Ko v ospredje pri avtih postavljamo družinsko vsestranskost, ponavadi pomislimo na kombinirana vozila tipa berlingo. Ko iščemo nadpovprečno udobje, se nam v mislih vrtijo fotografije limuzin. Ko želimo modni videz elegantne robustnosti, razmišljamo o suvih. Ko želimo imeti vse troje v enem avtu, smo v zadregi.
Ali pa tudi ne. Citroën je že pred leti dokazal, da je mogoče vse zgoraj našteto združiti v odličen kompromis z imenom C5 aircross. Pred kratkim je bil ta model izdatno prenovljen ter opolnomočen z izvedenko priključnega hibrida. O njej smo že veliko zapisali.
Zdaj je prišel čas še za bolj "normalno" različico, takšno, ki je zanimiva za najširši krog kupcev. Tistih, ki želijo moderen avto, a spet ne tako moderen (in drag), da bi s seboj vozili kabel. Da so sodobni bencinarji lahko ekološko zelo sprejemljivi, tako ali tako vemo.


Testni avto je imel vgrajen klasični 1,2-litrski trivaljnik z močjo 96 kilovatov. Kdo bo še vedno pogledoval proti enako močnemu dizlu, ki je okoli 1.500 evrov dražji. Dejstvo pa je, da je tudi v tem velikostnem razredu dizelski pogon že zelo redek. Gotovo je bolj smiselna izbira, če bi ga potrebovali za pogosto vleko prikolice ali druge tovorne namene, pa čeprav ima bencinar zanimivo celo nekoliko višjo dovoljeno masno obremenitev, ki je posledica nekaj manj začetnih kilogramov.
Preizkušen motor v zrelih letih
Ker je glavni namen tega testa prav pogon, mu velja nameniti nekaj dodatnih besed. 1,2-litrski motor je dobro znani trivaljnik iz nekdanjega koncerna PSA, zdaj Stellantisa. Z leti so ga posodabljali, tako da je izginila tudi večina težav, po katerih je bil znan v prvih letih. Njegove odlike so predvsem odzivnost z dobro krivuljo moči in navora ter prilična varčnost. Čeprav je C5 aircross nekoliko večji avto, trivaljnik s tem nima težav, avto se med klasično družinsko uporabo ne čuti podhranjenega.
Na testu smo mu namerili kombinirano porabo 6,8 litra, kar je znotraj pričakovanj. Nekoliko se je zdel preveč obotavljiv le start/stop sistem.


Zelo priporočljiva je kombinacija z avtomatskim menjalnikom, ki je pri najvišjih stopnjah opreme že serijski. Menjalnik ima osem prestav in z nastavljenimi razmerji ter obvolanskimi ročicami za ročno prestavljanje zelo poenostavi vožnjo.
Hkrati avtomatika omogoča tudi polni izkoristek številnih asistenčnih sistemov, ki jih je bilo pri testnikovi opremi shine pack v izobilju. Med drugim je imel tudi sistem za vožnjo po avtocesti, kar v kombinaciji s prilagodljivim tempomatom, sistemoma za držanje smeri in mrtve kote omogoča polavtonomno vožnjo stopnje 2. Citroën je po tej plati ujel konkurenco, za katero je pred leti kar zaostajal.
Črno piko pa si zasluži pri kameri, ki sicer lahko kaže sliko okoli vozila, a je po kakovosti slike še vedno podpovprečna, še posebej za ta cenovni rang vozil.
Nazaj k uvodu
C5 aircross je eden najbolj uporabnih petsedežnih družinskih avtov na trgu, ki so na voljo s klasičnim pogonom. Vsakdanji uporabnosti je namenjeno veliko pozornosti. Krasijo ga trije sedeži v drugi vrsti, ki so vzdolžno pomični. Vstopanje in izstopanje je enostavno, mladež ima na voljo veliko odlagalnih mest, prav tako potnika spredaj.
Volumen prtljažnika je zaradi pomičnih sedežev zelo prilagodljiv in sega od 580 pa vse do 720 litrov. S podrtimi naslonjali 1.630. Vse skupaj pri uporabnosti dopolnjujejo strešne sani. Sodobni družini streže tudi po digitalni plati, saj ima voznik pred seboj 12-palčni prilagodljivi zaslon, tisti nad armaturno ploščo pa ima sedaj 10 palcev premera.
Telefon je mogoče zdaj polniti brezžično, ni pa še brezžične povezave z Android Auto ali Car Playjem. Spodobna je povezljivost na daljavo prek namenske Citroënove aplikacije. Avto ohranja tudi kar nekaj fizičnih gumbov, kar ni slabo.



Vzmetenje za gosposko vožnjo
Glede udobja na slabi cesti je v tem cenovnem razredu nemogoče najti več. Tehnologija progresivnih dročnikov pri vzmetenju dokazuje, da ni iz trte izvita. Niti od zime cvetoči asfalt, niti ležeči "policaji" se v notranjosti ne čutijo kaj več kot rahel zib. Da se pelje po makadamu ali pa da je zapeljal po grobem asfaltu, kdo še začutil ne bo. C5 aircross je potovalnik z značilno Citroënovim udobjem, ki se lahko kosa s precej dražjim zračnim vzmetenjem premijskih modelov. To ga sicer v ovinkih ne naredi posebej športnega, a to njegovim lastnikom praviloma sploh ni v ospredju.
Osebno so mi še najmanj všeč elektrificirani sedeži, za katere tovarna poudarja, da so posebej izdatno oblazinjeni. Za daljšo pot bi si raje želel več opore v spodnjem delu ledij in bokih. Pri najvišji opremi shine pack so prednji sedeži elektrificirani.
Podaljšana aktualnost
Tretja iskana točka na začetnem seznamu je videz. Tudi tu je C5 aircross z obnovo stopil korak dalje. Poenotena svetila in nos gredo bolj v korak s trendom brezčasnosti, ki danes že prevladuje v avtomobilskem oblikovanju. Čeprav nima 4x4 pogona in ni namenjen za avanture izven utrjenega makadama, pa z odmikom od tal, višjim sedenjem in plastično zaščito okoli vogalov utemeljuje uvrstitev v razred križancev.
Strešne sani so dvignjene, zato z iskanjem primernih prečk za izkoriščanje strehe ne bi smelo biti težav.
C5 aircross se je skupaj z vsemi novostmi tudi cenovno pomaknil navzgor, kar je glede na dogajanje na trgu na žalost pričakovano. Z motorjem z ročnim menjalnikom in vstopno opremo feel starta pri 31.750 evrih. Glede na velik doprinos v tehniki in udobju se najvišje postavljen shine pack model pri 37.250 evrih morda sploh ne sliši za pretiravanje s ceno. Bi pa prav dobro shajali tudi z za dobrega tisočaka cenejšo opremo shine ali pa celo za tri tisočake cenejšo c-shine s kakšnim doplačilom.
Podatki o vozilu (citroën C5 aircross shine pack puretech 130 SS EAT8)
Pogon: bencinski, trivaljni, prednji
Moč: 96 kW (130 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 230 Nm pri 1.750 vrt./min
Poraba: 6,8 l/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.500 × 1.859 × 1.688, medosna razdalja 2.730
Prtljažnik v litrih: 580 - 1.630
Zmogljivosti: 188 km/h, 10,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 37.950
PLUSI: uporabnost, prostornost, udobno vzmetenje, napredek pri asistenčnih sistemih.
MINUSI: kakovost slike kamere.








1,2 l motor s tremi valji, 130 KM, nazivna poraba 6,8 l (realno torej 8 l)... in cena 38.000 €! In kje je tu napredek?🙄