Avto > Testi
185 ogledov

Kaj nudi štirikolesni pogon 'šibki' seriji 3?

BMW 318 d
1/21
Anže Petkovšek
Zime je na koledarju konec, a štirikolesni pogon pride več kot prav tudi v ostalih letnih časih in tudi pri zmerno močnem BMW serije 3.

Variacij pri BMW-ju je ogromno. Ko izberete številčno šifro modela, se običajno pojavi dilema, katero obliko karoserije. Nato šele preidemo na motor. In na menjalnik. In na pogon. Super, samo še dodatna oprema ... Ponavadi zadnja faza traja najdlje.

BMW 318d xdrive v limuzinski različici, ki sem ga na kratko preizkusil, je bil zanimiv tič. Bolj kot bahavim notranjim dodatkom je dajal prednost zanesljivi, a hkrati ekonomični vožnji. Pa še vedno je izgledal zelo športno po zaslugi dodatnega vizuelnega paketa sport line. Bolj kot avtomatizaciji vožnje na vse pretege pa je čislal ročno vodenje  avtomobila, ko mora desnica aktivno sodelovati s stopali. Poskus retrospektive tistega prvinskega duha torej.

Zmernežem bo motor zadostoval po moči in jih navdušil s porabo 

110-kilovatni dizel na papirju morda res deluje premalo za takšen avto, a v praksi je kar sposoben. Velik del navorja se razbohoti že pri zelo nizkih vrtljajih, vseh 320 njutnmetrov pa udari na plano pri 1.500 vrtljajih. Na ta način avto spodobno potegne z mesta in se prožno obnaša na avtocesti. Vozniki, ki bavarca ne kupijo zato, da se bodo z njim divje zaganjali povsod, kjer je to mogoče, kaj več ne bi smeli potrebovati, še posebej, če jim med kupčkanjem za končno ceno več pomeni zanesljivosti 4x4 pogona kot močnejši motor.

Pogon tudi pri najšibkejši trojki, v katero ga je mogoče vgraditi, dokazuje svojo vrednost. Preizkusil sem ga tako na zasneženi in suhi cesti, oprijem pa je resnično maksimalen glede na okoliščine. Manj je sicer možnosti spodnašanja zadka (tega že šibkejši motor ne omogoča v izobilju), saj je prenos navora proti sprednjemu delu resnično bliskovit, a je zato nos toliko bolj voljan iti natančno tja, kamor ga usmerja natančni volan, pa čeprav v testnem avtu ni bil M izvedbe.

BMW 318 d | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Hočeš nočeš pa kompromis predstavlja menjalnik. Seveda je z njim mogoče sklestiti končno ceno in morda res ponuja nekaj tistega dirkaškega občutka (no ja, 4x4 ne sodi ravno v BMW športno tradicijo), a se opazi, da so v Münchnu zadnja leta pri razvoju tako očitno favorizirali avtomatske menjalnike - hodi prestavne ročice so me kar malce razočarali, saj veliko bolj bliskovito pretikanje omogočajo denimo menjalniki novodobnih fordov ali mazd.

Štirikolesno gnani 318 d, ki stane od 38.700 evrov, je predvsem zanesljiv in varčen na cesti, po tej plati si zasluži moje simpatije. Končno visoko ceno je testnik skušal upravičiti še z nekaj naprednimi tehnologijami (LED luči, izgled, paket napredne povezljivosti ...), a za racionalnejšega in z znamko neobremenjenega kupca to ne bo nujno dovolj.

Podatki o vozilu (BMW 318 xdrive)

Motor: 1.995 ccm, 110 kW (150 KM), 320 Nm od 1.500 vrt./min
Zmogljivosti: 212 km/h, 8,8 sek (0-100 km/h)
Poraba: 5,6 l/100 km, 122 g CO2/km
Cena: od 37.700 € (testni 53.700 €)

PLUSI: vozne lastnosti, poraba
MINUSI: ročni menjalnik, utesnjenost

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.