Avto > Testi
4140 ogledov

X4 M40d: Eden zadnjih, a veličastnih dizelskih sunkov

BMW X4 M40d
1/37
Saša Despot
Ko reka moči in navora kar ne presahneta.

Trendi govorijo proti dizelskim športnikom, zanimanje zanje se ob vzporednemu širjenju ponudbe zmogljivih električnih modelov naglo topi. Lani je dizel v celoti v Evropi padel že pod 20 odstotkov. In tudi tisti, ki potrebujejo avto za vleko prikolic ali na daljše proge, imajo vse širšo izbiro zmogljivih priključnih hibridov. A dizelski atlet X4 M40d vseeno pritegne pozornost. 

BMW X4 M40d je križanec posebnega kova. Avto za zdajšnji trenutek, v slogu Kacinovega "uživajte, dokler še lahko". Sicer še stara šola glede na vrsto pogona, a tehnično razvita do skrajnosti. Kot kakšen mehanski Citizen ali Seiko z vgrajeno komplikacijo večnega koledarja poleg Applove ali Samsungove pametne ure. Saj so pametne ure res lahko zelo raznovrstne in uporabne, a čarovnija mehanike je vendarle posebna, nekaj, česar elektroni ne zmorejo.

Po prenovi je najmočnejši dizelski X4 še močnejši in še bolj prefinjen.

Temeljna bit X4 M40d je skrita pod sprednjim pokrovom. Trilitrski vrstni šestvaljni motor s tehnologijo dveh turbin je šel skozi roke BMW športnega oddelka. Zato nosi oznako M Performance, ki jo po lanski blagi posodobitvi upraviči s kar 250 kilovati (+10 kW) moči, še bolj pa s 700 Nm (+20 Nm) navora. Slednji vsa štiri kolesa na polno zavrti že pri 1.750 vrtljajih motorja. Rezultat je "električni" pospešek, ko močan pritisk na plin stisne telo ob naslonjalo vrhunskega športnega sedeža in več kot dve toni težek avto do prve stotice potrebuje manj kot pet sekund. Zdi se, da kombinacija moči in navora nikoli ne presahneta in še sreča, da je avto navzgor omejen na 250 km/h.

Ob tem je motor izredno kultiviran, deluje rutinirano mirno in brez prenosa tresljajev v kabino, avto pa vseeno zna opozarjati na svojo prisotnost prek športnega izpuha. Kot omenjeno ima motor "le" dvoje pljuč, medtem ko je BMW v šestvaljne dizle za največje in najmočnejše dizelske modele še pred nekaj leti vgrajeval po tri in celo štiri turbine. M40d kljub temu po moči in navoru ne zaostaja, tudi pri nižjih vrtljajih in zelo visokih vrtljajih praktično ni čutiti pomanjkanja sape. Nekolikanj električen pa je vseeno, saj ima vgrajen starter generator z namensko baterijo. Poraba pri običajni vožnji je slabih osem litrov na 100 kilometrov, s priganjanjem poskoči, doseg kljub velikemu rezervoarju pade na okoli 500 kilometrov. 

BMW X4 M40d | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW X4 M40d | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kot del M Performance programa ima kupejevski križanec še precej druge športne vsebine. Tako so med drugim serijske zmogljive in v rdeče obarvane zavore za učinkovito in strastno ustavljanje. Serijska je športna zapora diferenciala, ki zmore pri preganjanju ustvarjati občutek zadaj gnanega avtomobila z zelo zanesljivim dogajanjem v ovinkih. Temu sta namenjena tudi natančno variabilno krmiljenje in športno vzmetenje s trše nastavljenimi blažilniki, ki jih je treba med običajno vožnjo vzeti v zakup. Za doplačilo je mogoče blažilnike prilagajati. 

M40d seveda zna izstopati tudi na zunaj in znotraj. Zunaj z agresivnejšim videzom rednega uživača proteinov, čemur je pri testnem avtu piko na i dodala še posebna mat črna barva. Znotraj z zelo visokim občutkom športnega prestiža, v katerem se brezšivno združujeta kvaliteta vsega, kar je moč videti in otipati, in občutek zmogljivosti. Kot del M družine ima tudi prilagojeno ročico bliskovitega športnega steptronic osemstopenjskega menjalnika. 

BMW X4 M40d | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW X4 M40d | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW X4 M40d | Avtor: Saša Despot Saša Despot

BMW asistenčni sistemi, dobro znani iz ostalih modernih modelov, delujejo vrhunsko in so pri pomoči vozniku prav gotovo med najzmogljivejšimi. Je pa treba za marsikaterega dodatno poseči na bančni račun. Kot del zelo naprednega infozabavnega sistema je izpopolnjena aplikacija za nadzor avtomobila na daljavo, prek katere je mogoče upravljati s številnimi nastavitvami in imeti nadzor nad lokacijo. 

X4 je tudi uporaben avto. 525 litrov v prtljažniku zmore brez težav zadostiti družinski rabi, čeprav je zaradi kupejevske oblike v primerjavi z X3 nekoliko hendiperinan.

Zakaj imeti X4 M40d? Za izstopanje prav gotovo. Za občudovanje zmogljivosti dizelske tehnologije tudi. Čeprav ta vse bolj izgublja na relevantnosti. Še posebej ob pogledu na ceno, ki se začne pri več kot 77 tisočakih, a se precej realneje tako kot v primeru testnega avta zaključi pri okoli sto tisočakih.

Podatki o vozilu (BMW X4 M40d)

Pogon: štirikolesni, dizelski, 2.993 cm3
Moč: 250 kW (340 KM) pri 4.400 vrt./min
Navor: 700 Nm pri 1.750 vrt./min
Poraba: 7,8 l/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.752 × 1.931 × 1.621, medosna razdalja 2.864
Prtljažnik v litrih: 525-1.430
Zmogljivosti: 250 km/h, 4,9 sekunde od 0 do 100 km/h  
Cena v evrih: od 79.200

PLUSI: moč in delovanje pogona, kvaliteta izdelave.

MINUSI: končna cena, vse manj relevanten.

BMW X4 M40d | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW X4 M40d | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW X4 M40d | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW X4 M40d | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW X4 M40d | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW X4 M40d | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW X4 M40d | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW X4 M40d | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW X4 M40d | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW X4 M40d | Avtor: Saša Despot Saša Despot
BMW X4 M40d | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Komentarjev 2
  • Toma 20:19 12.april 2022.

    Radi mene! Pošljite Golobčku!

  • Patricia_Collier 11:56 12.april 2022.

    Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma prejel 21.758 $, prejšnji mesec pa sem plačal 29.467 $ za 3-urni delovnik. To naredim ............ >>>>>>>>>> 𝑾𝒘𝒘.𝑱𝒐𝒃𝒛𝑪𝒂𝒓𝒕.𝑪𝒐𝒎