Avto > Testi
2373 ogledov

Kako hiter je prvi RS med suvi?

Škoda kodiaq RS
1/38
Saša Despot
Vpadljiva modra barva, rdeče zavorne čeljusti, napihnjeni blatniki, velikanska kolesa, zadaj dve veliki izpušni cevi, po vsaka na enem koncu spredaj pa mogočna motorna maska z logotipom RS, ki razkriva, da je pod veliki pokrovom motorja zmogljiv stroj. Preizkusili smo škodo kodiqa RS, prvi RS med suvi. Kako hiter je? Test.

Škoda je svojo športno znamko RS znamko dodobra promovirala z modelom octavia. Zdaj so na vrsti tudi planetarno popularni SUV modeli. Športne različice sicer niso nič novega, predvsem v premijskem segmentu so si že dobro utrle pot. Pred kratkim smo na Bavarskem vozili povsem novi BMW X2 M35i.

Škoda kodiaq RS | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Škoda vision E koncept Avto Škoda v Ljubljani pokazala, kaj bo prodajala Slovencem

A to je prvi RS med Škodinimi suvi. Pričakovanja so bila pred testom še toliko večja, ker so pri Škodi s svojim PR in marketingom že na slavnem dirkališču Nürburgring poskrbeli za izpostavitev svoje nove pridobitve. Kodiaq RS je postavil rekorden čas med serijskimi sedemsedežnimi suvi, pri čemer je bil pod motornim pokrovom serijski dizelski motor. 2,0-litrski bi-turbo iz koncernskih delavnic zmore 176 kW (240 KM) in 500 Nm navora. Z njegovo pomočjo kodiaq pokrije stotico v 7,0 sekunde, najvišja hitrost je 221 km/h. Štirikolesni pogon in sedemstopenjski DSG menjalnik sta vključena v paket. Dobra popoptnica pred našim testom.
Na zunaj smo pri kodiaqu RS dobili tisto, kar smo pričakovali - bolj napihnjene odbijače, poudarjene črne detajle, standardno velika kolesa 20-palčna kolesa in platišča iz lahke litine, za katerimi so dobro vidne velike, v rdečo barvo obarvane zavorne čeljusti, ki zmorejo tudi pri večjih hitrostih učinkovito ustaviti veliko maso, in še marsikaj drugega.

Škoda kodiaq RS | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Škoda kodiaq GT, kako nenavadno to zveni? Avto Škoda kodiaq GT, kako nenavadno to zveni?

Podobna zgodba se ponovi znotraj, poudariti je treba odlična športna sedeža, oblečena v alkantaro, karbonske vsadke, dotikanje s prsti bo v večini zaradi odličnih materialov mehko in odlične digitalizirane merilnike, a z značilno češko grafiko. Že klasičen kodiaq ne razočara, pri RS pa se zdi, da je vse še raven višje. Z izjemo prostornosti, kjer ni nič drugače, kar povedano drugače pomeni obilico prostora. To bo moralo biti še posebej všeč očetom, ki ne bodo sklepali kompromisov, ko se je treba z ženo in otroki prepričati, kaj lahko s seboj odpravijo na dopust, ni pa si treba niti izposojati vozila, če se odpeljete na kakšno dirkališče. Zdaj lahko greste kar z družinskim suvom.

Škoda kodiaq RS | Avtor: Saša Despot Saša Despot

To mu sicer v popolnosti ne dovoljuje sicer na papirju zmogljiv štirivaljni turbodizelski motor, ki kombinira dve turbini, eno za spodnje območje vrtljajev, ko je pomemben začetni pospešek in drugo za srednje in višje območje vrtljajev, kar občutite predvsem pri pospeševanju med prehitevanjem ali pa pri hitri vožnji na avtocesti. Predvsem pri pospeševanju z mesta se pozna visoka masa vozila (1880 kilogramov). 

Škoda kodiaq RS | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Če ste pred tem vozili golfa R, na primer, boste morda celo razočarani. 240 konjskih moči sicer ni malo, v pomoč je tudi kar 500 Nm navora, tudi prehitevanje s tem vozilom bo le redko težava, a nekako smo pričakovali močnejši sunek v hrbet. Kar pa ne pomeni, da avto ni hiter. 

Škoda kodiaq RS | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Sabine Schmitz Nürburgring Avto Kdo bi si mislil - škoda kodiaq postavil rekord na Nürburgringu

Pričakovano je avto kljub višji oddaljenosti od tal precej stabilno vozilo, tudi na račun zelo čvrstega vzmetenja, kar bodo občutili predvsem potniki na zadnji klopi. Vožnja v športnih, a hkrati dovolj udobnih sedežih spredaj je dovolj udobna, čeprav neudobnega poskakovanja na neravnih cestah tudi na račun 20-palčnih nizkopresečnih pnevmatik ne boste ublažili niti v režimu comfort (udobno). Malce udobje načenja dvosklopčni DSG menjalnik, ki sicer prestavlja hitro in učinkovito, a pri začetnem pospeševanju ne zna skriti cukanja. Tudi zvok, ki prihaja iz zvočnikov, je umeten in ni pristen.

Škoda kodiaq RS | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Škoda superb Škoda superb Avto Škoda superb, bravo za ta serijski gumb!

Pod črto. Škoda kodiaq RS je atraktiven, prostoren avtomobil, ki se po asfaltu pelje odlično, do tam, kjer ni lukenj – takrat, ali pa tudi na račun stalnega štirikolesnega pogona pobega na neutrjene površine – postane precej neudoben. Poraba goriva je z okoli osmimi litri plinskega olja na 100 kilometrov več kot sprejemljiva. Celo ugodna. Cena pa glede na pedigre pričakovano višja kot pri klasičnih kodiaqih – 45.615 evrov.

Škoda kodiaq RS | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Podatki o vozilu: (Škoda kodiaq RS 2.0 TDI 4x4 DSG)
Motor: 1.986 cm3, dizelski, štirivaljni, pogon: stalni štirikolesni
Moč: 176 kW (240 KM) pri 4.000 vrt/min.
Navor: 500 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.699 × 1.882 × 1.644, medosna razdalja 2.790
Prtljažnik (v litrih): 560 - 1950
Poraba na testu: 8,0 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 167 g/km
Zmogljivosti: 211 km/h, 7,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 45.615

PLUSI: impozanten nastop, materiali, digitalni merilniki, poraba goriva glede na zmogljivosti, prostornost;

MINUSI: Trdo vzmetenje, cukanje DSG menjalnika ob odločnejšem pospeševanju, cena;

Škoda kodiaq RS | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Škoda kodiaq RS | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Škoda kodiaq RS | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Škoda kodiaq RS | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Škoda kodiaq RS | Avtor: Saša Despot Saša Despot