Avto > Testi
84 ogledov

Nissan z jukom nismom RS spet prehitel konkurenco

Juke RS
1/23
Anže Petkovšek
Nekje globoko v Nissanovem razvojnem centru je skrita četica "norih" inženirjev, ki jih vsake toliko časa aktivirajo, da naredijo poseben, športen avtomobil. Podpisali so se tudi pod športni juke nismo z oznako RS. Testnik še več moči in navora od predhodnika združuje z odličnim športnim menjalnikom, hkrati pa ostaja vsakodnevno uporaben.

Juke se je pojavil leta 2010. Zaradi nenavadne oblike, nekateri so jo označili za nezemeljsko, drugi so njegov "obraz“ zaradi velikih okroglih žarometov in napihnjenih blatnikov primerjali z žabo, je le malokdo pričakoval, kaj bo prinesel avtomobilskemu svetu.

Konkurenca je čakala, danes pa skoraj ni več znamke, ki ne bi imela, ali pa pričakovala serijski model malega križanca B avtomobilskega razreda. Juke je zdaj med veterani, a tudi s prenovo, ki se je zgodila lani in s športnimi različicami (nismo RS), kjer je spet brez konkurentov, podaljšuje njegovo življenjsko dobo do prihoda naslednika. Še vedno ostaja dovolj poseben, da ga je nemogoče spregledati.

Spregledati ga je nemogoče

Nismo je kratica za Nissan Motorsport International Limited, ki je bil osnovan leta 1984. Vozila z oznako nismo niso izstopala le po vozni, pač pa vedno tudi po oblikovalski plati. Dodatkov, kot so spojlerji, pragovi, razširjeni odbijači, je pač nemogoče spregledati.

In tako je tudi pri juku nismo RS. LED dnevne sijalke, velik zadnji spojler, ogromen zaključek izpušne cevi, 18-palčna platišča z rdeče obarvanimi zavornimi kleščami in ohišji ogledal, še dodatno razširjeni odbijači in blatniki... Tu ne gre le za kozmetiko, pač pa so koeificient zračnega upora izboljšali za 37 odstotkov! To so dosegli z dolgotrajnimi testiranji v vetrovniku.

Juke RS | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek


Vtisi, ki sem jih zbral od zunaj se nadaljujejo tudi v potovalni kabini. Všeč mi je, da so inženirji mislili na voznika, saj je nismo RS namenjen prav njemu. Hvalim odličen volan delno prevlečen z alkantaro in usnjem, ki ponuja odličen oprijem in občutek pod voznikovimi prsti. Še boljši so dirkalni školjkasti sedeži, ki jih je Nissan dobil pri Recaru. To sicer prinaša nekaj več težav pri vstopanju na prednja sedeža, a to odtehta odličen oprijem v zavojih, ko so zadnjica in boki vedno tam, kjer morajo biti.

Pripravljen sem spregledati plastično notranjost

Nismo RS je bogato opremljen, zato je tudi cena, 27 tisočakov, bolj opravičljiva. Na volanu so združena stikala, ki jih voznik največ uporablja. 5,8-palčni ekran na dotik je bil leta 2010 med večjimi, danes pač ne, tudi to, da je pod njim še en ekran, okoli katerega so zbrane tipke za klimo in način vožnje (šport, eco, ...), je po mojem mnenju nepotreben. Na zgornjem ekranu se prikazuje slika štirih kamer na karoseriji, ki omogočajo 360-stopinjski pogled okoli vozila. Želel bi si boljšo resolucijo, a je to vseeno odličen pripomoček, ki vas bo obvaroval pred vsemi „skritimi“ ovirami (stebrički, večjimi kamni …), ki bi privedli do materialnih stroškov in odhod h kleparju in avtoličarju. Še posebej pohvalno je to zato, ker smo tovrstne sisteme srečevali le v premium razredu. Zaradi dobrih občutkov na cesti, sem bil pripravljen spregledati preveč plastično notranjost.

Juke RS | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Veliko več kot navaden juke

Tisto najbolj pomembno je skrito pod motornim pokrovom, pa ne le tam. Izboljšav v primerjavi s klasičnim jukom je veliko. Za začetek - testirali smo zmogljivo različico z 1,6-litrskim turbo bencinskim motorjem z neposrednim vbrizgom goriva, pogonom na prednji kolesi in ročnim šeststopenjskim menjalnikom (na voljo je tudi različica s štriikolesnim pogonom in CVT menjalnikom).

13 kilovatov moči več in 30 Nm navora več ima v primerjavi s predhodnikom. Skupno 160 kilovatov moči (218 KM) in 280 Nm navora. To v praksi pomeni še boljše pospeške in večjo igrivost. K temu pripomore kratka medosna razdalja. Seveda le moč motorja ni dovolj. K boljšim športnim občutkom pripomorejo tudi izboljšave na vzmetenju, električnem servo volanu, inženirji so ojačali ogrodje in povečali vzvojno togost. Juke nismo RS ima nadzorovano mehansko zaporo diferenciala prilagojeno za prednji pogon. To pomeni, da ko sem v ovinku pohodil stopalko za plin, se za razliko od drugih vozil brez sistema notranje kolo ni vrtelo v prazno. Avto tako ni silil z nosom iz ovinka, pač pa je zapora diferenciala omogočila, da se je navor preusmeril na zunanje kolo. Zato sem imel veliko bolj suveren občutek. Zakonu fizike kljub temu ne more kljubovati. V ovinkih se pelje občutno bolje, bolj natančno in hitreje od klasičnih križancev, vendar pa večje težišče prinaša tudi nekaj nagibanja. Klasični športniki (vw golf GTI, ford focus ST, peugeot 308 Gti), se peljejo bolje, a so tudi nekoliko dražji.

Ni neudoben

K dobrim športnim vtisom svoje doda še električni servo volan, ki je veliko bolj neposreden, v hitrih ovinkih bi lahko bil bolj informativen z informacijami, kaj se dogaja pod kolesi, zato je potrebnega več dela z volanom. Šestopenjski ročni menjalnik je zelo športen, kratki hodi med prestavami voznika kar vabijo k poseganju po prestavni ročici, še posebej, ker iz izpuha izvabijo bolj športen zvok. Prestave so zelo skupaj, zato se mi je, še posebej pri bolj dinamični vožnji zgodilo, da sem namesto v šesto prestavo, pretaknil v četrto. Še beseda na vzmetenje. Odlična kombinacija. Avto ni pretrd, tudi na slabše vzdrževanih cestah vožnja z njim ni neudobna. Vsaj na prednjih dveh sedežih, zadaj temu ni tako.

Razlika v primerjavi s klasičnimi štirivaljnimi motorji je tudi v porabi. Pri športni vožnji je potovalni računalnik pokazal povprečje dobrih 11 litrov bencina, na avtocesti (pri 130 km/h in 3.500 vrtljajih se v potovalno kabino prebije hrup pogonskega motorja) porabi 8,5 litra bencina, skupna poraba se je ustalila pri 8,9 litrih na 100 kilometrov poti.

Juke RS | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek


Zanimivo je, da je osnovni nismo le dobre tri tisočake dražji od 1,2-litrskega turbo bencinskega brata z 85 kilovatov moči (115 KM). Testnik je imel še velik dodatne opreme: sprednji sedeži Recaro, paket techno (sistem kamere za parkiranje, sistem za opozorilo pred nenamerno menjavo voznega pasu, sistem za opozorilo približujočega se objekta pri vzvratni vožnji, sistem za opozorilo vozila v mrtvem kotu), ksenonski žarometi. Končna cena je zato 27.430 evrov, z akcijskim popustom 25.680 evrov. Za primerjavo: osnovni VW golf GTI z 162 kilovati moči (220 KM) stane 27.598 evrov, osnovni renault megane RS z 195 kilovati moči (265 KM) pa 27.200 evrov.

Podatki o vozilu: (Nissan juke nismo RS 1,6 DIG-T 2WD)
Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1618 ccm
Najvišja moč: 160 kW (218 KM) pri 6.000 vrtljajih
Navor: 280 Nm pri 3.600 do 4.800 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.165 x 1.565 x 1.765, medosna razdalja 2.530
Najvišja hitrost: 220 km/h
Pospešek: 7,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 354 - 797
Poraba na testu: 8,9 litra, 165 g CO2/km
Cena (v evrih): od 26.280 € (osnovni testni nismo RS)/ 27.430 € (testnik z dodatno opremo) / 25.680 € (testnik s popustom)

Plusi: Vozne lastnosti, sedeži, dizajn;
Minusi: Cena, plastična notranjost, utesnjenost na zadnji klopi;

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.