Avto > Testi
4451 ogledov

Le še korak stran od premium suvov

Opel grandland X
1/19
Saša Despot
Najmočnejša dizelska različica grandlanda X z novim menjalnikom z osmimi stopnjami je tisto, kar od pravega nemca pričakujemo.

Pravega? No, saj poznate zgodbo o neposrednih sorodstvenih vezeh s peugeotom 3008, ki pa so posrečile tako, kot le pri redkokaterem podobnem sodelovanju dveh avtomobilskih znamk. Grandlandu X je uspelo ohraniti Oplov karakter tako z nekaterimi oblikovnimi prijemi pri zunanjosti in notranjosti kot pri svojem pogledu na način opremljenosti in udobja.

Slabo leto po premieri je grandland X opravil tudi s kritikami, da se po dizelski motorni paleti ne more kosati z nekaterimi konkurenti, še posebej iz nemškega rajona znamk. Preizkusili smo 2,0-litrski motor v kombinaciji z osemstopenjskim menjalnikom, ki je še ena velika pridobitev modela. Ker sem se dobesedno presedel iz šibkejšega grandlanda s šeststopenjskim avtomatskim menjalnikom, je bila primerjava toliko lažja.

Opel grandland X | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Igla ostaja zelo nizko

Kodna kombinacija motorja in menjalnika sicer ni ista kot pri opel insigniji, čeprav sta pogona po moči skoraj enaka, po številu prestav pa izenačena.

130 kilovatni motor v grandlandu X je namreč po pričakovanjih enak kot pri P3008, tudi menjalnik je plod dela inženirjev PSA. Avto z Oplovo značko ga zna dobro izkoristiti, saj je to poleg še čisto svežega 1,6 THP bencinarja najbolj dinamičen X, ki si ga lahko v tem hipu privoščite. Močni dizel, primerno utišan, je ustvarjen za hitre premike predvsem po avtocesti. Zamislite si "slonje prehitevanje", ko se dva tovornjaka po obeh voznih pasovih lovita nekaj kilometrov daleč. Ko se levi končno umakne, je grandland X sposoben od hitrosti 80 km/h pospešiti do 130 km/h v manj kot šestih sekundah.

Neposredna primerjava med osmimi ali šestimi prestavami pa prav tako ne pušča dvoma - z osmimi prestavami je predvsem vožnja pri hitrostih nad 50 km/h veliko udobnejša, saj prestavljanje mineva brez vsakega zaganjanja in praktično brezčutno. Osebno pa si vsaj kot dopolnilo seznama dodatne opreme želel še obvolanske ročice za občasno ročno prestavljanje. Tako pa je potrebno vedno ročico najprej premakniti v ročni režim in šele nato prestavljati.

Opel grandland X | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Poraba goriva je lahko pri tako zmogljivem dizlu zelo subjektivna zadeva in ima lahko razpon od 6,5 pa prek 8 litrov. Se pa na avtocesti lahko še kako pozna, da je pri 130 km/h igla vrtljajev še vedno pod številko 2.000. Posledično je tudi hrupnost zelo znosna. Podvozje, še posebej zadnje, je nekoliko trdo, a zanesljivo. Čeprav je volan nekoliko nem, pa z vzdrževanjem idealne linije v ovinkih ni težav.

Tehnologija po meri premium razreda

Testni avto je bil hkrati demonstrator notranjega udobja, ki si ga je mogoče zamisliti v "ljudskem" suvu. V opremo ultimate so med drugim vključeni odlični prilagodljivi LED žarometi, pa 360-stopinjski pogled dveh (!) kamer, radarski tempomat s funkcijo stop&go, 230-voltna vtičnica, zmogljiv infozabavni sistem … Med doplačili pa izpostavljam hlajene in usnjene ergonomsko zelo udobne sedeže.

Opel grandland X | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Z grandlandom X je Opel potegnil odlično potezo, saj nakazuje smer, ki bo znamki pripomogla izpluti iz nemirnih voda. Je zelo posrečena kombinacija sodobnosti s kančkom racionalnega konservatizma - v mislih imam predvsem ohranitev fizičnih stikal, ki so olajšanje napram zamudnemu digitalnemu upravljanju nekaterih bistvenih funkcij v francoskem bratu.

Nov motor in menjalnik pa ob hkratni založenosti z opremo pomenita le še dodano vrednost, ki zna ob pogledu na cenik marsikoga odvrniti od želje po premijskih znamkah.

Podatki o vozilu (opel grandland X, 2.0 dizel ultimate)

Motor: 1.997 cm3, dizel
Moč: 130 kW (177 KM) pri 3.750 vrt/min.
Navor: 400 Nm od 2.000 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.477 × 1.856 × 1.609, medosna razdalja 2.675 
Prtljažnik (v litrih): 514-1652 
Poraba na testu: 6,7 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 126 g/km
Zmogljivosti: 211 km/h, 9,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 34.140
Konkurenti: peugeot 3008, škoda karoq, renault kadjar, nissan qashqai, hyundai tucson, kia sportage ...

PLUSI: motor, delovanje menjalnika, tehnika, oprema, uporabnost, vožnja.

MINUSI: tudi najmočnejša različica nima opcije 4x4, ni obvolanskih ročic.

Komentarjev 3
  • evelux 16:56 10.november 2018.

    Pa samo smrdljivega diesla mi ne ponujajte nesnage od nesnage fujjj .... ajmo sedaj ljubitelji traktorjev plujvat po postu .....

  • sasquatch 16:27 10.november 2018.

    malo lima, malo žice, evo opelice!

  • Snežinko 12:16 10.november 2018.

    hm...od 80 do 130 v šestih sekundah? Saj ni kamion...