Motoristični segment 125-kubičnih motociklov je v Evropi - in pri nas – v porastu. K povečanju prodajnih številk teh motociklov prispeva rahljanje zakonodaje, ki v Evropi omogoča vožnjo dvokolesnikov te kategorije tudi lastnikom vozniškega dovoljenja B kategorije, t. i. koda 125. Yamaha MT 125 sodi v skupino motociklov, ki kuri predvsem mlajše generacije, ob tem pa nad njo niso ravnodušni tudi starejši vozniki B kategorije.
Segment 125-kubičnih motociklov v očeh motorističnih znamk postaja vse bolj pomemben, saj pomeni vstopnico v svet motociklov močnejših prostornin, hkrati pa je tak stroj moč ob izpolnjevanju določenih pogojev upravljati tudi z vozniškim izpitom B kategorije. Evropski trend prodaje v tem segmentu v zadnjih petih letih prav zaradi vpliva tega beleži celo 43-odstotno rast.
Za MT 125 se bodo tako odločili študenti, mlajši odrasli in vozniki B kategorije, takšni, ki si želijo poceni prevoz in nezahteven stroj v urbanem okolju.
Cena pri uvozniku za Slovenijo je postavljena na 5.699 evrov.
Model MT je del Yamahine zgodbe S temne strani Japonske ("The dark side of Japan"), ki temelji na japonski urbani dvokolesni kulturi in na agresivnem stilu, prežetim z vzhodnjaškim misticizmom in užitkom vožnje z dvokolesniki. MT 125 sodi v družino slečenih motociklov MT ("Master of Torque"), v kateri so motocikli od 125 do 1000-kubičnih centimetrov. V desetih letih so jih v Evropi prodali več kot 370 tisoč, od tega kar 60 tisoč prav modela MT 125. Ta ima v segmentu 125-kubičnih slečenih motociklov 21-odstotni tržni delež.
Prvo generacijo modela MT 125, ki ga je gnal štiritaktni agregat z močjo 11 kW (15 KM) so pri Yamahi predstavili leta 2014, druga generacija s prenovljenim agregatom, okvirjem in spremenjenim dizajnom je ugledala luč sveta 2020, letos pa je na ceste zapeljala njegova tretja generacija. Tega tudi v najnovejšem modelu žene agregat 125 VVA ("Variable Valve Actuation") z močjo 11kW, ki je po trditvah Yamahe varčnejši od predhodnega.
Za leto 2023 je ob osveženem izgledu nadgrajen še s petpalčno barvno armaturno ploščo TFT, povezljivo s pametnim telefonom. Vozniki, ki so povezani prek Yamahine brezplačne aplikacije MyRide, lahko na zaslonu spremljajo klice, e-pošto in obvestila o sporočilih, poleg tega pa v vožnji beleži vrsto podatkov.
Odličen agregat
Iztisniti največjo moč 11 kW (14,7 KM) za ta razred iz enovaljnega stroja ni prav atomska fizika, a so pri Yamahi pri izogibanju kompromisa med boljšim pospeševanjem in največjo hitrostjo mojstrsko rešili z mehansko čarovnijo t. i. spremenljivega delovanja ventilov VVA. Agregat je enak kot pri dvojčku YZF-R125, pri čemer motor deluje v dveh stanjih, glede na to, kaj od njega zahtevamo.
Ne da bi se spuščali v tehnične podrobnosti, motor pod 7.400 vrtljaji na minuto za pospeševanje pri nižjih hitrostih uporablja eno od dveh odmičnih gredi, ko pa se vrtljaji dvignejo nad to mejo, se vključi druga odmična gred z agresivnejšim profilom, kar izboljša zmogljivost agregata.
Čeprav se pod vami dogaja to mehansko preklapljanje, je nemogoče opaziti razliko pri prehodu - ne slišite in ne čutite ga, osvetli se le logotip na armaturni plošči. Živahen agregat je biser. Robusten, močan in prilagodljiv, z razponom zmogljivosti, ki mu ni mar za vrtljaje.
Galopiranje po španskih obalnih cestah in hribovitih prelazih med našo prvo testno vožnjo ga ni utrudilo. Avtocestni odseki pa so bili zabavni za skupinsko vožnjo v zavetrju v stilu razreda Moto3, v zavojih je do izraza prišel 6-stopenjski menjalnik.
Agregat je vpet v Deltabox okvir, za sprednje vzmetenje skrbijo vilice KYB premera 41mm, sprednji zavorni diski premera 292 grizejo radialne zavore. Letošnji model MT 125 je prvič opremljen s sistemom za preprečevanje zdrsa zadnjega kolesa.
Na voljo bo v treh barvnih kombinacijah, v obilju dodatne tovarniške opreme si boste lahko med drugim zaželeli tudi Akrapovičev izpušni sistem.
Na novinarski predstavitvi v Barceloni je Yamaha hkrati predstavila dva modela: poleg MT 125 tudi nov sestrski model R 125, zato smo imeli priložnost voziti oba. Tokrat se bomo posvetili MT 125 - nanj sem sedel potem, ko sem na testni dan vozil že športni model.
Kaj vse smo opazili med našim prvim testom
V živo MT 125 deluje bolj agresivno kot na fotografijah, posebno všečen je s tistimi strupeno zelenimi kolesnimi obroči. Dizajn je ostrorobi, hišni s kratkim zadkom in maso osredotočeno okoli.
Ko sedem nanj je prvi občutek zelo prijeten. S položajem, ki spodbuja, da kolena potisnete pod razširjen zgornji del rezervoarja za gorivo s prostornino 10 litrov. Po zadnji posodobitvi leta 2020 je izgubil 1,5 litra, vendar ta kompromis ni preveč vplival na doseg, saj je z motociklom moč prevoziti več kot 200 kilometrov s polnim rezervoarjem.
Ko ga zaženem začutim nekaj naravnih vibracij enovaljnega agregata prek stopalk, krmila in sedeža, vendar to ni nič, kar bi vas moralo skrbeti in na vaš nasmeh na Instagramu to ne bo vplivalo. Dovolj prostora je tudi za sovoznika(co). Motocikel na tehtnici pokaže 142 kilogramov, kar ni veliko, zato je Yamaha zelo enostavna za manevriranje v mestni gneči, na parkirišču, v garaži ali na dovozni cesti.
Pod črto? Vrhunska oblika, živahen agregat ter kakovostno vzmetenje s pnevmatikami so idealna kombinacija za odličen stroj za začetnike. Yamahina serija MT je z modelom MT-125 2023 in njegovimi majhnimi, a pomembnimi posodobitvami dobila prodajnega aduta. Nov zaslon TFT in povezljivost z mobilnikom bosta pri potencialnih kupcih odlično sprejeta, manj izkušenim bo v veliko pomoč nadzor nad zdrsom zadnjega kolesa.
🍓 Seks klepet s pravimi dekleti 18+ 👉 𝐖𝐖𝐖.𝐘𝐄𝐒𝟒.𝐅𝐔𝐍 💦 id06607363
142 kg se meni ne zdi tako malo,sploh za začetnike in lepši spol. Trebaupoštevati da imajo najmočnejši motorji le 200 kg ali celo manj!
Nekateri ostali narodi bivše SFRJ , si lahko kupijo Kitajsko kopijo Peda Xt 125 že za 1850 evrov !