Avto > Testi
2350 ogledov

Vozili smo zelo hiter kabriolet

BMW M4 cabrio
1/30
Saša Despot BMW M4 cabrio
Kabrioleti se nikoli niso kupovali v velikem številu, zdaj, ko so se kot doktrina avtomobilskega parka že davno uveljavili športni terenci, pa so pred izumrtjem. Zato smo še toliko bolj veseli, če lahko vozimo kabriolet, še bolj pa, če je ta tudi zelo športen.

Čudno bi bilo, če enega takšnih ne bi imel v svoji ponudbi bavarski BMW in seveda ga ima. Imenuje se BMW M4 cabrio, oziroma s celim imenom BMW M4 competition cabrio xDrive, kot se je imenoval primerek, ki smo ga konec poletja preskusili na testu.

BMW M4 cabrio | Avtor: Saša Despot BMW M4 cabrio Saša Despot

Črka M in enoštevilčna oznaka modela pri BMW-ju pomenita, da gre za najbolj športni avtomobil, ki ga določeni model ponuja, in tudi za BMW M4 cabrio to velja. Pod dolgim nosom z velikanskima pokončnima ledvičkama, ki segata čez celo višino prednjega dela in dasta drugim voznikom jasno vedeti, da gre za agresiven avtomobil, se namreč skriva trilitrski vrstni turbobencinski šestvaljnik.

Zmogljivi šestvaljnik

Čeprav to ni motor V8, kakršnega denimo ima še vedno večji BMW M5, so njegove zmogljivosti po zaslugi dvojnega prisilnega polnjenja, premišljene tehnike odpiranja ventilov in drugih pripomočkov impresivne. Razvije največjo moč 390 kilovatov (oziroma neuradnih 530 'konjev') in navor 650 njutonmetrov, ki ju na ceste posreduje preko 8-stopenjskega športnega menjalnika in prav tako športnega štirikolesnega pogona.

BMW M4 cabrio | Avtor: Saša Despot BMW M4 cabrio Saša Despot

To je dovolj, da BMW M4 cabrio v superšportnih 3,7 sekunde doseže 100 kilometrov na uro in da brez težav pospešuje do elektronske omejitve 250 kilometrov na uro. Morda je zanimiv tudi podatek, da boste, denimo na nemških avtocestah, kjer je to še dovoljeno, lahko 200 kilometrov na uro dosegli v vsega 12,6 sekunde, če seveda čutite potrebo po tem.

Vsekakor pa tedaj, ko pohodite plin, hitro začutite, kaj takšen pogonski sklop zmore, saj vas pospeški kar prilepijo na sedež in nikakor ni dobro, če si kot voznik dovolite preveč nepozornosti. Vendar razloga za kakšen strah ni, saj avto ni le zmogljiv, ampak je zelo zmogljivo tudi športno podvozje in vsa podporna elektronika, ki skrbi zato, da voznikovo veselje ne gre predaleč.

BMW M4 cabrio | Avtor: Saša Despot BMW M4 cabrio Saša Despot

Čeprav gre lahko zelo daleč, saj je podvozje zelo aktivno in tudi v zelo hitro voženih ovinkih avtomobil sledi cesti, kot da bi bil nanjo prilepljen. Če si kaj takega zaželite, in to seveda znate, lahko z zadkom tudi drsite, a tega vam zares ni treba, saj je veselja tudi brez tega več kot dovolj.

Štirisedežnik po pogojem

Ni pa nujno, da se z BMW-jem M4 cabrio skozi ovinke vedno vozite športno. Ima cabrio namreč pomeni, da lahko platneno streho v dobrih 18 sekundah tudi odprete in uživate v prepihu. Tedaj je vožnja še vedno lahko hitra, a predvsem na cestah z dolgimi ovinki in ravninami je lahko takšna vožnja predvsem prijetno in tudi elegantno doživetje.

BMW M4 cabrio | Avtor: Saša Despot BMW M4 cabrio Saša Despot

Predvsem za dva. Čeprav ima BMW M4 cabrio uradno štiri sedeže, sta zadnja dva tam bolj za rezervo, saj na njiju ne bi hoteli sedeti dalj časa in sta tako ali tako prekrita z vetrno zaščito, ki vozniku in sovozniku pride še kako prav, da spredaj ni prehudega prepiha.

Spredaj je sicer tako udobno, kot je v BMW-ju lahko. Sedeža sta lupinasto športna in v ovinkih dobro zadržujeta telesi, kljub temu pa sta tudi mehkobno udobna, da ne bi smelo biti pritoževanj. Kokpit pa je tudi urejen tako kot v drugih BMW-jih. To pomeni, da je usmerjen k vozniku in dobro založen z vsemi vrstami pripomočkov.

BMW M4 cabrio | Avtor: Saša Despot BMW M4 cabrio Saša Despot

Tudi analogni stikal je ostalo veliko, poleg tega pa je BMW M4 cabrio, tako kot drugi BMW-ji športnih serij M, opremljen tudi s pripomočki, ki vozniku pomagajo, da laže obvlada silovito moč motorja. Med drugim so na voljo tudi pomoč pri startu, večstopenjska pomoč pri driftu, ter vrsta programov, ki segajo do precej močnega elektronskega nadzora nad avtomobilom do rasnega športnika, ki od voznika zahteva veliko znanja in pozornosti.

Lahko pa tudi pozabite na vso športnost in se z BMW-jem M4 cabriom vozite tudi zelo ležerno in morda uživate v večernem vetrcu, ki vam prijetno piha skozi lase, ali pa v zelo zadovoljivi dinamični, a nikakor pretirano hitri vožnji po podeželju. V takem primeru vas BMW M4 cabrio na svojo naravo, ko pritisnete pedal plina, opozori z umirjenim brundanjem in zgolj občasnim prijetnim pokom iz izpušnega sistema.

dezurni@styria-media.si

BMW M4 cabrio | Avtor: Saša Despot BMW M4 cabrio Saša Despot

Komentarjev 6
  • Toma 09:32 30.november 2024.

    Mislim, da je brennerwagen na dobri poti za fukwagnom ;-)