Avto > Testi
5525 ogledov

Ko pride v razred sošolka z unikatnimi športnimi copati

DS3
1/40
Saša Despot
So avtomobili, za katerimi se ozremo in so avtomobili, ki so za večino "nevidni". Vozilo smo še kako viden avtomobil.

Dekleta nikoli ne vidijo rade, da na zabavo, v službo ali šolo pridejo oblečene v povsem enakih oblačilih kot druga dekleta. Pogosto iščejo unikat, ki jim ga bodo druge zavidale, vprašale, kje pa prodajajo ta kos oblačila. Podobno je z avtomobili.

DS3 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Če iščete vozilo, ki ne ne bo tako kot še deset drugih na parkirišču pred nakupovalnim centrom, smo takega našli in vozili. DS 3 crossback je mali premijski križanec je v marsičem povsem drugačen od vseh konkurentov na trgu. Test.

DS 7 crossback NOV VETER Avto DS 7 crossback je novi konkurent audija Q3 in BMW X1

DS3 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Avto, ki se ga ne naveličaš

Julija smo v roke prejeli nenavadno zanimiv ključ, s katerim odklepamo in zaženemo motor še zanimivega avtomobila DS3 crossbacka. Že na prvi pogled gre za nekaj svežega, zato bomo tokrat nekaj več stavkov namenili prav obliki tega avtomobila.
Oblikovalci so očitno imeli proste roke in zrisali ter oblikovali avto, ki izstopa v razredu malih križancev - francoska avantgarda, kateri se posveča znamka DS Automobiles vas bo težko pustila hladne.

DS3 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Že zato, ker boste zaman iskali kljuke na vozilu. Te se pogreznejo v karoserijo in zlijejo z mišičasto napihnjeno karoserijo z visokimi boki in se izvlečejo šele, ko se s ključem dovolj približamo avtomobilu. Seveda imamo lahko ključ v žepu tako med odklepanjem vozila kot zaganjanjem motorja vozila.

DS3 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Tako kot so visoki boki je privzdignjen tudi pokrov motorja, pred katerim je velika zračna reža za zajem zraka in ozki matrični žarometi, ki ponoči svetijo z belo svetlobo daleč pred avtomobil. Streha, ki je drugačne barve kot ostanek karoserije, se proti zadku spušča, podaljša pa jo spojler, ki je nameščen nad majhno zadnje steklo. Zadek zaznamujeta tudi dve veliki izpušni cevi, ki dajeta vedeti, da je pod motornim pokrovom zmogljiv agregat.

DS3 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

DS7 Avto Razčistili smo s predsodki o avtomobilu, ki mu zaupa tudi francoski predsednik

Usnje, masaža, zasloni

Vozilo je sicer zasnovano na modularni platformi koncerna PSA EMP1, enako osnovo na primer uporablja tudi novi peugeot 2008, a boste vsaj pri zunanji obliki le stežka zaznali kakšne stične točke med voziloma.

DS3 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

DS Automobiles želi biti luksuzna znamka skupine PSA in temu primerno so prilagodili tudi notranjost DS3 crossbacka. Veliko površin je oblečenih v mehko usnje, tam, kjer je mesto za plastiko, je ta na otip mehka in ne trda. Zaščitni znak oziroma glavni geometrijski element je romb, oziroma diamant. Te najdete tako na ključu kot v žarometih zunaj in praktično povsod po kabini.
Pred voznikom oziroma za športno oblikovanim in odebeljenim volanom je digitalna instrumentna plošča, ki sicer ne spada med največje, je pa oblikovno privlačna in informativna. Električni upravljalniki oken so nameščeni na sredinski konzoli, kar pomeni nekaj začetnega navajanja. Na vrhu armaturne plošče je velik, 10,3-palčni zaslon na dotik.

DS3 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Citroen DSuper 5 PRIMERJAVA Avto Pri nas avto, ki vrača upanje na romantične čase

Pod njim so nameščene prezračevalne odprtine in tipke na dotik, ki se uporabljajo za vstop in upravljanje z osnovno navigacijo sistema infointament. Tudi razporeditev stikal zahteva nekaj prilagajanja, a se voznik tega, kje je kakšno stikalo hitro priuči. Lično oblikovani so zvočniki, ki s Focalovim ozvočenjem zagotavljajo užitek tudi za bolj razvajene ljubitelje glasbe.

DS3 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Zunaj je avto videti precej bolj robusten, kot v resnici je, ko v njem sedimo. Voznik in sopotnik spredaj imata na udobnih in v usnje oblečenih sedežih, voznikov vas v levem delu tudi zmasira, dovolj prostora, zadaj pa smo pogrešali kakšen centimeter več za kolena. V prtljažnem prostoru je prostora za 350 litrov, kar je povsem dovolj za ta tip vozila. Ko se zadnji sedeži zložijo, se prostor poveča na 1.050 litrov. Zlaganje sedežev pa ne ustvari ravne površine v avtomobilu.

DS3 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Podatki o vozilu: DS 3 CROSSBACK Grand Chic PureTech 155 S&S EAT8
Motor: turbobencinski, trivaljni, 1.1199 ccm
Največja moč: 115 kW (155 KM) pri 3.750 vrtljajih
Največji navor: 240 Nm pri 1.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 208 km/h, 8,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.050 x 1.798 x 1.440, medosna razdalja 2.583
Prtljažnik (v litrih): 350 – 1.050
Poraba na testu: 6,5 l/100 km
Izpusti CO2: 115 g/km
Cena v evrih: 23.400 osnovni/31.025 (testni)/37.695 (testni z dodatki)

Plusi: Oblika - zunanja in kabine, detajli, žarometi, materiali, motor in menjalnik;

Minusi: prostornost zadaj, cena z dodatki; 

DS3 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

V mestu boste z njim hitri in okretni

K robustnemu videzu v veliki meri pripomorejo tudi velika 18-palčna platišča, ki pa na srečo ne vplivajo bistveno na porabo in udobje med vožnjo. Avtomobil je bil opremljen z 1,2-litrskim turbo bencinskim motorjem s 114 kilovatov moči (155 KM), moč pa se na sprednji kolesi prenaša s pomočjo dobro znanega in večkrat hvaljenega klasičnega samodejnega osemstopenjskega menjalnika.
Če razmišljate o DS3 crossbacku in ste dinamični voznik, prav gotovo priporočamo močnejšo različico s 155 konjskimi močmi in ne šibkejšo s 130 KM. Zakaj? Predvsem zaradi voznih užitkov. DS 3 crossback s preizkušenim motorjem od 0 do 100 km/h pospeši v 8,2 sekunde, največja hitrost je 208 km/h. Več kot dovolj, da boste zadovoljili tudi dinamične vozniške potrebe. Še posebej, ko je treba prehiteti kakšno počasno vozilo, se bodo dodatni "konji" izkazali za dobrodošle, pri vsem pa je v pomoč zelo hiter samodejni menjalnik, ki ne cuka, hkrati pa prestavlja zelo neslišno in nemoteče.

DS3 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

DS 9, DS Automobiles Avto Vrnitev francoske premijske limuzine

K dinamičnim karakteristikam pripomore tudi lahka gradnja, saj vozilo tehta komaj 1.310 kilogramov. Tudi poraba bencina, ki je bila v povprečju 6,5 litra na 100 kilometrov, je dovolj ugodna za tako zmogljivo vozilo. Ob športni vožnji računajte na liter več, ob ekonomični pa liter manj.

DS3 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

DS 3 crossback je v prvi vrsti namenjen šarmiranju v urbani džungli – v mestu, kjer v ospredje pridejo hitri pospeški in agilnost, težav ne delajo niti večje ovire v obliki robnikov, na daljših razdaljah pa je manj udoben. Pri večjih hitrostih je sicer kabina dobro zatesnjena, a hrupa iz področja motorja, kjer je obremenjen trivaljnik, vseeno ne more v popolnosti preprečiti. 

DS3 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Na avtomobilskem trgu je veliko kompaktnih mestnih križancev, a bo DS 3 crossback z obliko prav gotovo izstopal iz množice. Je pa cena primerna premijskemu razredu. V osnovni bencinski izvedenki s 73 kilovotv moči (100 KM) se cena začne pri 23.400 evrih, osnovna izvedenka testnega primerka pa stane vsaj 31.025 evrov. Testni avtomobil je imel še kar nekaj dodatkov, od posebne barve, do posebnih 18-palčnih platišč, masažnega sedeža, dinamičnega paketa …, kar je ceno dvignilo na 37.695 evrov.

DS3 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
DS3 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
DS3 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

 
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.