Avto
5575 ogledov

Toliko vozil mora Dars na leto odstraniti z avtoceste

Dars posnetek zaslona
Čeprav so avtoceste statistično gledano bolj varne kot regionalne ceste, pa morajo letno Darsovi delavci na avtocestah in hitrih cestah poskrbeti za več kot 5000 intervencij pri zaščiti in odvozu okvarjenih in v nesrečah poškodovanih vozil. Zato so stalna izobraževanja o novih trendih v avtomobilski industriji nujna za strojnike in mehanike zaposlenih na Dars.

Darsovi delavci morajo 365 dni na leto in 24 ur na dan skrbeti za 624,9 kilometra avtocest in hitrih cest, 143,4 kilometra priključkov, 22,3 kilometra razcepov in 40,8 kilometra drugih cest. Zaradi vse večjih prometnih obremenitev, staranja zgrajenih avtocest in dograjevanja avtocestnega omrežja postaja tudi obseg potrebnih vzdrževalnih del vse večji. Hkrati pa se morajo izobraževati tudi na področju novih tehnologij v avtomobilski industriji. Na leto na avtocestah in hitrih cestah posredujejo v več kot 5000 intervencijah, so razložili za Žurnal24.

Če obstanete s pokvarjenim avtomobilom na odstavnem pasu, bo največkrat dežurna ekipa Darsa prva pri okvarjenem ali poškodovanem vozilu in bo s signalizacijo ustrezno zavarovala tako ljudi kot vozila. Ob nesrečah delavci v oranžnih odsevnih jopičih pogosto z ramo ob rami pomagajo reševati življenja skupaj z gasilci in reševalci. S svojim znanjem in opremo zavarujejo kraj nesreče pred novimi naleti.

Dela na avtocesti, dars, prenova, delo, obnova, avtocesta | Avtor: Profimedia Profimedia

Izkušnje tudi že z električnimi avtomobili

Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji, DARS d. d., je skladno z Zakonom o cestah (ZCes-1) in Zakonom o pravilih cestnega prometa (ZPrCP) kot upravljavec avtocest in hitrih cest v Republiki Sloveniji dolžna tudi odstraniti vse ovire z avtocest in hitrih cest, med katere sodijo tudi okvarjena, poškodovana ali zapuščena vozila, ter s tem zagotoviti varen pretok prometa. "Zaposleni ob nesreči ali okvari ne posegajo v vozilo. Ko pride do okvare ali nesreče vozila, zavarujejo mesto in udeležence ter pokličejo pogodbeno avtovlečno službo za odvoz vozila," so na pojasnili.

Prav zato so izobraževanja o novostih v avtomobilski industriji nujna za njihove strojnike/mehanike, ki se pri svojem delu soočajo z zaletenimi oziroma okvarjenimi vozili na cestah, ki jih pokriva DARS. Svoje strokovnjake med drugim vsako leto izobražujejo tudi s pomočjo udeležbe na Tehnološki konferenci, kjer s teoretičnimi in praktičnimi predstavitvami in novosti v avtomobilski industriji strokovnjaki z različnih področji avtomobilizma širijo znanje med stroko. "Izobraževanje naših zaposlenih je ena od pomembnejših aktivnosti v našem podjetju. Vsekakor je izobraževanje pomembno tudi zaradi dnevnih novosti v svetu avtomobilizma. Naši zaposleni so redno usposabljajo in pridobivajo znanje, ki jim pomaga pri osebnostnem razvoju, kakor tudi pri vsakdanjem delu," so odgovorili na Dars.

15. tehnološka konferenca GMT/Metron Bernardin | Avtor: GMT GMT

Med drugim se na izobraževanjih, kot je Tehnološka konferenca, spoznavajo tudi z novimi trendi, med katerimi izstopajo električna vozila, njihovim delovanjem in ukrepanjem ob morebitnih poškodbah. "Izkušenj z okvarami električnih avtomobilov je za zdaj malo, zato se tudi mi s takšnimi situacijami srečujemo redko. Dvakrat je prišlo do požara na taki vrsti avtomobilov," so nam odgovorili na Dars, kjer je zaposlenih 40 ljudi, ki skrbijo za vzdrževanje vozil in mehanizacije. "Njihovega števila ne povečujemo na podlagi povečanja prometa, ampak na podlagi povečanj zahtevnosti in raznovrstnosti opreme, ki jo za redno vzdrževanje avtocestnega omrežja uporablja DARS," še odgovarjajo.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
  • Toma 08:06 11.april 2024.

    Lepa slikica! Najdaljši avto ni več Warburg ;-)