.498 cm3, turbo bencinski, 110 kW (150 KM) pri 5.000 vrt.
Navor: 250 Nm pri 1.500 vrt./min.
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.208 x 1.794 x 1.508, medosna razdalja 2.601
Prtljažnik (v litrih): 405/1050
Poraba na testu: 7,2 litra/100 km (mešani cikel), izpust 136 g CO2/km
Zmogljivosti: 218 km/h, 8,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 24.390/ 31.880/ 43.310 evrov (osnovni/osnovni testni/testni z dodatki)

Plusi: Vozne lastnosti, menjalnik, delovanje asistenčnih sistem

Minusi: Cena, trdo vzmetenje, velikost osrednjega zaslona

Komentarjev 2
  • Toma 12:42 25.april 2021.

    Če imaš preveč denarja... nekam ga treba vreči! Na bankah bodo itak minus obresti!

  • rd2dmk2 10:28 25.april 2021.

    če bo šipčasto bo podo vile, če bo okroglo bo lopata, če bo špičast (VW) bo golf, če bo okroglo bo pa audi (OOOO).