Avto > Testi
160 ogledov

Ko te policist ustavi v meganu RS

Megane
1/26
Anže Petkovšek
Megane RS ni racionalen avto. Ga je pa lepo gledati in še lepše peljati, pa čeprav nase lepi policiste. Da lahko pokaže vsaj polovico svojih zmožnosti, potrebuje zahtevnega, a tudi dobro podkovanega voznika.

"Gospod Leban, tamle sva vas opazovala ob uvozu na Celovško. Kar naglo je šlo skozi tisti ovinek, kajne?," je bil po uvodnih formalnostih hitro neposreden policist z razlogom, zakaj sta se s kolegom pognala za menoj in me na nedeljo pozno zvečer z modrimi lučmi kak kilometer naprej ustavila na prazni ljubljanski vpadnici.

"No, morda res. Ampak šlo je povsem med zarisanimi črtami na eni in drugi strani izvoza in mislim, da formalno še znotraj najvišje dovoljene hitrosti," sem poskušal z obrambo, saj bi bilo res nesramno tajiti manever. Sledil je le policistov nasmeh, še en konkreten ošvrk rumenega lepotca vključno z velikansko sredinsko izpušno cevjo zadaj in voščilo "Srečno pot!". Če sem med vožnjo po Celovški vozil kak kilometer nad predpisanih 70 km/h, sta mi policista odpustila oziroma ni bilo omenjeno.

Zgornja prigoda v marsičem opisuje praktično doživljanja RS-a, njegove zmogljivosti, pa tudi vsakdanje pasti. Fantastično podvozje dovoljuje manevre, ki si jih s civilnim avtomobilom ne bi nikoli privoščil, pa če četudi ima slednji celotna prtljažna vrata popisana z raznimi tehnologijami, ki da mu pomagajo pri gibanju. 

Megane | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Na drugi strani kratica RS, pa še dodatek trophy povesta vse - je brezkompromisen stroj, volan lekarniško natančen, kolesa po zaslugi elektronskega delnega diferenciala ves čas "na vezi" s cest in voznikom, tako da avto presenečenj ne dopušča. Na roke uliti volan je presenetljivo miren tudi ob pospeševanju s polnim plinom, saj ni nikakršnega trganja iz rok. Serijsko cup podvozje je resda trdo, a po drugi strani kar dobro filtrira sunke, potniki zato niso podvrženi neprijetnim tresljajem. Brembo zavore? Hipne.

Brundanje in pokanje v dolenjskem narečju

In tisti dvolitrski motor z 202 kilovatoma ... Že v osnovnem režimu je sposoben konkretnih sunkov v hrbet, pritisk na tipko RS pa ga prestavi v še za razred odzivnejši režim, ko je celoten navor 360 Nm praktično v hipu na voljo. Avto zarjove, merilnik vrtljajev švigne proti rdečemu, hitrost skoraj eksponentno poskoči ... Tako težko kot spoštovati hitrostne omejitve v tem avtomobilu, je bilo morda le še Adamu, ko je skušal zavrniti tisto Evino jabolko.

Dejstvo je skratka, da je RS ustvarjen predvsem za pisto, le tam je res mogoče na varen način izstisniti iz njega vse, kar zna. Čeprav je od premiere sedanje generacije na cestah že od 2010, je bil vmes že večkrat posodobljen, posebna izvedenka trophy, v kateri sem sedel, pa je imela nameščen še lahki Akrapovičev izpušni sistem iz titana. 

Po njegovi zaslugi je avto lepo tudi slišat, ne le gledati, saj tudi v srednjih vrtljajih lahko brunda, sope, hrope ali grmi. Radio pravega navdušenca bo verjetno velikokrat kar ugasnjen. Tudi nekoliko boljše performanse izkazuje avtomobil po zaslugi Akrapoviča.

Hude dileme, če ga želiš ali ko ga že imaš

Pa vendar je treba biti odkrit - časi niso naklonjeni takšnim avtomobilom, čuti se prisilno zamorjen zvok v prid nižjim izpustom, pogrešamo takšne topovske salve, kot so jih bili tovrstni avtomobili deležni pred kakim desetletjem, če pomislim zgolj na Volvov petvaljnik v Fordovem ST-ju.

Megane | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Časi pa niso dobri niti zaradi racionalnosti, ki je prodrla v vse pore družbe in zaradi česar je marsikateri pogled na avto bolj poln pomilovanja kot pa občudovanja. Če je bil avtomobil te vrste (golf GTI, focus ST, astra OPC, leon cupra ...) še pred desetletjem kar reden gost na cestah, jih je danes vse manj. Čeprav vse te rakete stanejo "le" okoli 30.000 evrov, kar je vsaj polovico manj od tistega, kar zahtevajo ne-tako-zelo-hitrejši premium športniki na zadnji ali 4x4 pogon, pa so stroški vzdrževanja vseeno veliki, morebitne visoke kazni niso zanemarljive, dvomestna poraba goriva težko breme za proračun običajnega člana srednjega razreda.

Jah, sam bi ga imel, seveda bi ga imel, ko pa je tudi danes še vedno prav v vrhu po zmogljivostih in doživetju, ki ga nudi za ta denar. Kot drugi avto pri hiši, za sproščanje, po možnosti na kakšni zaprti progi v domovini. Država, mi lahko vsaj pri slednjem kako priskočiš na pomoč?

Podatki o vozilu (megane RS trophy akrapovič)

Motor: 1.998 ccm, turbo polnjenje
Najvišja moč: 202 kW (275 KM) pri 5.500 vrtljajih/min
Najvšji navor: 360 Nm pri 3.000 vrtljajih/min
Pospešek 0 - 100 km/h: 6,0 sek
Najvišja hitrost: 255 km/h
Cena: od 31.990 evrov

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.