To ni več kombi, smo zapisali ob prvem preizkusu Volkswagnovega multivana na novinarski mednarodni predstavitvi. V to so se prepričali tudi prijatelji, s katerimi smo se septembra odpravili na moški konec tedna na hrvaško obalo. Presenečenje je bilo tudi pod motornim pokrovom. Ni bilo klasike- dizla - ampak priključno hibridni sklop, ki zmore vsakodnevne poti opraviti povsem na elektriko, na daljši poti pa je v pomoč bencinski motor. Test.
Volkswagen Multivan eHybrid 4MOTION
Najraje vidim, da testna vozila preizkusim v čim bolj vsakdanjih okoliščinah. Volkswagen multivan je narejen za dolge poti in za uporabo več kot le petih oseb. Kot nalašč je test prišel ravno med "moškim vikendom", ko se nas je pet prijateljev - vsi imajo družine, nekateri tudi s tremi otroki, odpeljalo za konec tedna na morje. Med testom mi je všeč, da tudi sopotniki pohvalijo in pograjajo stvari - to so po navadi zelo dobri in iskreni ocenjevalci.
Volkswagen Multivan eHybrid 4MOTION
Avto za velike družine
Volkswagen že več kot sedem desetletij izdeluje vozila, ki so most med svetom osebnih avtomobilov in kombijev, zato ni čudno, da vsaka nova generacija multivana vzbuja večja pričakovanja. Novega multivana smo prvič zapeljali sicer že leta 2021, vseeno pa je po skoraj štirih letih še vedno atraktiven in zaželen avtomobil, po katerem posegajo družine z več otroki in potrebami po več prostora za prtljago. Prav trenutna različica se je od svojih predhodnikov oddaljila bolj kot kdaj koli prej. Novi multivan je postal pravi velikoprostorec, ki cilja na potrebe velikih družin in aktivnih posameznikov. Prav zato je postavljen na koncernsko prilagodljivo potniško platformo MQB (golf, leon, octavia ...), ki omogoča velikanski skok naprej v konceptu prostora in dodatnih funkcionalnosti, kot jih pri kombijih nismo bili vajeni. Zdaj pa je na voljo tudi najnovejša priključno-hibridna različica, ki poleg električnega dosega dodaja tudi štirikolesni pogon.
Volkswagen Multivan eHybrid 4MOTION
Pri Volkswagnu so nam, ko so nam prvič iz oči v oči pokazali novega multivana, pojasnili, da je bil jedro bulli. Naredili so torej prostoren avtomobil. In nov multivan ima veliko prostora, ki ga nadgrajuje uporabna prilagodljivost – to je tisto, kar opredeljuje vsakega bullija, tudi sedmega. Omisliti je mogoče različne konfiguracije sedežev v notranjem prostoru. V našem primeru so bili v prvih dveh vrstah (konfiguracija 2+2) štirje ločeni sedeži, v tretji vrsti pa je bila sedežna klop za tri potnike.
Volkswagen Multivan eHybrid 4MOTION
Potovanje v prvem razredu
Hkrati so sedeži precej lažji in bolj prilagodljivi, tista v drugi vrsti je mogoče obrniti za 180 stopinj. Med sedeži je zanimiva novost prilagodljiva mizica, ki jo je mogoče po saneh v povsem ravnem dnu vleči vse od prednjih do zadnjih sedežev. To pa je tudi prvi multivan z dvodelno panoramskim strešnim oknom (opcijska oprema), ki tudi na zadnjo klop prinaša veliko svetlobe.
Volkswagen Multivan eHybrid 4MOTION
Na splošno je kabina po kakovosti, urejenosti in preglednosti na ravni osebnega avtomobila. Povezava telefona prek Apple CarPlay je delovala takoj in brez težav, Harman Kardon avdio sistem s 14 zvočniki predvaja odlično in lahko celotno notranjost napolni s kakovostnim zvokom. Tudi na zadnji klopi tam nekje »daleč za voznikom« je zvok odličen. Osrednji zaslon na dotik z diagonalo 10 palcev je sicer precej povprečen, vendar je 10,25-palčna digitalna instrumentna plošča pregledna in moderna. Na voljo je tudi do 30 barv ambientalne osvetlitve, kar prispeva k boljšemu vzdušju pri nočni vožnji.
Volkswagen Multivan eHybrid 4MOTION
Kje so držala za roke pod stropom?
Celotna notranjost je kakovostna – kombinacija različnih materialov deluje elegantno in premijsko. Odlično se počuti tudi voznik. Počutje je daleč od kombijevskega. Volan je bližje, možno je spreminjati naklon, sedi se visoko in pregledno, kot v premijskih SUV-jih, tudi dvojni A-stebriček zmanjšujejo mrtve kote. Glavna prednost pred vsemi osebnimi vozili, tudi največjimi klasičnimi enoprostorci (sharan, touran), je prostornost. Prostora za noge ne manjka, na voljo je nešteto predalov za shranjevanje, dostop olajšajo električna drsna vrata, razgled iz kabine pa je odličen ne glede na to, na katerem sedežu sedite. Potniki se na triurni poti niso pritoževali, še več, v več kot 20 letih druženja, na »moški vikend« še nikoli niso potovali tako udobno.
Volkswagen Multivan eHybrid 4MOTION
Velika novica je, da tretja vrsta ni več klop, temveč jo sestavljajo polnopravni posamezni sedeži. Prav tako so lažji. Sistem drsnih tirnic deluje gladko, sedeže je mogoče ogrevati, povsod pa boste našli priključke USB-C. Ampak, nekaj rešitev je tudi čudnih, na kar so opozorili prav tokratni ocenjevalci. Nad glavami ni ročic za držanje z roko, kar je težava, o kateri pišemo že dalj časa. Avtomobilski proizvajalci na ta način varčujejo. Tudi poklopne mizice imajo samo odprtino za skodelico, ki pa je ne moremo fiksirati. Res nenavadno.
Volkswagen Multivan eHybrid 4MOTION
Priključni hibrid zmore veliko vožnje na elektirko in hitro polnjenje baterije
Srce pogona je štirivaljni motor 1.5 TSI (130 kW) s turbopolnilnikom, ki je povezan z elektromotorjem v šeststopenjskem menjalniku DSG (85 kW) in še enim elektromotorjem na zadnji osi. Ta lahko za kratek čas doseže do 100 kW (običajno 60 kW), tako da celoten sistem ponuja do 180 kW moči in električni štirikolesni pogon. Baterija ima kapaciteto 19,7 kWh. Sistem deluje tako, da se baterija nikoli do popolnosti ne izprazni, zato bo avtomobil v "najslabšem primeru" vedno deloval kot hibrid – to pomeni, da bo speljeval na elektriko in pomagal pri pospeševanju.
Volkswagen Multivan eHybrid 4MOTION
Volkswagen sicer navaja, da lahko multivan na elektriko prevozi do 95 kilometrov, nam je v toplih jesenskih dneh uspelo prevoziti malo manj kot 80 kilometrov. Ko je baterija dovolj napolnjena in sodeluje tako bencinski motor, ki poganja prednji kolesi in elektromotor, ki pomaga pri speljevanju do 65 km/h, je vozilo zares živahno, hkrati pa je električna vožnja zelo udobna in razvaja. Na avtocesti ali podeželskih cestah sistem skoraj nezaznavano preklopi v hibridni način. Da vozilo ne poganja dizelski motor, sem najbolj pogrešal na avtocesti. Pri večjih hitrostih in vožnji v klanec se je ob petih potnikih in prtljagi bencinski motor precej naprezal, tudi menjalnik je bil preglasen. Predvsem v tovrstnih razmerah bi si želeli večjo "konjenico". Sicer pa je tudi ob prazni bateriji, ko večino dela opravi bencinski motor, poraba bencina povsem znosna. Izmerili smo povprečno porabo, ko je bila baterija polna in enako posoda z bencinom. Ko smo izpraznili tako baterijo kot posodo za gorivo, je potovalni računalnik kazal povprečno porabo 6,5 l/100 kilometrov. V primeru, da se boste vozili zgolj po avtocesti in se boste na pot opravili s prazno baterijo, bo poraba bencina okoli 8,5 l/100 km. V vsakodnevni vožnji - v našem primeru Kamnik - Ljubljana - pa sem se med tednom lahko brez težav vozil zgolj na elektriko, saj sem baterijo poceni in počasi polnil na domači hišni vtičnici.
Volkswagen Multivan eHybrid 4MOTION
Baterijo je mogoče polniti z izmeničnim tokom z močjo do 11 kW, s hitrimi polnilnicami pa z močjo 40 kW – kar je pri priključnih hibridih precej izjema. Če imate možnost rednega polnjenja doma ali v službi, je PHEV različica lahko smiselna. Sploh, če lahko na leto res veliko kilometrov prevozite na elektriko.
Volkswagen Multivan eHybrid 4MOTION
Za družine z večjim proračunom
In ko smo pri osebnih vozilih - podvozje z opcijskim prilagodljivim vzmetenjem DCC ponuja širok nabor nastavitev – od udobnega zibanja do bolj trdega načina. Čeprav nikoli ne bo športni stroj, je odličen na naših cestah, sploh tam, kjer sicer trpi udobje. Omenimo še zavore, ki imajo izrazit rekuperacijski učinek, na katerega se je treba kratko navaditi, a ko se navadite, je vožnja zelo udobna.
Za bolečino vseh, ki smo se peljali na »moški vikend« je poskrbi le pogled na cenik. To je avto za premožnejše družine, saj je testni avtomobil z bogato dodatno opremo stal nekaj več kot 78.000 evrov. Med drugim je vključeval dinamično uravnavanje podvozja DCC, ogrevano vetrobransko steklo, kamero za vzvratno vožnjo, projekcijski zaslon, sistem za ojačevanje glasu za komunikacijo med vrstami sedežev, električno nastavljiva sprednja sedeža, vlečno kljuko, navigacijo in vrhunski avdio sistem.
Volkswagen Multivan eHybrid 4MOTION
Osnovna dizelska različica multivana sicer stane 49.471 evrov z vključenim DDV.