Kakšna je razlika med prestižnim in premijskim avtomobilom? Po definiciji prestižni izdelki izstopajo po svoji ekskluzivnosti, izjemni kakovosti in tudi ceni, namenjenih izbrani eliti. Premijski izdelki, ki so tudi kakovostni, so bolj dostopni in zadovoljujejo širši segment potrošnikov, ki iščejo dobro razmerje med ceno in kakovostjo ter dodatne ugodnosti. In prav to je razlika med preizkušenim lexusom RZ in nekaterimi drugimi električnimi avtomobili, vključno s teslo, ki cilja na kupce premijskih vozil.
Čeprav po dosegu in porabi energije, kot smo ugotovili na prvem testu, lexus RZ ne konkurira najboljšim v razredu, pa ima prav gotovo druge atribute, ki jih drugi avtomobili nimajo. In to je občutek za luksuz, za detajle, za stvari, ki naredijo vožnjo prijetnejšo.

Na tiskovnih predstavitvah Lexusa pogosto slišimo, da si seveda želijo večjega števila prodanih avtomobilov v Evropi, a tudi, da se ne obremenjujejo s količinsko prodajo nemške trojke. Poudarjajo, da gradijo temelje v japonski kulturi in zgodovini, ki v mnogočem temelji na rokodelskih spretnostih, mojstrstvih in tudi zato težko zadovoljijo res velike množice. Na račun množičnosti tudi ne želijo izgubljati kakovosti.
Pri Lexusu stavijo na to, da so njihovi avtomobili drugačni, posebni, bolj ekskluzivni. Predvsem pa poudarjajo besedo prestižen in ne premijski. Pravijo, da je prestiž nekaj, česar se ne da le kupiti. Na primer tudi to, da avtomobil ni množičen na cesti, da drugače obravnavajo stranko, ki pride v salon, ji namenijo posebno izročitev vozila in tudi skuhajo kavo in stranki očistijo avtomobil, seveda brezplačno.

RZ je plod japonske filozofije
Pa tudi občutek med vožnjo mora biti poseben. In takšen je električen lexus RZ, čeprav ima svoje minuse, ki smo jih opisali v testu in se v prvi vrsti nanašajo na električni doseg. A občutek je v vsakem trenutku, v vsakem ovinku, da vozite res kakovostno izdelan avto, ki se tudi pelje odlično. Električni lexus RZ vas pomiri z umirjenostjo in udobjem, zna biti pa tudi odlično vodljiv in športen med ovinki, pa čeprav je SUV.
Da bi razumeli bistveno, je treba pogledati malo v zgodovino. Pisalo se je leto 1983. Takrat je predsednik uprave Toyota Motor Company (TMC) Eiji Toyoda svojim inženirjem ukazal, naj po več parametrih naredijo najbolj luksuzen avtomobil na svetu – avto, ki bo porabil najmanj goriva, ki bo najbolj tih, pri tem pa ne sme biti kompromisov pri konjskih močeh motorja in masi vozila.

Po letu dni raziskav so se vrnili na Japonsko in se lotili dela. Ekipa, vključena v projekt F1, je bila sestavljena iz 60 oblikovalcev, 24 inženirskih ekip, 1.400 inženirjev, 2.300 tehnikov in 220 pomočnikov. Toliko ljudi je bilo potrebnih, ker so se lotili razvoja in oblikovanja vsakega posameznega detajla - toleranca na izdelavo je bila vsaj dvakrat bolj natančna kot pri konkurenci – celo izdelava zvočnega sistema je trajala tri leta. Kot zanimivost, k sodelovanju pri ozvočenju so privabili znamenito znamko Mark Levinson, kjer pred tem niso želeli vgrajevati svojega ozvočenja v avtomobile, saj, so bili v kabini prehrupni, kar bi pokvarilo zvok. Lexus jih je prepričal.

Leta 1989 so predstavili svoj prvi model, limuzino LS, ki še danes velja za najbolj luksuzen izdelek znamke. Pred predstavitvijo vozila so avto zaupali Ameriški agenciji za preverjanje kakovosti, kjer so po rezultatih testiranj Japoncem dejali, da upajo, da bo serijski avtomobil vsaj pol tako dober. Japonci so jim odgovorili: „To je serijski avtomobil.“
Če Nemci poznajo inženirje, Japonci poznajo takumije - to so mojstri svoje obrti, ki lahko po več kot 20-letih v službi inženirja pod strogimi pogoji postanejo mojstri - med drugim morajo z eno roko v manj kot minuti zložiti poseben origami mačke. Japonci veliko časa posvečajo vsakemu posameznemu detajlu. Tako so na primer posebno modro barvo pri svojem novem športnem kupeju LC in predstavlja dinamično plat oznake L pri Lexusu, razvijali 15 let. Poseben material za obloge vrat v LS so izbirali in razvijali dve leti. Posebnost na LS je ogromen zračnik motorja z za znamko značilen vretenast vzorec, ki so ga razvijali kar tri mesece. Ročno je bilo izdelanih v vozilu kar pet tisoč površin, določene rokodelske spretnosti pa so izključno delo takumijev.

Prvi povsem električni avtomobil znamke Lexus, model RZ, gre po stopinjah svojih predhodnikov. Lexusovi hibridi prepričajo glede gladke, tihe vožnje in varčnosti! Zelo se ujemajo s filozofijo znamke o natančnosti, učinkovitosti in udobju.
Uglajen, dober in kakovosten avto z eno šibko točko
In vožnja za volanom popolnoma električnega RZ je popolnoma in povsem uglajena. Podvozje odlično gladi neravnine, kabina je odlično zvočno izolirana in predvsem lepo oblikovana, da imajo potniki občutek, da gre za res luksuzen avtomobil. To je nedvomno največji adut prvega povsem električnega modela Lexus – vsi elementi od ročajev elektronskih vratnih ključavnic in večfunkcijskega volana do zaslonov instrumentne plošče ter infotainment sistema z zadnjo generacijo krasi kakovost in dovršena izdelava. Vse spominja na večjega brata SUV RX, le da v nekoliko drugačni arhitekturi (pri RZ je infotainment zaslon postavljen nižje, prezračevalne odprtine pa tik nad njim). Drugačen je tudi v detajlih kot je vrtljiva prestavna ročica.

Električni pogon zagotavlja odlično dinamiko, njegovih 313 KM zavrti vsa štiri kolesa in požene RZ z mesta do 100 km/h v samo 5,6 sekunde – kar je 0,6 sekunde hitreje od športno nastavljenega RX 500h . A še večja razlika je v prožnem pospeševanju, saj RZ zaradi 435 Nm takojšnjega navora vozilo izstreli naprej v trenutku. Na žalost pa smo z enim polnjenjem baterije (71,4 kWh) naredili zgolj okoli 300 kilometrov, res tudi nekaj po avtocesti in v hladnem delu leta. To je najbolj šibka točka vozila, ki pa bo razvajalo tiste direktorje in druge voznike, ki si bodo v floti zaželeli prestižno električno vozilo, s katerim bodo večino kilometrov prevozili na krajših razdaljah, vozilo pa polnili v službi ali pa doma. Lexus RZ je že sam po sebi odličen avto, tudi cena 71.400 evrov, je skoraj 10 tisočakov nižja od hibrida RX, vendar je treba njegov pogon s tehničnega vidika še dodelati. Če iščete luksuznega Lexusovega SUV-ja in se ne bi radi obremenjevali z dosegom, pa je RX hybrid za zdaj zagotovo boljša izbira.




