Avto
1213 ogledov

Toliko bo za Slovence stala nemška vinjeta

Violeta Bulc in Alexander Dobrindt EPA
Nemčija ima zeleno luč, da na svojih avtocestah uvede vinjete. Evropsko komisarko Violeto Bulc je prepričala nova shema, ki naj bi bila manj diskriminatorna do tujcev kot prvotni predlog, zaradi katerega se je Nemčija znašla v hudem sporu z Brusljem.

Evropska komisarka za transport Violeta Bulc in nemški notranji minister Alexander Dobrindt sta včeraj dosegla dogovor, po katerem bo Nemčija kot ena zadnjih držav povezave uvedla cestninjenje osebnih vozil za uporabo avtocest, in sicer prek vinjetnega sistema. Za uvedbo vinjet si je država prizadevala že od leta 2015, a se je s svojim prvotnim predlogom znašla v hudem sporu z Evropsko komisijo, saj je nemška shema predvidevala, da bodo domači vozniki vinjete sicer morali kupiti, a bodo dobili znesek v celoti povrnjen v obliki zmanjšanja cestnine.

Komisarka Bulčeva je takrat ostro nastopila proti Nemčiji zaradi diskriminatornega odnosa do vseh tujih voznikov, ki uporabljajo nemške avtoceste, Komisija je proti državi sprožila celo postopek. 

Obe strani sta sedaj dosegli dogovor, po katerem bo Nemčija prilagodila zakonodajo o cestninjenju in davku na motorna vozila. Bistvo kompromisa je, da bo višina cestnine in tudi višina povračila v večji meri odvisna od ekološkega standarda vozila - manj okoljsko sporna vozila bodo plačala manj. Nemški lastniki vozil bodo cestnino dobili povrnjeno v soodvisnosti od ekološkega standarda vozila, ki ga imajo, še posebej na boljšem pa naj bi bili lastniki električnih avtov. 

Za tujce desetdnevna od 2,5 evra naprej

Nemčija je tudi pristala, da bo namesto predvidenih treh uvedla pet različnih razredov, poroča Reuters. Desetdnevna vinjeta, ki bo najbolj prodajana, bo za tuje voznike stala 2,5 evra, 4 evre, 6 evrov, 14 evrov ali 20 evrov.

Dvomesečna vinjeta bo stala med 7 in 40 evri, letna vinjeta pa ne bo presegla 130 evrov. Povsem električna vozila bodo celo leto vozila povsem zastonj. 

Kako natančno so določeni razredi in ali je odvisno tudi od vrste goriva, nemški mediji še ne navajajo, je pa prejšnja shema s tremi razredi okvirno predvidevala, da bo v najcenejšem razredu ekološki standard vozil euro 6 (vozila, mlajša od letnika 2014), v drugem euro 5 in euro 4 (vozila po letu 2005), v tretjem najdražjem pa euro 3 in nižji. 

Bulčeva je včeraj na srečanju z Dobrindtom izpostavila zadovoljstvo, da sta obe strani našli rešitev in da bo Nemčija ostala pravična do vseh državljanov EU. Dobrindt pa je dejal, da je sistem, od katerega si Nemčija v bodoče obeta po 500 milijonov evrov na leto, sedaj pravičen in omogoča enakopravno sofinanciranje avtocestnega omrežja.

dezurni@zurnal24.si

 
Komentarjev 9
  • Presvetli 13:37 02.december 2016.

    Prosim,če enkrat nardite sami po sebi izračun koliko kamionov na dan preide po naših cestah? Ko boste to videli se boste vprašali kam odteka naš denar in zakaj je DARS tako nenasiten!!Za primerjavo vam bom samo dal: sobota popoldan ...prikaži več cesta od Murske do Maribora v cirka pol ure vožnje sem na AC naštel 42 kamionov v obe smeri!!!????? Vem tudi približno številko kamionov na dan med tednom!! Glava se zavrti ,ko to izveš in pomnožiš z njihovo cestnino!

  • Zmago 12:14 02.december 2016.

    Kak zaslužili ??? Švabi povsod drugod plačujejo cestnine, vsi ostali pa se pri njih fijakajo zastonj ??

  • URIAH HEEP 11:59 02.december 2016.

    Malo št prebivalcev, maj davkov...