Avto
90 ogledov

Tomosi znova iz rok domačinov

Tomos Tomos
Proizvodnja tomosov se je vrnila v Slovenijo, saj so zaradi preslabe kakovosti izdelkov turškega partnerja v Tomosu spoznali, da je bila lanska odločitev o selitvi proizvodnje v tujino morda preuranjena.

Tomos je v začetku novembra v svojem obratu v Kopru spet začel sestavljati mopede in v ta namen zaposlil 12 novih delavcev. Povpraševanje je precejšnje, že v prvem mesecu pa naj bi dosegli raven 500 izdelanih dvokoles na mesec, je pojasnil direktor družbe Tomos dvokolesa Matjaž Kanduč. Kot opaža, je Tomos še vedno prepoznavna blagovna znamka.

V Tomosu so konec lanskega leta namreč prenehali z montažo mopedov. "Tak poslovni model, kot je obstajal do lanskega novembra, enostavno ni bil več mogoč," je tedanjo odločitev o selitve montaže v Turčijo pojasnil Kanduč.

Takrat so se odločili, da se osredotočijo na svoje konkurenčne prednosti, zlasti na razvoj in distribucijo blagovne znamke Tomos, samo proizvodnjo oz. montažo mopedov pa preselijo. "Ocenili smo, da je turški partner v tistem trenutku v smislu logistike, izkušenj, velikosti firme in razumevanja izdelka boljša rešitev od proizvodnje na Daljnem vzhodu, saj v Evropi podobnih potencialnih partnerjev že dolgo več ni," se spominja Kanduč.

Kasneje so sicer spoznali, da turški partner v tako kratkem času ni sposoben zagotavljati potrebne kakovosti in do časa dobavljati končne izdelke Tomosovim kupcem. Zato so se nazadnje odločili, da dokler ne najdejo boljšega partnerja oz. ne usposobijo obstoječega, nadaljuje z montažo v Kopru.

Kriza čas za znamke, kot je Tomos

V tem obdobju so sami opazili, "koliko nas trg pogreša". Povpraševanje je tako trenutno zelo veliko. "Dejstvo je, da v časih recesije oz. slabem gospodarskem stanju kakovostne blagovne znamke prosperirajo," ob tem ugotavlja prvi mož Tomosa.

Z vrnitvijo montaže dvokoles v Koper, ki je sicer začasna, so dodatno zaposlili 12 delavcev. Trenutno pa uspevajo financirati proizvodnjo okoli 500 vozil mesečno, srednjeročni cilj pa je doseči 700 proizvedenih vozil na mesec in to količinsko raven proizvodnje nato ohraniti vsaj v prihodnjem letu.

Tomosova vozila se delijo na dva segmenta, na eni strani so t.i. institucionalna vozila, ki so namenjena poštam in drugim ustanovam, na drugi pa vozila, namenjena končnim uporabnikom. Glavni trg Tomosa, ki sicer spada pod okrilje idrijske Hidrie, je Beneluks, kjer izstopa zlasti Nizozemska, potem pa so tu še trg držav nekdanje Jugoslavije, ameriški trg in zahodnoevropski trg.

Zanimiv je podatek, da je Tomos tako rekoč monopolist pri dobavah vozil poštam držav bivše skupne države z izjemo Slovenije, kjer pokrivajo okoli 60 odstotkov potreb Pošte Slovenije. Z večjim zaupanjem do Tomosa s strani tujih kot pa domačih ustanov si Kanduč sicer ne beli glave, saj spoštujejo odločitev vsakega kupca: "Tukaj je stvar kupca, v katero smer se odloča."

Komentarjev 7
  • westal 08:03 26.november 2013.

    S Tomosi smo odraščali se z njimi vozili za dvobrzinca je bilo potrebno odšteti 15 plač. Tomosa je uničil zakonodajalec z obvezno registracijo teh malih motorčkov.LP

  • KLOBO 11:57 25.november 2013.

    500 kom na mesec, pa je tu računica !! Kot bi bili Jaguarji !!'?' Novomeški revoz napravi 500 kliov ali tvingvov na eno smeno !!!!!

  • heavyd 18:14 24.november 2013.

    Spet eni nesposobni slovenčki tam na prestolu. ne vejo kaj bi sami s sabo potem ko jim razni očki in strici zrihtajo službo tako da vodijo državno firmo... in potem takole blazno pametujejo kaj je bolje in kaj ne in ...prikaži več se igračkajo z lastnino davkoplačevalcev.