Avto > Testi
7321 ogledov

Ko je Trebnje sto kilometrov od Ljubljane

1/33
Saša Despot
Če kupujete električni avto iz ekoloških vzgibov, potem niti ne berite naprej, ampak ga kupite (tu sem se ugriznil v jezik), če pa razmišljate o znižanju stroškov pred ekologijo, potem pa ...

Če sem bil pri testu Zoe z osnovno baterijo še precej skeptičen glede nakupa električnega avtomobila, so me Francozi tokrat presenetili - v nekaterih pogledih. Če pustimo Teslo ob strani, sem že nekaj let mnenja, da se bo razcvet za elektriko začel takrat, ko bo imel avtomobil s sprejemljivo ceno domet vsaj 300 kilometrov. Francozi so zmogljivost batereije skoraj podvojili, iz 22 na 41 kilovatnih ur. S subvencijo v višini 7500 evrov, ki jo mora odobriti Eko sklad, se lahko z zmoglivejšo različico renault Zoe odpeljete za 21.209 evrov, ker niti ni tako slabo (govorim o elektriki). Zdaj imate tudi možnost, da kupite avtomobil z baterijo, kar sicer ponuja vsa konkurenca, a to vozilo podraži za 8.500 evrov, kar pa trditev od prej močno spremeni.

ZOE z ev na ac Avto Omleta in sok ali sedem litrov dizla

Do kdaj je bolje voziti dizla

Izkušnje iz Francije so sicer takšne, da ljudje še vedno raje najemajo baterijo, pri čemer vam jo pri Renaultu tudi zamenjajo, če ji kapaciteta pade pod 75 odstotkov zmogljivosti. Tukaj se malce ustavimo. Če se odločite za ta model nakupa-najema, dobro razmislite koliko mislite avtomobil uporabljati, če se zanj odločate zaradi nižjih stroškov.

 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Na večini polnilnic ga lahko napolnite zastonj, sicer pa vas bo polnjenje stalo dobra dva evra. Ta strošek je ali pa ni zanemarljiv – spet odvisno od tega, koliko boste avtomobil uporabljali.

Za iskanje polnilnic uporabi:

http://www.polni.si/
https://www.gremonaelektriko.si/
https://chargejuice.com/map

Če se odločite za najcenejšo mesečno najemnino – 69 evrov – letno ne smete narediti več kot 7.500 kilometrov. No, lahko jih, a potem vam pri Renaultu vsak kilometer nad mejo zaračunajo s petimi centi. Če recimo prevozite dvesto kilomatrov na mesec več, potem je že bolje, da plačujete mesečno najemnino 79 evrov in se vam omejitev dvigne na 10.000 kilometrov. Ampak kakorkoli vse skupaj obrnete, je to stroškovno gledano ena velika neumnost.

 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Tudi če na mesec prevozite tisoč kilometrov, vas bo najem baterije stal več kot če bi vozili dizla s povprečno porabo pet litrov na sto kilometrov. Torej vsa logika varčevanja odpade do paketa 20.000 kilometrov na leto. Če jih prevozite toliko ali več, boste plačevali 119 evrov na mesec za baterijo, polnjenje pa vas bo stalo še dodatnih 20 evrov na mesec. Šele pri 24.000 prevoženih kilometrih na leto se strošek s prej omenjenim dizlom izenači. Pa pustimo ob strani izrabo mehanskih delov, dražje servise, zavarovanje itn., govorim le o pogonskem strošku. Če torej zaradi znižanja stroškov kupujete električni avto, potem morate v njem prebiti precej časa, sicer se logika ne izide.

zoe Test: električni zoe Avto Renault zoe ugaja v mestu, manj zunaj njega

In tu je seveda nastavljena še ena zanka. Če na mesec prevozite dva tisoč ali več kilometrov, potem jih ne boste prevozili po mestu, ampak v primestni vožnji ali celo vsakodnevni vožnji po avtocesti v službo. Zoe pa je seveda najbolj ekonomičen prav v mestu. Maksimalna hitrost vozila je 140 kilometrov na uro. In pri njej vam avto požira dva kilometra dosega na slab kilometer vožnje. Bolj natančno, pri 400 metrih vožnje pokuriš kilometer dosega. Praktično to pomeni, da od Ljubljane do Trebnjega pokurite sto kilometrov dosega. V kombinirani vožnji sem za 116 kilometrov porabil 164 kilometrov dosega. Po mestu, ko avtomobil pri zaviranju ali upočasnjevanju polni baterijo, pa je stvar povsem drugačna. S kilometrom dosega mi je uspelo prevoziti tudi deset kilometrov, kar teoretično pomeni, da bi lahko z enim polnjenjem prevozili 2500 kilometrov. Ampak za to bi seveda morali vsak dan šest ur sedeti za volanom.

Pri polnjenju na hitrih polnilnicah Efasec na slovenskem avtocestnem križu (bencinski servisi Petrol in OMV) je potrebno pri zoeiju upoštevati naslednji postopek:

1. Odpri pokrov za polnjenje.
2. Položi kartico na označeno mesto (krogci) na zaslonu polnilnice.
3. Ko se na zaslonu prikaže grafika za izbiro načina polnjenja, izberi AC (levo spodaj)
4. Sedaj se na zaslonu pojavi izpis: na levi strani prekini, na desni nadaljuj. Ne izberi ne ene ne druge možnosti!
5. Vtakni kabel polnilnice v vtičnico na avtomobilu. Kabla, ki je v vozilu, tu ne potrebuješ.
6. Na zaslonu izberi možnost »nadaljuj« (desno).

Pri polnjenju avtomobila na klasičnih 22 kW polnilnicah (Petrol, Elektro Ljubljana, Dravske elektrarne, Elektro Maribor, Elektro Gorenjska, E3, Zelena Keltika in ostali) je postopek nekoliko drugačen:

Priključi kabel, ki ga imaš v avtomobilu (type 2) najprej v avtomobil, nato v polnilnico.
S kartico zaženi delovanje.

Ta postopek je potrebno izpeljati relativno hitro. Če ZOE nekaj časa ne dobi dotoka energije, bo ocenil, da gre za težavo, in bo polnjenje zablokiral, kar pokaže z rdeče obarvanim utripajočim znakom Z.E. na obrobju vtičnice.

Pod črto

Če boste vsak dan prevozili do 150 kilometrov izven mesta, potem si raje kupite dizla, če jih prevozite 200, kar pomeni, da boste avto polnili tudi dvakrat dnevno, pa boste denimo pri stroških za »gorivo« privarčevali 50 evrov na mesec.

 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

In novosti?

V bistvu je zmogljivost baterije največja sprememba. Oblika Zoe se ni v ničemer spremenila, paket Bose pa pomeni, da so sedeži lahko usnjeni, voznikov sedež je tudi ogrevan, že samo ime pa pove, da ima ta ekskluzivnost veliko predvsem z zvokom. Zanj skrbi sedem zvočnikov in ojačevalnik z majhno porabo, vse skupaj pe še veliko bolj pride do izraza zaradi tišine delovanja agregata.

P. S. Tudi tokrat avtomobila nisem uspel napolniti na domači vtičnici (polnilni kabel za doma vam dodatno zaračunajo, in sicer 99 evrov). V celi noči se je baterija napolnila do 60 odstotkov, kar je pa za razliko od Zoe s slabšo baterijo zadoščalo za sto kilometrov vožnje.

Polnjenje doma: Pojasnilo Renaulta

Polnjenje na navadni hišni vtičnici je možno, vendar primerno le za občasno polnjenje, kadar ni na voljo druge rešitve. Ker hišne vtičnice niso bile narejene za vsakodnevni večurni pretok tako velikih količin energije, bo elektronika zaradi varnosti še dodatno upočasnila hitrost polnjenja. Zato pri Renaultu vsem kupcem svetujejo, da si doma navadno vtičnico nadgradijo na zmogljivejšo, ki jo ponujamo tudi ob nakupu vozila. Elektronika tako vtičnico zazna in dovoli nekoliko hitrejše polnjenje (do 3kW) tudi doma.

Komentarjev 4
  • maresem 11:57 30.julij 2017.

    Eno navadno sranje.

  • cobra10 01:20 29.julij 2017.

    Pregrešno drag avto, potem te pa še dobro odirajo naprej. Ko se že veseliš cenejšega energenta, ti s tem vse priskutijo. Hvala, res. Električni avto bi moral biti 10x cenejši, tako pa je izenačen z največjimi onesnaževalci.

  • evelux 20:49 28.julij 2017.

    Elektrika še dolgo dolgo nebo zagotovila tega kar dosega dizel ali bencin.