Avto > Testi
14985 ogledov

Vozili smo športni SUV, ki nas je presenetil

Hyundai Kona N
1/35
Saša Despot Hyundai Kona N
Prihaja namreč z Daljnega Vzhoda. In ne, v mislih nimam kakšnega japonskega športnika, čeprav nam ti hitro padejo na pamet, ampak gre za kleni izdelek korejske avtomobilske industrije. Predstavljamo hyundai kona N.

Priznajmo, Hyundai večino svoje zgodovine ni bil pojem avtomobilske športnosti, in tudi danes ga marsikdo ne dojema kot takšnega. A od njegovih začetkov enkrat v drugi polovici prejšnjega stoletja, do danes se je marsikaj spremenilo. In ko so se stvari enkrat lotili, so se je lotili temeljito.

Hyundai predstavitev N vozil Avto V Slovenijo so pripeljali korejski športniki

Hyundai Kona N | Avtor: Saša Despot Hyundai Kona N Saša Despot

Dejstvo je, da so se Korejci ves čas spogledovali s športnimi avtomobili. Le spomnite se privlačnih kupejev iz devetdesetih let prejšnjega stoletja in pozneje, ali pa denimo posebneža velosterja. Potem pa so prišli tudi športni uspehi in ti so se leta 2016 odrazili v ustanovitvi posebnega športnega oddelka Hyundai N, ki nas je julija 2017 presenetil in navdušil z danes že skoraj ikonskim hyundaiem i30 N.

Hyundai i10 Avto Bi tole lahko bil najboljši čmrlj leta 2021?

Ste jo pričakovali?

Leto pozneje so Američani dobili tolažbo v obliki velosterja N, ob prenovi hyundaija i30 N pa so nas v Evropi presenetili še z manjšim, a skoraj bolj radikalnim hyundaijem i20 N in zares športnim športnim terencem, hyundaijem kono N. Nenazadnje pa pripravljajo tudi športnega električarja ioniq 5 N.

Hyundai Kona N | Avtor: Saša Despot Hyundai Kona N Saša Despot

Podobna zgodba bi morda lahko veljala tudi za kono samo, saj ob njeni predstavitvi leta 2017 ni verjetno nihče pomisli: »To bi bil pa lahko odličen športni avtomobil.« Prav nasprotno, saj je bila pred osvežitvijo kar malce pusta, skorajda »upokojenski« avtomobil. Vsaj nekaterim se nam je zdela takšna. A pri Hyundaiju so na srečo razmišljali drugače in v koni videli skrite potenciale. Ko je po treh letih prišla obvezna prenova, se je kona kar naenkrat že sama po sebi zdela bolj dinamična, predvsem pa je presenetila še s športno različico, ki so jo obdelali v oddelku Hyundai N.

Hyundai Kona electric Avto Kakšen je kot veteran prvi EV avto, ki nas je res prepričal

In kakšna je kona N? Sprva kar nekako naravno pričakujete, da bo v Hyundaijevi značilni dirkaški svetlo modri barvi. A to ni nujno. Ko sem pred Hyundaijevim salonom odklenil testni avto, sem se presenečeno popraskal za ušesi, saj je bil ognjeno rdeč. Torej je lahko hyundai kona N tudi drugačne barve. A navsezadnje je kričeče rdeča tudi italijanska nacionalna dirkaška barva. In če je dobra za ferrarije, lamborghinije, maseratije, lancie in podobno druščino, je gotovo dobra tudi za hyundai.

Hyundai Kona N | Avtor: Saša Despot Hyundai Kona N Saša Despot

Volk v ovčjem kožuhu

In kljub temu, da je kona N opremljena z vso vidno športno opremo, vključno z dvema aktivnima izpušnima cevema, rdečimi N zavornimi čeljustmi, 19-palčnimi črnimi platišči s športnimi gumami ter aerodinamičnimi izboljšavami z velikanskim spojlerjem na zadku, bo takšna kljub izzivajoči rdeči barvi gotovo manj padla v oči varuhov reda od »sestre« v standardni svetlo modri barvi. In to je dobro, saj pod »ovčjo« zunanjo podobo skriva pravo »volčjo nrav«.

hyundai kona N line 1.0 T-GDI Križanec Avto Tale kona vas navduši s športnim videzom, a to ni vse

Za to gotovo najprej poskrbi »športno srce«, turbinsko okrepljeni dvolitrski bencinski štirivaljnik, ki razvija moč 206 kilovatov, tradicionalistom povejmo, da je to natanko 280 'konjev', in največji navor 392 njutonmetrov. Ki je na voljo že pri 2.000 vrtljajih na minuto in sega vse do 4.700 vrtljajev na minuto. Poleg tega pa motor moč razvija zelo silovito in poskrbi, da v veščih rokah kona N do 100 kilometrov na uro potrebuje le 5,5 sekunde.

Hyundai Kona N | Avtor: Saša Despot Hyundai Kona N Saša Despot

A tudi če ste manj vešči ravnanja z avtom, lahko iz kone N izvlečete zelo športne lastnosti, tam kjer je to razumno seveda, saj takšen športni športni terenec ni le močan, ampak tudi izdatno opremljen s tehniko, ki poskrbi, da lahko moč zares izkoristi in da je njeno izkoriščanje tudi varno. Motorju tako med drugim pomagajo zelo direkten in bliskovit osemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko, delna elektronska zapora diferenciala na edinih pogonskih prednjih kolesih, bolj trdo športno podvozje v kombinaciji  s spuščenim dnom in zadnja obramba pred preveč voznikovega poguma, učinkovita ESP in nadzor trakcije (ki ju je sicer mogoče izključiti).

Hyundai Ionic 5 Preizkusili smo Avto Avto, ki bi si zaslužil mesto v muzeju oblikovanja

Prav zabaven avto

Takšni pomočniki so tudi zares dobrodošli, saj motor potem, ko nad 2.000 vrtljajih na sekundo zares »prime«, zahteva precej odločno ravnanje z natančnim volanom in postopno dodajanje plina. A če ne pretiravate in ostanete v okviru svoje cone udobja, če že ne prometnih predpisov, je lahko kona N zelo zabaven avto, ki vozniku ponudi veliko veselja.

Hyundai Kona N | Avtor: Saša Despot Hyundai Kona N Saša Despot

K temu gotovo pripomorejo tudi športni programi (da, programi, ne le eden; med njimi je tudi poseben program za dirkališče) z obveznimi stikali na volanskem obroču ter privlačno grafiko merilnikov, prav tako pa tudi oprijemljiva športna sedeža voznika in sovoznika.

Hyundai Santa Fe plug-in Avto Ko zmanjka prostora za gumbe

Če pa športnosti v nobenem primeru še ni dovolj, pa je na volanskem obroču še skrivnostni gumb NGS. NGS je kratica za »N Grin Shift« oziroma »prestava za nasmeh«, ki motorju za dvajset sekund doda še 10 'konjev', menjalnik pa ob glasnem pokanju iz izpušnih cevi prestavi v optimalno prestavo. Poleg tega dvajset sekund programa NGS pomeni realni porabljeni čas, zato lahko takšna povečanja moči na kratko sprožate, vse dokler se ne nabere vsota dvajsetih sekund. NGS  torej lahko porabite za več zaporednih hitrih izhodov iz ovinka, potem pa motor potrebuje nekaj počitka.

Hyundai Kona N | Avtor: Saša Despot Hyundai Kona N Saša Despot

Ko talci postanejo sopotniki

A ko uporabljate športne programe, s seboj ne jemljite »sopotniških talcev«, saj je podvozje tedaj lahko že kar neprijetno trdo, potnike pa tudi dobro premeče. Siloviti pospeški in pojemki tudi ne delujejo ravno najbolj blagodejno na prebavo.

Hyundai Tucson 1,6 Impression Avto Avto z nevidnimi lučmi

Če imate s seboj sopotnike, je torej bolje, da avtomobil preklopite v normalni ali celo ekološki vozni program in z njimi uživajte v udobni vožnji. Kljub temu, da nekaj vzmetne trdote vedno ostane, se kona N v tem primeru spremeni v presenetljivo udoben in potnikom prijazen avtomobil.

Hyundai Kona N | Avtor: Saša Despot Hyundai Kona N Saša Despot

Ko razgrnete športno tehniko, namreč hitro ugotovite, da je kona tudi v športni izvedbi N ohranila skoraj vse tisto, kar je za kono značilno tudi sicer. In to je solidno prostorna notranjost s presenetljivo prostorno zadnjo klopjo(na testni koni N je imela celo gretje) ter povsem uporabnim prtljažnikom. Ter uporabniškim vmesnikom solidnega infozabavnega sistema z znano kombinacijo fizičnih gumbov in tipkanja po tekočih kristalih. Poleg tega pa vozniku med »običajnimi« vožnjami pomaga tudi vrsta povsem kultiviranih programov, ki jih poznamo iz drugih kon, torej za sneg ali blato in podobno.

Hyundai Bayon Avto Test nenavadnega hyundaija, ki obrača glave

Takšna športna kona seveda ni poceni, saj gre za izrazito športni avtomobil. Za testni primerek bi denimo bilo treba odšteti 39.080 evrov, kar je za dobrih dvajset tisočakov več, kot stane osnovna kona. Vendar pa za ta denar prinese kombinacijo veliko vozniškega zadovoljstva in povsem vsakdanje uporabnosti. In kot takšna je gotovo zelo privlačna izbira med tekmeci, ki so načeloma vsi dražji.

Hyundai Kona N | Avtor: Saša Despot Hyundai Kona N Saša Despot

Hyundai Kona 2,0 T-GDi N

Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1.998 ccm

Največja moč: 206 kW (280 KM) pri 5.500-6.000 vrtljajih

Največji navor: 392 Nm pri 2.000-4.700 vrtljajih

Zmogljivosti: 240 km/h, 5,5 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.215 x 1.800 x 1.565, medosna razdalja 2.600

Prtljažnik (v litrih): 361-1.143

Poraba: 8,5 l/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 194 g/km

Cena v evrih: 39.080

 

Hyundai Kona N | Avtor: Saša Despot Hyundai Kona N Saša Despot

Komentarjev 2
  • Avatar Zoran
    StarMačk 16:28 19.februar 2023.

    Porabo 8,5 l pa ima mogoče edino v eco načinu, pa še tam moraš vozit po omejitvah!? Preizkušeno pri i30 N z 280 KM, se povprečna poraba ob malce bolj dinamični vožnji hitro povzpne na 11l in več in Korejci ...prikaži več verjetno še lep čas s tem ne bodo konkurenčni podobnim evropskim modelom, ki imajo pri enaki vozni dinamiki tudi za 1,5 - 2l nižjo porabo. Tovrstni evropski modeli ob normalni vožnji, niso bistveno požrešnejši velikoserijskih. Cenovno pa so korejski in evropski avtomobili te serije tam tam.

  • rd2dmk2 09:13 19.februar 2023.

    pol ducata fotk kolesa, ni pa ene fotkecele armaturne plošče. je koga sram , mogoče ? in na eni fotki je glani diplay-- tam spodaj piše , pazi 19,2l/100km. na tablici imate podatek o obratih, čemu če je na glavnem ...prikaži več dispayu. spet en avti, ki mora imet holiwoodski kokpit, en kup šare, pa tričetrt brez veze.