Še en generični kitajec s čudnim logotipom? Pravzaprav ne. Lynk&Co res pripada kitajskemu koncernu Geely in avte te znamke (za zdaj) res izdelujejo kitajske tovarne, a zase ponosno pravijo, da so evropska znamka. Sklicujejo se na matične prostore v Gothenborgu, kjer domuje tudi njihov razvoj. Seveda je omenjeno mesto še bolj znano kot globalni center znamke Volvo, od katere je lynk&co 02 pobral kar nekaj tehnologije in tudi kanček premijske filozofije. "Smo skoraj premijski," pravijo sami zase. V avtu lahko razpoznamo tudi posnemanje znamke Polestar.
Lynk&co 02 je drugi model znamke in njen prvi povsem električni. Je predstavnik ohlapno določljive družine kompaktnih električnih križancev, med katero lahko uvrstimo takšne avte, kot so VW ID.4, BMW iX2, peugeot e-2008/3-3008, hyundai kona electric, volvo EX30 …
Med to množico pa lynk&co 02 kar izstopa s svojo kupejevsko obliko. Začetni halo faktor želi ustvariti tudi z navpičnimi sprednjimi lučmi in zadnjo svetlečo letvijo, dober vtis nadaljuje s kontrastno igro barv in velikimi kolesi, pa s koničasto združitvijo strehe in bokov. Na sodobne švedske sorodnike zelo spominja po umetelnih vzvratnih ogledalih brez okvirja.
Lynk & Co 02
Lynk & Co 02
Veliko prostora, nič živali
Kaj pa 4,46 metra dolga kupejevska zunanja podoba prinese v notranjosti? Vanjo vodijo zlite kljuke, ki delujejo na stikalo. Občutek prostornosti potniškega prostora je prav gotovo pozitivno presenečenje. Pri znamki so izkoristili dejstvo, da je avto postavljen na svežo SPA2 platformo, ki jo uporabljata volvo EX30 ali smart #01 in nenazadnje geely EX5. Tudi lynk&co 02 deluje po 'tesla' receptu, kjer je težko najti prav veliko oblikovnega balasta. Kabina deluje zelo zračno, zaradi serijskega panoramskega okna svetlo, nenaporno. In po zaslugi ravnega dna prostorno tudi zadaj. Le vstop skozi zadnja vrata je ozek.
Skandinavska prečiščenost ambienta je poudarjena z ne tako skandinavskimi oblinami armaturne plošče in bočnih panelov. Materiali so umetni, reciklirani in vse drugo kot živalskega izvora.
Armaturko v verziji opreme 'more' prepolavlja svetleča letev, ki ponoči žari v želeni barvi, hkrati pa služi tudi kot velikanski prikazovalnik vključenega smerokaza.
Lynk & Co 02
Zelo dobro so izkoristili prostor med sedežema, kjer domuje prilagodljiva in prostorna ter tudi hlajena konzola. Avto ima tudi dve ležišči za QI polnjenje telefona in celo kamero za sebke. Ki jo je mogoče hvalevredno prekriti z zapiralom.
Sedeži morda niso ravno udobnega 'Volvo' standarda, a so kar dobri. Morda malo razvajeni od (drugih) kitajskih znamk pa smo se navadili, da sedeži v tem cenovnem rangu, še posebej ko govorimo o najdražji opremi, že tudi hladijo, ne le grejejo. Morda celo masirajo, tako kot pri omenjenemu modelu Geelyja. No, pri 02 ni še ne enega ne drugega.
Zanimiv detajl je platnena zanka na mestu ob volanu, kjer ponavadi domuje gumb za zagon. S prijemom za zanko dosežemo isto, sicer pa se 02 zažene tudi samodejno takoj, ko pritisnemo zavoro in premaknemo obvolansko menjalniško ročico. Sodobno.
Lynk & Co 02
Digitalno z napako
Digitalizacija? Prihranil sem jo za konec opisa potniškega prostora. Zaslona sta prav tako dobro znana iz EX30 in EV5 (uf, koncern Geely, teh kodnih oznak modelov postaja preveč za enostavno razpoznavanje!). Voznikov manjši zaslon je namenjen bistvenim informacijam, sredinski vsemu ostalemu. Žal je zgolj prek zaslona treba postoriti tudi vse, kar je povezanega s klimatsko napravo ali pa z iskanjem drsnikov za izklop oziroma prilagoditev asistenčnih sistemov. Tudi zračne reže nastavljamo kar prek zaslona.
Zanimiva posebnost je funkcija počitka, ko se z vklopom funkcije voznikov sedež povezne nazaj v položaj za spanje, hkrati avto zažene prijetno zvočno in slikovno kuliso. Harman Kardonov zvočni sistem s svojimi 14 zvočniki je zelo zmogljiv.
Vmesnik, ki za razliko od volva EX30 ni Google izvora, je sicer grafično lep in dovoljuje kar nekaj prilagoditev. A če lahko na eni strani pohvalim 'nekitajsko' zelo dobro delovanje radia ter hitro paritev in zrcaljenje telefona prek vmesnikov Android Auto ali Car Play, me je precej razočarala počasnost vmesnikov.
Računalniški procesor za vmesnik že danes ne dohaja potreb, z leti uporabe in posodobitvami bo kvečjemu še slabše. Že po zagonu avta traja kar nekaj debelih sekund, da se vmesnik postavi, tudi med vožnjo preklaplja zelo počasi. Na drugi strani je kamera za nadzor položaja voznikovih oči na izredno 'kratki vrvici' s potrpežljivostjo in hitro ter glasno ugotavlja, da menda ne spremljate ceste. Skratka narobe svet - najprej odpravijo skoraj vse hitre fizične gumbe in jih preselijo na zaslon, nato pa med vožnjo zvonijo alarmi, ker želim funkcije vklapljati po tem istem počasnem zaslonu …
Lynk & Co 02
Vprašaj se mi je postavil tudi glede zaznavne kvalitete izdelave: voznikov zaslon je bil nameščen vidno postrani, horizontalno vsaj za stopinjo, verjetno več.
V plus avtu štejem, da je mogoče s prijavo v aplikacijo izkoriščati digitalni ključ in marsikaj vklopiti in izklopiti na daljavo. Prav tako so prijeten plus kamere 360-stopinjskega pogleda, ki na sredinski zaslon posredujejo čisto sliko, vredno premijske znamke. Brez kamer si niti ne predstavljam vzvratne vožnje, preglednost nazaj zaradi velikega C stebrička in ozkega zadnjega stekla je namreč precej omejena.
Dvokraki iz z dveh strani prisekani volanski obroč ima poleg hitrih tipk dva 'joysticka' oziroma paličici za hitro premikanje med funkcijami.
Lynk & Co 02
Zmogljiv, ni pa dolgoprogaš
Lynk&co 02 svojo moč pokaže pri pogonu. Uporablja baterijo kapacitete 65 kWh, motor na zadnji osi pa zmore zajetnih 200 kW (272 KM) moči. Rezultat sta zelo športen pospešek, še bolj pa samozavestno vklapljanje in sledenje prometnemu toku. Merjena poraba v kombinaciji avtoceste, mesta in podeželja se je vrtela pri dobrih 18 kWh/100 km. To je v realnosti dovolj nekako za do 300 kilometrov, preden resno udari anksioznost. Na papirju obljublja celo blizu 450 km, kar pa je nerealno. Vsekakor doseg ni ravno dolgoprogaški oziroma 02 še ni avto za trgovske potnike.
Domača polnilnica za redno nočno priklapljanje je skratka zelo priporočljiva. Na polnilni infrastrukturi med potjo se avto enostavno poveže in začne s polnjenjem. Na DC toku z do 150 kW, na AC pa z 11 kW, pri opremi 'more' pa do 22 kW. Energijo tudi rade volje deli z zunanjimi porabniki prek V2L in sicer z močjo do 3,3 kW.
Lynk & Co 02
Med vožnjo želi biti 02 predvsem udoben avto. Kabina je dobro zatesnjena, stabilnost med vožnjo naravnost spodobna, na parkiriščih je zaradi možnosti velikega zasuka prednjih koles zelo okreten. Ob 'mokri' masi nekaj čez 1,8 tone dobro pobira cestne neravnine. Večji izziv so morda hitri zavoji. Volan je nekoliko anemičen pri usmerjanju koles, podvozje se prehitro zaguga in zbije voznikovo moralo. Delno moram manj zanesljiv občutek pripisati dejstvu , da je bil testni avto v toplem vremenu na zimskih pnevmatikah. 02 je torej udoben in lahko kar hiter električni avto, kljub kupejevski podobi pa ne sili v športne vode.
Sam občutek vožnje je zelo varen, vezi s švedskimi bratranci so jasno vidne tudi glede zanesljivega delovanja asistenčnih sistemov. Na testih Euro NCAP se je izkazal.
Skoraj za konec še o prtljažniku. 410 litrov ga je, s podiranjem naslonjal, ki se delita 1:2, naraste do 1.400 litrov. Daleč od kakšnih rekordov, za dnevno rabo pa dovolj. Tudi manjše kolo je mogoče spraviti skozi odprtino električnih prljažnih vrat. Vsaj za polnilne kable pa pride prav prtljažnik pod prednjim pokrovom.
Lynk & Co 02
Konkurenčna vrednost
Lynk&co 02 obstaja v dveh verzijah opreme, pri čemer ni razlike v pogonu. Že osnovna 'core' (od 36.990 evrov brez popustov) je nadpovprečno dobro opremljena in lahko z upoštevanjem popusta in subvencije potone še za več kot deset tisočakov. To pa je za tako opremljen električni avto tega velikostnega razreda že zelo atraktivna vrednost.
Bolj premijsko opremljena različica 'more' v osnovi stane štiri tisoč evrov več, s popustom se cena avta, kakršen je bil testni, ustali na 37.990 evrih. Ob upoštevanju subvencije torej okoli 31.500 evrov.
Lynk & Co 02
Lynk & Co 02
Lynk & Co 02
Lynk & Co 02
Lynk & Co 02
Lynk & Co 02
Lynk & Co 02
Lynk & Co 02
Lynk & Co 02
Lynk & Co 02
Lynk & Co 02
Lynk & Co 02
Lynk & Co 02
Lynk & Co 02
Lynk & Co 02
Lynk & Co 02
Na kozlanje mi gre od teh nasilnih reklamah,pa se čudite zakaj folk postaja prfuknjen