Avto > Testi
450 ogledov

Opel astra po dieti izničila prednost tekmecev

Astra
1/35
Anže Petkovšek
Opel astra je imela v prejšnjih generacijah eno veliko pomanjkljivost – preveliko težo. Ta je vplivala tako na porabo goriva kot vozno dinamiko. V novi generaciji je izgubila 200 kilogramov. Prav zaradi tega se pelje veliko bolj dinamično in končno v tem pogledu resno konkurira tudi golfu. Pika na i je nov uglajen turbodizelski motor.

Nova opel astra me je prepričala že na prvi vožnji v okolici Bratislave. Videl sem jo že veliko prej. Od oblike sem pričakoval še več, predvsem na fotografijah je delovala bolj dinamična, v resnici pa deluje bolj zrelo. To ni slabo, samo poglejmo Volkswagnovega golfa – evolucija se nadaljuje iz generacije v generacijo, kar se je pri kupcih vedno izkazalo za dobro. Astra morda na cesti z dizajnom ne bo izstopala, a z detajli, kot je zatemnjen C stebriček, ki daje vtis plavajoče strehe, poudarja dinamiko in taka v resnici tudi je.

Potovalna kabina uporabnejša in preglednejša

Opel astra | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Na prvi pogled ne izgleda manjša, tudi vtis v notranjosti je tak, da je prej zrasla, kot se skrčila. Všeč mi je, da je skozi oči voznika veliko bolj pregledna. Stikal je manj, velik ekran na dotik je umeščen višje in bolj pregledno. Mazdina rešitev z vrtljivim vmesnikom za premikanje po menijih ekrana mi je bliže kot dotikanje ekrana s prsti, ki je v astri manj intuiativno in bolj zamudno. Pogrešal sem še kaken bombonček, ki ga poznamo iz premium razreda, v svoje modele C razreda pa ga vključujejo tudi konkurenčne znamke – to je head-up zaslon, ki se je začel uveljavljati tudi v srednjem razredu vozil in se je izkazal za dober pripomoček. Astra ima s stališča varnostnih pripomočkov skoraj vse, kar si voznik želi in ti sistemi so na voljo po dostopni ceni in delujejo dobro – le radarskega tempomata nima – škoda, bil bi pika na i in dobrodošel pripomoček za vožnjo po avtocesti in v gneči.

Zato pa električni servo volan s posegom v krmiljenje v kombinaciji s sistemom za zaznavanje nenamernega zapuščanja voznega pasu sam vozilo obdrži med obema črtnima oznakama na cesti. Tudi prepoznavanje prometnih znakov poteka zgledno, matrični led žarometi, ki smo jih do zdaj poznali le pri najdražjih premium vozilih, pa so odličen varnostni pripomoček ponoči, saj cesto razsvetlijo veliko bolje kot biksenonski žarometi. Pomemben napredek je bil narejen na materialih, ki so mehkejši, manj ostri in očem bolj prijetni.

Astra | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Na relacijski vožnji je bila poraba tudi le štiri litre

1,6-litrski turbodizelski motor s 100 kilovatov moči (136 KM) spada v vrh ponudbe, ne na sam vrh, saj je možno izbrati tudi 1,6-litrski biturbo motor s 118 kilovatov moči (160 KM). V testniku se je izkazal za odlično kombinacijo dinamike in varčnosti. Bogat z navorom ne sopiha na avtocesti in je hiter med semaforji, hkrati pa je bila poraba med štirimi in šestimi litri – zelo ugodno za denarnico.

Je pa to ena dražjih izbir na ceniku, saj astra s tem motorjem stane vsaj 18.890 z opremo (enyoj), z opremo innovation, ki jo je premogel testnik in prinaša skoraj vse elektronske varnostne pripomočke, pa 20.400 evrov.

avtomat

Motor:1.598ccm, 100 kW (136 KM), 320 Nm od 2.000 vrt./min


Poraba na testu:5,3 l 100 km, 103 g CO2/km


Zmogljivosti:205 km/h, 9,6 sek 0-100 km/h


Cena:14.990 € / 23.860 € (osnovni/testni z dodatki)

AvtoTest


Ekonomičen in tih dizel, žarometi, varnostna oprema, dinamika vožnje;


Smisel za detajle (predal, ki to ni), nima radarskega tempomata;

Udobje.

Opel je astro skrajšal in znižal, a ne na račun prostornosti. Prednja sedeža sta prejela certifikat AGR (500 evrov doplačila), kar pomeni, da sta prijazna hrbtenici in tudi bistveno tanjša in lažja. Spredaj se sedi udobno, zadaj nič bolj kot v konkurentih, a bolje, kot v predhodnici - torej nič več klavstrofobično. Voznikovo okolje je odlično, še posebej, če ima ta električno nastavljive sedeže. Sedi se športno, a hkrati udobno - pozimi, preden notranjost ogreje klima, zadnjico ogrevajo sedeži, tudi zadnja klop je bila ogrevana, roke pa otopli sistem gretja volana – zelo uporabno. Voznik zdaj upravlja z veliko manjšim številom gumbov - armaturna plošča je zelo pregledna, 8-palčni ekran na dotik pa kljub dobri resoluciji in preglednosti - načenja voznikovo osredotočenost na cesto - saj je pristiskanje ekrana s prsti vedno zamudno. S head-up zaslonom ali vrtljivim vmesnikom bi bila težava odpravljena. Kljub temu funkcije niso skrite, z bližnjicami pa zelo hitro pridemo do menija, ki ga iščemo. Palec gor za materiale in obdelavo - voznik in potnik se v kabini zaradi tega počutijo veliko bolje. Astra ponuja vtis premium vozila.

 
Pogon.

1,6-litrski turbodizelski ecotec motor je še en dokaz Oplovega napredka in dodana vrednost astre. Opel je resnično naredil velik korak naprej – najprej z znižanjem mase vozila, drugič pa z dizelskimi in tudi bencinskimi motorji, ki se lahko kosajo s Fordvimi ali Volkswagnovimi, določeni tipi pa jih celo prekašajo. 100 kilovatov moči je povsem dovolj tudi za voznika, ki ne prisega zgolj na nizko porabo. Dizel je nekaj glasnejši le pri zagonu, a tišji kot TDI predstavniki iz Wolfsburga. Med vožnjo voznik in potniki ne slišijo več, da je pod motornim pokrovom dizelski motor, ki dobro sodeluje z ročnim menjalnikom. Slednji bi v prid dinamike vožnje lahko imel krajša prestavna razmerja. A bi se to potem poznalo na porabi. Za zmernih 700 evrov doplačila je na izbiro šeststopenjska avtomatika. Dizelski testni motor je pravi šparovček. Povprečna poraba ob povsem običajni vožnji, po avtocesti 130 km/h, v mestu med 50-60 km/h in na podeželju 90 km/h, je bila 5,3 litra. Na realciji Kamnik – Ljubljana je ob umirjeni vožnji potovalni računalnik pokazal zgolj povprečje 4,2 litra plinskega olja na 100 kilometrov poti. To je pravi motor, če astro izbirate kot prvi družinski avtomobil.

 
Konkurenti.

Astra se bori v t. i. "golfovem“ razredu, ki vedno velja kot merilo ostalim konkurentom. Pa je temu res tako? Astra me je tehnično navdušila, s čimer je ujela korak s tekmeci, tudi golfom – a paket ni popoln. Astra ima številne napredne asistenčne sisteme, kot so sistem samodejnega parkiranja, sistem za opozarjanje na nalet in sistem zaviranja v sili, sistem prepoznavanja vozil v mrtvem kotu, sistem, ki opozarja in preprečuje, da bi nevede zapeljali na nasprotni vozni pas … A ford focus, VW golf in tudi peugeot 308 ponujajo radarski tempomat, sicer za doplačilo, a to postaja standard v C razredu. Nekateri ponujajo različne nastavitve podvozja, novi megane celo štirikolesno krmiljenje … Tudi astra ima svoje adute – izpostavljam matrične led žaromete – ponoči so izvrstni, vožnja z njimi pa prijetnejša, manj utrujajoča za voznika in s tem varnejša. V sami vožnji je astra zdaj povsem primerljiva z golfom, le odtenek bolj športen se mi zdi ford focus, v dizelski ponudbi bi med vsemi tremi sam na vrh postavil kar astrin 1,6-litrski CDTI motor, ki ponuja najboljšo kombinacijo nizke porabe in dinamike vožnje.

 
Vrednost.

Astro z 1,6-litrskim turbodizelskim motorjem z 100 kilovatov moči dobite z opreme enyoj dalje. To je druga najbolj obsežna oprema od štirih. Tesntik je imel opremo innovation, kar pomeni ceno vsaj 20.800 evrov – a s tem paketom dobite že skoraj vso varnostno asistenčno opremo: sistem za opozarjanje na nevarnost trčenja v vozilo pred vami, prikaz razdalje sledenja, sistem za pomoč pri ohranjanju voznega pasu, sistem samodejnega zaviranja za preprečevanje trka pri manjši hitrosti, samodejna dinamična nastavitev žarometov, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, parkirne senzorje, kot tudi sisteme za udobje: prostoročni ključ, samodejna dvopodročna klimatska naprava. Testni model je imel sicer še za 3.460 evrov dodatkov, predvsem na račun paketa innovation, kar za zelo sprejemljivih 1.550 evrov prinaša LED žaromete in zmogljiv zabavno-inforamcijski sistem Intell 900, ki podpira tudi navigacijo. Paket vreden naložbe, kot tudi zimski paket, ki za 450 evrov med drugim prinaša ogrevana prednja sedeža in zadnjo klop ter ogrevan volan, popoln varnostni paket je dopolnil paket, ki za 660 evrov med drugim vključuje kamero za pomoč pri vzvratni vožnji in sistem prepoznavanja vozil v mrtvem kotu. Za astro s sodobnim in zmogljivim turbodizelskim motorjem in popolnim varnostnim paketom boste odšteli med 23 in 24-tisoč evri.

 
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.