Oplovci so ob predstavitvi nove generacije astre poudarjali, da je od 120 do 200 kilogramov lažja od predhodnice. Kako nižja masa vpliva na prihranek pri gorivu? Na 158-kilometrski trasi smo primerjali staro in novo generacijo petvratne astre in merili povprečno porabo goriva. Obe vozili sta imeli enak motor, 1,6-litrski turbodizelski agregat z 100 kilovatov moči (136 KM).
Vse strožja zakonodaja od avtomobilskih proizvajalcev zahteva vse nižje izpuste CO2 in posledično nižanje porabe goriva vozil. Na eni strani so trend zmanjšani motorji, ki jim dodajajo turbine, velike rezerve pa avtomobilski proizvajalci znova in znova odkrivajo z nižanjem mase vozil. Kljub temu, da vozila navzven in navznoter rastejo, so vse lažja.
Teža vozila in motor vozila sta ob vozniku in tehniki vožnje namreč najbolj pomembna dejavnika za nizko porabo goriva. Težje je vozilo, več energije potrebuje, da se premika, slabši je pospešek in hitrost. Težja vozila imajo večji kotalni upor, kar dodatno prispeva k večji porabi goriva.
Ta članek je del naše premijske ponudbe.
Žal vam celotna vsebina trenutno ni na voljo, saj je dostopna le naročnikom našega premium paketa.
S premium naročnino dobite neomejen dostop do vseh naših poglobljenih člankov,
ekskluzivnih intervjujev in strokovnih analiz.
Vabimo vas, da razmislite o naročnini in si tako zagotovite popoln vpogled v to in številne druge zanimive teme.
A se samo meni zdi, da je na zunaj med staro in novo astro razlika samo v sprednji maski in odbijaču, ogledalih in zadnjih lučeh
Če se ne voziš, pa še več prihraniš in to celo v 1 letu... !!
Spet zavajate! Potovalni računalnik ni merilo o porabi. Računalnik na mojem avtu pokaže od 0,3 do 0,6 litra na 100 km manj, kot pa je dejansko. Različnim avtom rač. različno laže.