Avto > Testi
6562 ogledov

7 stvari, ki jih mora imeti današnji moderni avtomobil

Peugeot 2008
1/30
Saša Despot
Če bi sestavljali moderen avtomobil, kakšen bi moral biti, 1. kompakten, 2. prostoren, 3. uporaben za štiričlansko družino, imeti mora varnostne (4) in tehnološke sisteme, ki jih imajo tudi večji in dražji avtomobili. In 5. učinkovit turbobencinski motor. Seveda sta 6. oblika in tudi 7. cena še vedno med pomembnejšima zahtevama. In mora biti križanec. Peugeot je odgovoril z drugo generacijo 2008. Test.

Vse zgoraj naštete atribute smo vzeli pod drobnogled na testu nove generacije peugeota 2008, ki ga je v našem primeru poganjal 1,2-litrski turbo bencinski motor kombiniran s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.

Dizajn je še vedno eden glavnih prodajnih adutov avtomobilov. Pri Peugeotu to dobro vedo, saj so že s 3008 in 5008 zadeli žebljico na glavico. To dokazujejo številne svetovne nagrade za dizajn. 2008 je bil po izboru mednarodne žirije za Svetovni avto leta uvrščen med tri najlepše avtomobilske izdelke leta.

Peugeot 2008 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Peugeot 2008 je že v prvi generaciji postal eden najpomembnejših modelov francoske znamke, kar dokazujejo številke, saj je do zdaj privabil več kot milijon kupcev. Druga generacija bo za francoskega proizvajalca vozil še bolj pomembna, saj je rast priljubljenosti kompaktnih križancev najhitrejša med vsemi karoserijskimi izvedenkami. Nova generacija nadaljuje tam, kjer je končal predhodnik. Oziroma je stopil konkreten korak naprej, saj deluje precej bolj odrasel oziroma specificiran križanec od predhodnika.

Peugeot 2008 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Da je bolj odrasel od predhodnika se izraža tudi v številkah, saj je za 14 centimetrov daljši in je že po videzu pravzaprav pomanjšana kopija od 15 centimetrov daljše uspešnice 3008, kar je samo po sebi zelo dobro, če pogledamo, koliko 3008-ic je na slovenskih cestah. Spredaj pa je povzel tudi oblikovne elemente novega 508 z dolgimi LED "čekani" in smo jih spoznali tudi že na kompaktni mestni kombilimuzini 208. Odlični žarometi svetijo v beli LED svetlobi, kar je še posebej pomembno pri vožnji ponoči, ko je tudi vožnja manj utrujajoča.

Peugeot 2008 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Če so Peugeotevi oblikovalci v prvi generaciji igrali bolj »varno igro« in ponudili zakrivljene in gladke linije, pa je v drugi generaciji drznost na veliko višjem nivoju. Precej bolj ostre, oglate linije, visok pokrov motorja, poudarjene obrobe kolotekov značilne za križance, velika kolesa, poseben dizajn boka s črno streho in vzdolžnimi nosilci, velikanska zračna rešetka, velik spojler in značilni svetlobni podpis dnevnih LED luči, ki smo ga spoznali že pri novem 508 in manjšem 208, so zagotovilo, da na cesti ob kopici novih izdelkov kompaktnih križancev, ima vsaj 20 konkurentov, nikakor ne bo spregledan. Še več, prepričani smo, da bo ravno zaradi oblike marsikdo, ki si do zdaj ni ogledoval križancev ali pa peugeotov, pokazal vsaj zanimanje za avto in se zapeljal na testno vožnjo. 

Peugeot 2008 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ko vstopimo v kabino, preseneti visok prag, zaradi katerega je treba nekoliko bolj dvigniti nogo, a je vtis še boljši kot pri predhodniku, tako glede dizajna kot kakovosti. Po vzoru na večja brata prinaša posodobljeni i-cockpit s privlačnimi in inovativnimi tridimenzionalnimi digitalnimi merilniki (serijsko od tretjega od skupno štirih nivojev opreme dalje), ki smo jih sicer prvič spoznali v 208-ci, malim volanom in velikim sredinskim zaslonom, ki je v osnovi 7-palčni, kupci pa si lahko omislijo tudi 10-palčnega v visoki ločljivosti, kot je bil v testnem avtomobilu. Prepriča s kakovostjo materialov in izdelave, saj je veliko površin namesto v plastiko, ki bi puščala praske, obdelanih z mehkimi materiali. Po našem mnenju se po kakovosti izdelave z njim kosa le mazda CX-30. Seveda ne manjka majhen volan, nad katerim je instrumentalna plošča. Pogled nanjo so v primerjavi s predhodnikom izboljšali, saj je tudi voznikov sedež bolje prilagodljiv. Sedi se lahko zelo visoko in preglednost, le pogled nazaj krati (pre)majhno okno zadaj, ki je žrtev drzne oblike.

Peugeot 2008 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Glede na pohvale še vedno velja, da bi lahko Francozi kaj naredili tudi bolje. Na primer, še vedno se ne moremo zanašati na slovenske menije multimedije, tudi kamera za pomoč pri vzvratni vožnji bi lahko ponudila bolj jasno sliko, grafika osrednjega zaslona z zabavnimi informacijami je dobra, a bi lahko bili meniji preprostejši za uporabo, predvsem podatki navigacije ali pa nastavitve temperature klimatske naprave.

Počutje v novi generaciji je boljše tudi na račun novih pridobitev, kot je izbira med osmimi barvami ambientalne osvetlitve, opcijsko je na voljo veliko strešno okno, ki je elektrificirano, zastor se pomika ročno, za ta cenovni razred vozil prepriča tudi zvok Focalovega ozvočenja.

Peugeot 2008 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kljub kompaktnim meram so uspeli zagotoviti dovolj odlagališč spredaj in zadaj, tudi štiri USB priključke in predal za brezžično polnjenje telefona. Prostor za skrite predmete je tudi v naslonjalu med sedežema spredaj.

14 dodatnih centimetrov in skoraj za sedem centimetrov raztegnjeno medosje, več pa ga je tudi v širino za tri centimetre v primerjavi s predhodnikom, se najbolj pozna pri sedenju na zadnji klopi, pa še prostora za stopala pod prednjimi sedeži je več. Ne sedi se bistveno slabše kot v 3008. Tudi za zadnjimi sedeži je prostora veliko, natančno za 434 litrov. To je dober podatek v primerjavi s tekmeci, in čeprav nekateri ponujajo tudi več prostora za prtljago, boste morali pri slednjih potisniti drsne zadnje sedeže naprej, kar po drugi strani zmanjšuje prostor za potnike v drugi vrsti.

Peugeot 2008 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ob enostavnem podiranju zadnje klopi lahko nastane za največ 1467 litrov prostora, posebnost prtljažnega dela je, da ima uporabno dvonivojsko dno. Kot tak brez težav zadostuje potrebam štiričlanske družine.

Kako se izkaže med vožnjo? Če so bili v koncernu PSA citroëni vedno enačeni z nadpovprečnim udobjem, pri Peugeotu pa so dali večji pomen premijskemu občutku in dinamiki, so pri 2008 uspeli zagotoviti dober kompromis med udobjem in vozno dinamiko. To pomeni, da ni najbolj udoben ali športen križanec, ki smo jih preizkusili, a je v obeh kategorijah nadpovprečen v svojem razredu.
K temu pripomore tudi prožen litrski trivaljni 1,2-litrski turbo motor, ki se je vrtel pod motornim pokrovom, in sicer v srednje zmogljivi različici s 96 kilovatov moči (130 KM), kombiniran pa je bil s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Sami bi ga sicer zamenjali s 1.800 evrov dražjim osemstopenjski samodejni menjalnik, ki se je v številnih peugeotih do zdaj izkazal za odličnega. A tudi ročni menjalnik ni od muh, saj se zelo dobro ujema z zmogljivim motorjem, ki se rad zavrti tudi v visoke vrtljaje. Bi pa imeli krajša prestavna razmerja, saj zmogljivo podvozje 2008-ce in tudi dober občutek na volanu, kar vabijo k dinamični vožnji.

Peugeot 2008 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

K športni vožnji poleg živahnega motorja, izkazal se je tudi za ekološkega, poraba je bila med dobrimi petimi in sedmimi litri (v povprečju smo namerili porabo 6,5 litra bencina na 100 prevoženih kilometrov), pripomoreta tudi sedeža v dovolj bočnega oprijema spredaj. 2008 se je izkazal ob vihtenju majhnega volana za zelo agilnega v mestu, kjer s prenosom moči na prednji kolesi (štirikolesni pogon ni na voljo) omogoča hitre pospeške od 0 do 60 Km/h, tudi stotico doseže v manj kot 10 sekundah, z ležečimi ovirami in slabimi cestami pa se spopada z dovoljšno mero mehkobe.

Peugeot 2008 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Tudi na avtocesti, kjer je zvočna zatesnjenost pri 130 km/h zelo dobra in ne prepušča veliko piša vetra v kabino, se dobro kosa z večjimi hitrostmi. Največja hitrost po tehnični specifikaciji je sicer nekaj manj kot 200 km/h.

Z varnostno-asistenečnimi sistemi in tehnološko opremo (Allure) dobro založeni 2008 ponuja ugodno razmerje med ceno in dobljenim. Testni avtomobil sicer s ceno seže nekaj nad 21 tisočakov, kar je postal standard za tako opremljene križance v tem razredu. Z raznimi popusti, tudi financiranjem, se lahko cena omili pod 19 tisočakov.

Peugeot 2008 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Podatki o vozilu: (Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 STT (Allure))
Prostornina motorja: 1199 ccm
Moč motorja: 96 kW (130 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 230 Nm pri 1.750 vrt./min
Zmogljivosti: 198 km/h, 9,8 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,5 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.300x 1.770 x 1.550 medosna razdalja 2.605
Prostornina prtljažnika (v litrih): 434-1467
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 103 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 17.856 (osnovni) 20.850 (testni) / 21.330 (testni z dodatki)/ 18.906 (testni v primeru sklenitve Peugeot financiranja)

Plusi: Vozne lastnosti, udobje, 3D merilniki, materiali, izgled;

Minusi: Preglednost nazaj, visok prag vstopanja, multimedija ne ponuja slovenskih menijev;

Komentarjev 2
  • tudbognasvečnereši 10:31 27.april 2020.

    Kdo pa še kupuje , razen ljubljančanov, take potratne SUV-e. Časi so mimo, halo.

  • maresem 10:07 27.april 2020.

    Dokler boste v take avte vgrajevali mlinčke za kavo, namesto motorja, ga niti povoham ne.