Avto > Testi
6206 ogledov

Svetovni prvak v preobrazbi

Mitsubishi ASX
1/36
Saša Despot
Testirali smo enega najbolj trdoživih avtomobilov na trgu.

Pri avtomobilih na žalost ne velja rek, starejši je, boljši je, kot pri vinu. Tehnologija v avtomobilski industriji hitro napreduje. Avto je po treh, štirih letih že »zastarel«. 

Mitsubishi Space Star TO SE DOBI Avto Mitsubishi space star stavi na prostornost in ceno pod 10 tisočaki

Mitsubishi ASX | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Še vedno se dobro prodaja

Zato kar nekako čudi, da Mitsubishi že desetletje vztraja na trgu z enim od začetnikov razreda kompaktnih športnih terencev, modelom ASX. Pravzaprav je nekaj stvari logičnih – ASX ponuja zmogljiv štirikolesni pogon, kar je v tem razredu vozil še vedno redkost – prav to je eden od glavnih adutov vozila, ki je po desetih letih še vedno v prodajih salonih. Še en adut, poleg enostavne uporabe in zanesljivosti, zaradi česar kupce išče tudi med zrelimi vozniki, je, ne boste verjeli oblika. Za ASX lahko mirne vesti zapišemo, da je svetovni prvak v preobrazbi. Če sem prav preštel je v desetih letih doživel štiri prenove, zadnjo lani. Kljub veteranskemu staležu gre po zadnji prenovi za enega bolj privlačnih avtomobilov na trgu. In še vedno je kralj prodaje pri Mitsubishiju v razredu SUV vozil. V zadnjem desetletju so jih prodali več kot 1,3 milijona.

Mitsubishi ASX | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Če primerjamo vozilo iz leta 2010 in današnji ASX, bi original na zunaj težko prepoznali. Doživel je popolno prenovo, a še vedno temelji na arhitekturi, ki si jo je nekdaj delil s peugeotom 4008 in citroënom C4 aircrossom.

Mitsubishi outlander PHEV Avto Po čem povprašujejo kupci? SUV, elektrika in štirikolesni pogon

Mitsubishi ASX | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Mitsubishi ASX spada v kategorijo kompaktnih križancev. Zadnji test EuroNCAP sega v davno leto 2011. Avto je takrat prejel pet zvezdic. Od takrat je Mitsubishi v ASX nadgradil svojo ponudbo asistenčnih sistemov in varnostne opreme.

Mitsubishi ASX | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Na zunaj dobro skriva leta

Avto je ob zadnji prenovi dobil dinamično sprednjo masko, ki jo poznamo na primer iz zadnje generacije Mitsubishija L200 in je bolj podoben postal podoben svojima bratoma eclipse cross in outlander. Če pogledate masko aktualnega ASX in prenovljenega, boste pomislili, da gre za povsem nov avtomobil. Tudi mi smo. Vse do vetrobranskega stekla je novo. Spredaj je novi odbijač, ki je obojestransko zaščiten pred zunanjimi vplivi, zanimiva je vodoravna in navpična obdelava rešetke za zajem zraka. Nove so LED meglenke, ki so nameščene pod LED žaromete, ki so potegnjene na rob preoblikovanega odbijača z vidno zaščito. Pogled od zadaj razkrije kombinirane LED luči (razen smernikov), ki imajo vodoravno obliko. 

Mitsubishi ASX | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Robustna notranjost z novimi dodatki

Če leta dobro skriva na zunaj, pa jih znotraj težje. Japonec je dobil nove tehnologije, med najbolj opaznimi pa je 8-palčni zaslon na dotik. V predhodniku je bil zaslon palec manjši. Japonski proizvajalec avtomobilov je že zdavnaj izgubil lastno navigacijo. Potrebe po vodenju nadomešča TomTomova navigacija, ki omogoča realni nadzor prometa. Zna sama poiskati in predlagati najbližjo bencinsko postajo. Na žalost slovenskega jezika pri Mitsubishiju za razliko od Honde na primer še niso vpeljali v svoja vozila, zato pa hvalimo čitljivost in preglednost zaslona. Tudi na odzivnost ob dotikanju zaslona nismo imeli pripomb. Nekaj slabosti zaslon pokaže le ob močnem soncu, ko je vidnost podatkov slabša.

Mitsubishi ASX | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Dobro deluje tudi povezljivost s pametnimi telefoni. To ima sicer svoje prednosti in slabosti. Prednost je ta, da je povezava in zagon navigacije hiter, prav tako iskanje cilja. Če podatke uporabljate v svojem mobilnem telefonu, navigacija prilagodi potovanje glede na trenutni promet. Če se situacija spremeni, predlaga drugačno pot. Pomanjkljivost je, da mora biti telefon vedno povezan z avtomobilom s kablom.

Mitsubishi ASX | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Samodejna klimatska naprava je mehanična, kar pomeni, da morate obračati gumb, vendar pa nas to pretirano ni motilo pri uporabi avtomobila. Nasprotno. Vse je zelo enostavno, pregledno, vse je na mestu. Gumbi za gretje sedežev so še iz neki drugih starih časov, a je sedež ogret hitro, voznik in sopotnik imata na dosegu vsak svoj vtič za USB, poleg je še gumb za vklop štirikolesnega pogona in izklop oziroma vklop sistema ESP. Mnenja smo, da bi lahko nekatera stikala vseeno preselili na volan, ki je sicer prijeten, ko ga voznik zagrabi v roke. 

Mitsubishi ASX | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Mitsubishi outlander PHEV Avto Kako se priključni hibrid outlander PHEV izkaže med kampiranjem

Je pa oblikovno neprivlačna tipka »info« za premikanje med podatki vozila, ki štrli iz armaturne plošče ob klasičnih analognih merilnikih. Slednji so pregledni, želeli pa bi si, da TFT zaslon med merilniki podaja več kot le osnovne informacije v vožnji. Tudi materiali so mestoma precej plastični, trdi, robustni, a so narejeni na način, da trajajo.

Mitsubishi ASX | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Sedeža spredaj sta dobro oblazinjena, udobna, z dovolj bočnega oprijema. Tudi v drugi vrsti bosta dva odrasla potnika potovala povsem prijetno. V prtljažnem prostoru je lahko za največ 488 litrov prostora, po zlaganju zadnjih sedežev nastane ravna površina.

Mitsubishi ASX | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Motor za manj zahtevne voznike

Pomembna novost ob prenovi je bila, da je šel 1,6-litrski štirivaljni bencinski motor v zgodovino. Zdaj ga nadomešča zgolj dvolitrski štirivaljni turbobencinski štirivaljni motor s 110 kilovatov moči (150 KM) in 195 Nm navora. Moč se po potrebi na vsa štiri kolesa oziroma sprednjo in zadnjo os prenaša s pomočjo CVT menjalnika.

Mitsubishi ASX | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ne računajte pretirano na dinamično vožnjo. Vozilo od 0 do 100 km/h pospeši v 12,2 sekunde. Največja hitrost je 190 km/h. Vozilo bo všeč predvsem umirjenim voznikom, ki bolj kot na športnost stavijo na zanesljivost, je pa v primerjavi z manjšim motorjem, ki ga nadomešča precej bolj prožen v srednjih in višjih vrtljajih. Moč postopoma narašča z večanjem hitrosti. 

Mitsubishi ASX | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pri nizki hitrosti je kultiviran in tih, a zaspan. Povprečna poraba goriva je približno 8,2 litra bencina na 100 kilometrov. To je sorazmerno velika poraba, vendar je pomembno vedeti, da je bil testni avtomobil, opremljen tako s štirikolesnim pogonom kot CVT menjalnikom (1.500 evrov doplačila), ki zna biti glasen ob priganjanju motorja v vrtljaje, a hkrati v hitrosti prestavljanja podoben dvosklopčnim samodejnim menjalnikom. Na mednarodni predstavitvi smo z ročnim menjalnikom porabili dober liter manj goriva na 100 kilometrov.

Mitsubishi ASX | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Štirikolesni pogon primeren za slovenske spolzke klance

Pri Mitsubishiju so šli korak dlje od klasičnega pristopa večine znamk, saj ponujajo zmogljiv elektronsko nadzorovani vklop zadnjega kolesnega para. Sistem pozna tri režime, ki se aktivirajo s pritiskom na gumb. Prva možnost je samo prednji pogon. Ko se stvari na cesti zaostrijo, voznik izbere avtomatsko porazdeljevanje moči, pri čemer se v normalnih okoliščinah 95 odstotkov moči še vedno prenaša naprej. Ko pa prednji kolesi izgubljata oprijem, se do 50 odstotkov prenese na zadnji par. Tretji program pa je zaklenjen sredinski diferencial, kar pomeni razporeditev prenosa 50:50, kar bi moralo ob kratkih previsih in spodobni razdalji od tal zadostovati tudi za zelo zaostrene zimske in blatne razmere in je kot tak primeren za marsikaterega Slovenca, ki mora pozimi računati na spolzke strme klance, ko se podaja v službo ali iz službe domov. S takšnim kompaktnim suvov s štirikolesnim pogonom brez težav za seboj vlečete maso 1,3 tone.

Mitsubishi ASX torej ignorira čas in družbene konvencije in živi svoje življenje, a se je kljub veteranskemu stažu opremil z vsemi sodobnimi asistenčnimi sistemi, od najbolj pomembnih manjka radarski tempomat in sistemi.

Mitsubishi ASX | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Mitsubishi L200 Novi L200 Avto Mitsubishijev velikan prijaznejši in sposobnejši

Namenjen je posebnim kupcem. S tem avtomobilom bodo najbolj zadovoljni vozniki, ki pričakujejo zanesljivost, vzdržljivost in preprostost. Zaradi štirikolesnega pogona ga je tudi na račun nadpovprečne oddaljenosti od tal (19 centimetrov) mogoče učinkovito voziti tudi izven asfaltiranih poti, kdor pa si želi »hi-tech« avtomobil, pa bo moral iskati drugje. A tudi na tem področju Mitsubishi pripravlja že za letos dva povsem nova športna terenca.

Podatki o vozilu: (Mitsubishi ASX 2.0 4WD CVT INSTYLE)
Motor:
1988 cm3, bencinski, štirivaljni
Moč: 110 kW (150 KM) pri 6.000 vrt/min.
Navor: 195 Nm pri 4.200 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.365 × 1.810 × 1.640, medosna razdalja 2.670
Prtljažnik (v litrih): 406-1.206
Poraba na testu: 8,2 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 167 g/km
Zmogljivosti: 190 km/h, 12,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 17.990 (osnovni) 28.990 (testni z dodatkom CVT menjalnika) /26.990 (testni s popustom)

Plusi: Zunanji videz, štirikolesni pogon, preprosta uporaba

Minusi: Nima radarskega tempomata, videz določenih stikal še iz nekih drugih časov, trda plastika;

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.