Avto > Testi
2398 ogledov

Na plin ugodno tudi ob nizkih cenah bencina

Dacia Sandero
1/27
Saša Despot
Preizkusili smo dacio sandero na plin in ugotavljali, kako blagodejna za našo denarnico je vožnja na plin ob nizkih cenah pogonskih goriv. Test.

Ravno v času, ko je Dacia predstavila novo generacijo sandera, se je k nam na test spet pripeljal sandero sedanje, že osem let stare generacije. Razlog: tovarniška predelava na uporabo utekočinjenega naftnega plina LPG.

Ta energent pri nas sicer ni tako zelo priljubljen kot pri praktično vseh naših sosedih, vendar pa ima veliko privržencev, ki inštalacijo za njegovo uporabo v motorjih na notranje zgorevanje izvedejo naknadno. Nekateri proizvajalci pa imajo v svoji ponudbi tudi tovarniške predelave na mestni plin in med njimi je tudi Dacia, ki možnost uporabe utekočinjenega naftnega plina ponuja tako v sanderu kot tudi v športno-terenskem dusterju. Pri njih tako predelane avtomobile označujejo z oznako eco-G, na voljo pa so v kombinaciji s turbobencinskim trivaljnikom 1.0 TCe 100.

Dacia sandero Ekskluzivno! Avto Razkrivamo vse skrivnosti novega dacia sandera

Dacia Sandero | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Motor je precej nov in razvija deset 'konjev' več kot tisti, ki ga je pred dobrim letom zamenjal, na voljo pa je tudi v »navadnih« bencinskih različicah. Za predelavo na plin je načeloma potrebnih le nekaj dodatkov, kot so uparjalnik plina,  dodatne vbrizgalne šobe za plin na sesalnem vodu in krmilna elektronika za urejanje delovanja na plin, ki je ločena od bencinske. Drugačna so tudi ležišča ventilov, saj pri zgorevanju plina prihaja do višjih temperatur. Bencin namreč med postopkom uparjanja hladi ventile, pri plinu pa tega ni, zato je treba ventile ustrezno prilagoditi. Poleg tega sta potrebna tudi posebna napeljava in posoda za plin, ki v prtljažniku nadomešča rezervno gumo, pa še kakšna malenkost se najde.

Dacia Sandero 15 let Avto Avto, ki ne nagovarja le z ugodno ceno

Deluje samodejno

A to za uporabnika niti ni pomembno, saj delovanje sistema poteka povsem samodejno. V potniški kabini namreč na malce drugačen pogon opozarja le stikalo ob prestavni ročici, s katerim lahko sistemu nastavimo delovanje na bencin ali plin in je opremljeno z indikatorjema režima delovanja in napolnjenosti posode za gorivo. Ta razpolaga z volumnom 40 litrov, a ker se polnjenje ustavi nekje pri 80 odstotkih, je v njej dejansko lahko do 32 litrov plina. Temu prištejte še 50 litrov bencina in doseg tako opremljene dacie sandro se ob preudarni vožnji lahko precej približa tisoč kilometrom.

Dacia Sandero | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Spremljanje porabe je sicer nekoliko težje, saj je prikaz količine plina urejen zgolj z lučkami, količine bencina pa s prikazovalnikom na armaturni plošči, računalnika, ki bi izračunal porabo, pa ni. Torej je treba »vzeti pot pod kolesa« in porabo izračunati na roke, pa še to ni prav zanesljivo, saj zaradi drugačne narave delovanja sistema, ki posode nikoli ne napolni do vrha, ni nujno, da boste na črpalki natočili toliko plina, kot ste ga tudi porabili. Zato se zanesimo na podatek, ki pravi, da boste zaradi nižje energetske gostote na enaki prevoženi razdalji porabili približno dvajset odstotkov več plina.

Taksi Cammeo Avto Dacie logan MCV lahko brez težav prevozijo 350.000 kilometrov

Ugoden strošek vožnje

Strošek vožnje bo torej lahko kljub temu, da bencin trenutno v Sloveniji dosega rekordno nizke cene, lahko precej bolj ugodna, če pa se bencin podraži, paše toliko bolj. K odločitvi za plinsko napeljavo bi lahko dodatno pripomoglo tudi dejstvo, da pri slovenskem uvozniku za »plinsko« dacio sandero ne zahtevajo nič več denarja kot za tisto zgolj z bencinsko napeljavo.

dacia sandero 1.0 TCe 100 eco-G stepway prest | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Kot rečeno, vožnja takšnega avtomobila od voznika ne zahteva nič več miselnega napora kot vožnja bencinskega avtomobila. Če se seveda voznik ne odloči za bencinsko vožnjo in na to preklopi s stikalom, namreč sistem na plin preklopi takoj, ko je motor dovolj ogret, za kar je glede na zunanjo temperaturo, potrebnih od pol do nekaj kilometrov. Sistem namreč toploto motorja potrebuje za uparjanje plina. In če je motor že ogret, se preklop na plin izvrši skoraj takoj po zagonu. Če pa plina zmanjka, sistem vožnjo samodejno nadaljuje z bencinom, dokler seveda ne zmanjka tudi tega.

dacia spring electric Dacia spring Avto To je električna dacia za nizko ceno

Ponovimo lahko, da se trivaljnik, ki najvišji navor 170 njutonmetrov razvije že pri 2.000 vrtljajih na minuto, v razmeroma lahkem dacia sanderu stepway dobro obnese in večinoma dobro opravi z avtomobilom. Izjema so morda le vožnje po avtocesti, kjer mu pri večjih hitrostih nekoliko primanjkuje moči.

Dacia Sandero | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Morda bo koga zaskrbelo še, kako delovanje na plin dolgoročno vpliva na zanesljivost motorja. Dvomljivce lahko pomirimo z dejstvom, ki so nam ga lansko leto zaupali pri taksi prevozniku Cammeu. Njihove dacie logan MCV s tovarniško predeavo na plin in starejšim 0,9-litrskim turbobencinskim trivaljnikom pri njih brez težav prevozijo tudi do 350.000 kilometrov. Seveda pa je pogoj za to redno vzdrževanje, tako kot navsezadnje pri vsakem avtomobilu.

Dacia Duster LPG Šola off road vožnje Avto Je športni terenec zares ustrezen avtomobil za teren?

Sandero kot vsi drugi

Sicer pa je dacia sandero 1.0 TCe 100 eco-G stepway takšna kot druge dacie sandero, ki kljub temu, da gre za cenovno ugodno znamko, ponujajo precej, pa naj gre za solidno uporabniško okolje ali pa prostornost, čeprav je marsikaj, kar je drugje že elektrificirano, treba opraviti ročno. Prav tako se izkaže, da sandero stepway terencem ni blizu le z videzom ampak tudi s sposobnostmi vožnje po slabih cestah, k čemur pripomoreta tudi povečana oddaljenost dna od tal in blažilniki z daljšimi hodi, ki dno uspešno oddaljijo od tal.

dacia sandero 1.0 TCe 100 eco-G stepway prest | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

A po drugi strani prijaznost slabšim potem vpliva tudi na vožnjo po urejenih cestah. Na asfaltiranih podlagah, predvsem pa na avtocestah, bi si namreč želeli bolj natančnega volana in boljše vodljivosti, pa tudi podvozje bi lahko manj nagibajoče opravilo z ovinki.

Možnost pogona na plin pa k temu doda tudi obet cenovno ugodnejše vožnje, ki se ob ustreznem ravnanju z avtomobilom lahko tudi uresniči.

Dacia Duster Avto S katerim avtom je zadovoljen gorski reševalec?

Dacia Sandero | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Podatki o vozilu (dacia sandero 1.0 TCe 100 eco-G stepway prestige)

Motor: turbobencinski, trivaljni, 999 ccm

Največja moč: 74 kW (100 KM) pri 5.000 vrtljajih

Največji navor: 170 Nm pri 2.000 vrtljajih

Zmogljivosti: 174 km/h, 11,6 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.089 x 1.761 x 1.615, medosna razdalja 2.589

Prtljažnik (v litrih): 320

Poraba: 7,7 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP, bencin; poraba plina ni navedena), izpusti CO2: 124 g/km

Cena v evrih: 12.080

Plusi: oprema, oblika, vozne lastnosti, motor in menjalnik, vmesnik za uporabo plina, oddaljenost dna od tal, cena

Minusi: vozne lastnosti, mehki sedeži, le višinsko nastavljiv volan, plastična notranjost

PRVIČ PRI NAS Avto Na ljubljanski Špici so se zbrali ljubitelji racionalnih avtomobilov

Dacia Sandero | Avtor: Saša Despot Saša Despot
 

Komentarjev 6
  • Snežinko 14:25 27.november 2020.

    Cena bencina tu nima veze, ker je cena plina "vezana" nanjo - približno tako, kot se premika bencin se premika plin. Torej se plin vedno splača, če delaš veliko km, sicer ne.

  • srecnii 11:59 27.november 2020.

    Imam plin, poraba bencina je 7l, plina 8l. Zjutraj mi preklopi iz bencina na plin v 2km. Vzdrževanje svečke mam klasične, oba filtra me prideta 15 evrov, to je vse. Filtra se lahko menja kasneje na ene 30-50.000km. Plin je ...prikaži več trenutno res tam 55-60 centov, bencin 97 centov. Ampak ko epidemije ne bo več gre cena gor. bencina.

  • sam1 11:00 27.november 2020.

    Nizke cene bencina ?????