Avto > Testi
28898 ogledov

Test celoletnih pnevmatik - prvič se je zgodilo kaj takega

Test celoletnih pnevmatik AMZS AMZS
Na velikem primerjalnem testu je celoletna pnevmatika prvič prejela skupno oceno dobro oziroma zelo priporočljivo.

Slovenski AMZS je skupaj s partnerskimi avtoklubi po Evropi (ADAC, ÖMTC ...) izvedel vzporedni test 16 celoletnih pnevmatik oznak 205/55 R16 V. Gre za eno najbolj pogostih dimenzij pri vozilih B in C segmenta ter jo pogosto uporabljajo vozniki, pri katerih je glede na njihove navade in intenzivnost vožnje celoletna pnevmatika smiseln nakup. 

Pri AMZS znova poudarjajo, da celoletne pnevmatike ostajajo kompromis, saj pri visokih temperaturah zaradi drugačnega delovanja gumene snovi niso tako učinkovite kot letne pnevmatike, prav tako pa pozimi še posebej v sneženju in na zelo spolzki cesti ne morejo nadomestiti zmogljivosti zimskih pnevmatik. Vseeno pa se celoletne pnevmatike po ugotovitvah tokratnega testa hitro razvijajo in proizvajalci vsako leto postrežejo z novimi, naprednejšimi modeli, pri katerih je kompromisov veliko manj kot še pred vsega nekaj sezonami. 

Tokrat so imeli na testu 16 pnevmatik, ki so jih podvrgli strogemu testiranju na namenskih poligonih v najrazličnejših vremenskih scenarijih. Tako so se morale dokazati v poletnih temperaturah, ko asfalt 'peče' pri 50 stopinjah Celzija, kot tudi v zimskih razmerah, ko sta na cesti sneg in led. Seveda pa niso pozabili na klasični preizkus obnašanja na mokri cesti, zaviranju, bočni stabilnosti, obrabi, porabi goriva ...

Univerzalne celoletne pnevmatike ni, so ugotovili strokovnjaki. Obstajajo pa vse boljši približki, pri nakupu katerih pa je obvezno treba upoštevati svoje navade in potrebe. 

Prvič v zgodovini preskušanj celoletnih pnevmatik se je zgodilo, da je ena od celoletnih pnevmatik dobila skupno oceno dobro oziroma zelo priporočljivo. Gre za Goodyearovo pnevmatiko vector 4season gen-3, ki je dobila skupno oceno 2,4. "Ta ocena pomeni, da ima pnevmatika uravnotežene lastnosti, ni pa seveda popolna. Če pogledamo varnostne lastnosti, vidimo, da je Goodyearova pnevmatika dosegla dobre rezultate na snegu in na mokri cesti, malce slabše pa na suhi cesti pri visokih temperaturah. A zahvaljujoč velikemu predvidenemu številu prevoženih kilometrov, majhni obrabi in sorazmerno majhni porabi goriva si Goodyearova pnevmatika vsekakor zasluži skupno dobro oceno," so utemeljili pri AMZS. S to pnevmatiko lahko uporabnik po pričakovanjih prevozi tudi največ kilometrov, več kot 60 tisoč. 

Pohvalili so tudi Pirellijevo celoletno pnevmatiko cinturato all season SF2, ki je kot edina med 16 preskušenimi celoletnimi pnevmatikami dobila oceno dobro za varnostne lastnosti. Najboljša med vsemi je bila v poletnih, zimskih in mokrih voznih razmerah, boljšo skupno oceno pa ji je preprečilo razmeroma majhno predvideno število prevoženih kilometrov, le polovica od tistih pri zgornjem modelu Goodyear.

Med petimi preostalimi priporočljivimi pnevmatikami, ki so prejele skupno številčno oceno manj kot 3 (manj je bolje), so še: hankook kinergy 4S², michelin crossclimate 2, kumho solus 4S HA32+ in vredestein quatrac.

Pnevmatika proizvajalca Falken, model euroallseason AS210 je sicer prejela oceno priporočljivo, a pri varnostnih lastnostih ni dobila boljše ocene od zadovoljivo. 

Kliknite na spodnjo sliko za povečavo

Test celoletnih pnevmatik AMZS | Avtor: AMZS AMZS

Sedem pogojno, dveh nikar

Sedem celoletnih pnevmatik na tokratnem testu pa je prejelo skupno oceno pomanjkljivo oziroma priporočljivo z omejitvami. To so pnevmatike firestone multiseason2, sava all weather, nankang crossseasons AW-6, toyo celsius AS2, semperit allseason-grip, uniroyal allseasonexpert 2 in yokohama bluearth-4S.

"Omenjene pnevmatike so na suhi cesti pri poletnih temperaturah preveč nenatančne, naši testni vozniki pa so imeli kar nekaj težav z njihovo vodljivostjo pri izogibalnih manevrih na meji oprijema, ker so pnevmatike povzročale nadkrmarjenje oziroma zdrs zadka. Pri nakupu teh pnevmatik je te lastnosti treba upoštevati," so zapisali pri AMZS.

Nakup dveh pnevmatik pa zelo toplo odsvetujejo. To sta kenda kenetica 4S in infinity ecofour. Obe imata nekaj zelo izrazitih lastnosti, pri tajski kendi je to še posebej obnašanje na zasneženem cestišču, pri kitajskem infinityju pa je bila slabo že delovanje tako na mokri kot suhi podlagi.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 6
  • Rim 13:30 01.julij 2024.

    Gumarjem in vulkanizerjem je s celoletnimi gumami bolje, dražje so in menjati jih je treba na 2 leti in ne na 4 če delate okoli 20.000 do 25.000km letno. Večkrat se pojavite v trgovini. Oprijem pa nikakor ne more biti ...prikaži več enak pri celoletnih z velikim kompromisom da sežejo na cel spekter temperatur ob specializiranih za visoke temperature podlage in za nizke temperature, to je letne pogoje in zimske pogoje.

  • dae66565124cd551f5909b993bb68fab24974b0a 11:39 01.julij 2024.

    Vozim Michelin celoletne drugo leto, nobenih težav ne poleti in ne pozimi, tele fore, da je boljš met sva kompleta gum je nateg za boljšo prodajo!!

  • Avatar Garancija
    Garancija 10:33 01.julij 2024.

    Za tiste,ki se malo vozite sigurno najboljša odločitev.Pravijo da letne bolje primejo,je res ,ampak šele po 20km,ko se ogrejejo